EST. 2002

Silverstone: Bayliss újra dupláz

Els? verseny

A silverstone-i SBK-hétvége id?mér?it az es? határozta meg, így alaposan megkavart rajtráccsal indult el a mez?ny vasárnap… a pole pozíciót például a 21 esztend?s, a brit Superbike bajnokságban jelenleg nyolcadik, vadkártyával induló angol Tommy Hill szerezte meg (esett is a fiatal yamahás pilóta az edzésen, miután már minden gyorskörét megfutottal). Utólag persze könny? okosnak lenni, de ezúttal tényleg benne volt a leveg?ben az ütközés. Ami be is következett az els? kanyarban: Troy Corser érkezett túl gyorsan, érintette Fonsi Nietót és az elkerülhetetlen karambolt nem úszta meg Fujiwara, Foret és Barros sem. A brazilnak a motorja is kigyulladt. Rajtbaleset. A harmadik kanyarban Jones a kigyorsításnál szállt el, magával rántva Iannuzzót.

Épphogy elkezd?dött, és kilencen máris kiestek (közülük ketten a nagy nevek közül: Corser és Barros). Ez így nem mehet le, a versenybíróság piros zászlót tesz ki, mikor Troy Bayliss vezeti a futamot. Gy?zelme esetén óriásit lépne a világbajnoki cím felé. Fél órányi szünet után jön az új rajt, amelyre mindenki föláll Craig Jonest leszámítva, akit orvosi megfigyelésen tartanak. Nori Haga a legszemfülesebb a második startnál, mögötte sorjáznak Bayliss és Walker. A címvéd? Corser ötödik helyen, míg a hazai közönség bíztatta James Toseland nagy rohanással kilencediknek jön föl a negyedik sorból. Barros csak tizenhetedik eközben.

A második körben történik az az epizód, ami talán eldönti az idei vb-cím corsát. Pontosabban innent?l minden egyre tisztább és kristályosabb: Corser kicsúszik a sikánnál, felkel, újra elindul. 27 másodpercet veszít ezzel a mutatvánnyal, két kör múlva a boxba kanyarodik.

A hatodik körben Xaus megy el Bayliss mellett, aki így a harmadik helyre csúszik vissza. Nem t?nik nagy formában lév?nek az ausztrál, Haga futamgy?zelmét látszólag semmi sem fenyegeti. Ámde a verseny felénél járva Troy megtáltosodik: a 13. fordulóban visszaáll másodiknak Xaus rovására, és egyre jobban érkezik rá Hagára. Öt kör kell neki, hogy utolérje. A pálya technikás szakaszán a Ducati egyértelm?en gyorsabb tud lenni, megindul a csata: a Ducati el?z, a Yamaha vissza. Végül Baylissnek jön ki a lépés, a célvonal el?tt visszaveszi az els?séget és nyer -. hatodjára idén. Második Noriyuki Haga, James Toseland pedig heroikus fölzárkózásában a dobogóig jut. Xaus negyedik így.

Második verseny

Chris Walker úgy rajtol, mint az ?rült: Nori Haga hamar ellép mellette, ducatis kollégájának, Baylissnek hat körébe telik, mire d?l?re jut vele. Walker meg is fizet az elején véghezvitt nagy rohanásért: folyamatosan lassulva nyolcadikként intik csak le a végén.

Pár kanyarral Walker el?zése után Bayliss már feltartóztathatatlanul Hagát üldözi. Ekkor futja meg a teljes GP leggyorsabb körét (1’26’299, ez új pályacsúcs), mesterien hagyja ott ellenfelét. És ezúttal Haga nem fejt ki annyi ellenállást, mint az els? menetben: mindenki számára világos, hogy a Ducati más dimenzióban motorozik. Megvan a hetedik részsiker is 2006-ban: Troy Bayliss dupláz Silverstone-ban.

Toseland a rondára sikeredett Superpole edzést (negyedik sor) egy újabb dobogóval feledteti: grandiózus indulás, szériányi el?zés, volt oka örömre a 71 ezer néz?nek. A dobogó ugyanúgy fest, mint az els? futam után: Bayliss gy?z, Haga második, Toseland a pódium alsó fokán.

Az összetett állása

1° Bayliss 225 pont; 2° Corser 149; 3° Haga 133; 4° Toseland 129, 5° Barros 113; 6° Pitt 103, 7° Lanzi 62; 8° Xaus 56; 9° Abe 51; 10° Walker 51; 11° Nieto 48; 12° Rolfo 46; 13° Muggeridge 45; 14° Laconi 42; 15° Fabrizio 37

Gyártók: 1° Ducati 226 pont; 2° Suzuki 161; 3° Honda 156; 4° Yamaha 153; 5° Kawasaki 75; 6° Petronas 4

Aki verve hagyja el Nagy-Britanniát, az Troy Corser. Bukás az els? körben, a második versenyen meg az üldöz?k csoportjába ragadt a suzukis címvéd?, akit szépen javuló Pitt és a katasztrofális rajt után megint feltámadt Barros is megel?z. Corsert kuplungproblémák hátráltatták, m?szakilag tehát nem volt teljesen rendben a motor. Hátránya k?kemény 76 pont Baylisszel szemben.

Silverstone, SBK Európa Nagydíj

Els? verseny

1 BAYLISS Troy AUS Ducati 999F06 40’49.894, átlag: 146,516 km/h
2 HAGA Noriyuki J Yamaha YZF-R1 + 0.890
3 TOSELAND James GB Honda CBR1000RR + 1.705
4 XAUS Ruben E Ducati 999F05 + 8.285
5 PITT Andrew AUS Yamaha YZF-R1 + 12.303
6 WALKER Chris GB Kawasaki ZX10R + 23.716
7 LACONI Regis F Kawasaki ZX10R + 25.483
8 MUGGERIDGE Karl AUS Honda CBR1000RR + 26.049
9 BARROS Alex BR Honda CBR1000RR + 29.650
10 ABE Norick J Yamaha YZF-R1 + 32.208
11 NIETO Fonsi E Kawasaki ZX10R + 39.607
12 HILL Tommy GB Yamaha YZF-R1 + 41.550
13 LANZI Lorenzo I Ducati 999F06 + 41.935
14 KAGAYAMA Yukio J Suzuki GSX-R1000 K6 + 50.385
15 NANNELLI Gianluca I Honda CBR1000RR + 52.726

Második verseny

1 BAYLISS Troy AUS Ducati 999F06 40’42.003, átlag: 146,990 km/h
2 HAGA Noriyuki J Yamaha YZF-R1 + 1.585
3 TOSELAND James GB Honda CBR1000RR + 12.058
4 PITT Andrew AUS Yamaha YZF-R1 + 14.561
5 BARROS Alex BR Honda CBR1000RR + 16.826
6 CORSER Troy AUS Suzuki GSX-R1000 K6 + 21.230
7 XAUS Ruben E Ducati 999F05 + 22.056
8 WALKER Chris GB Kawasaki ZX10R + 22.549
9 MUGGERIDGE Karl AUS Honda CBR1000RR + 22.708
10 NIETO Fonsi E Kawasaki ZX10R + 34.025
11 ABE Norick J Yamaha YZF-R1 + 34.739
12 HILL Tommy GB Yamaha YZF-R1 + 35.112
13 KAGAYAMA Yukio J Suzuki GSX-R1000 K6 + 35.518
14 LACONI Regis F Kawasaki ZX10R + 36.322
15 FABRIZIO Michel I Honda CBR1000RR + 47.850