EST. 2002

Simoncelli az RSÁ-t tesztelte…

A fiatal Simoncelli, akinek érett reneszánsz hajviselete mellett nem lehet szó nélkül elmenni, befejezte els? üléspróbáját a gyári technikán, miután a Metis Gilera ‘LE’ motorjával sorra aratta le sikereit a szzon eddigi futamain, tanári gy?zelmek és értékes dobogós helyezések formájában. ‘Sic’ vetélytársa, a KTM-es Kallio sem tétlenkedett, a finn azonban tesztelés közben elesett, megsérült – nem komolyan, sachsenringi indulása nincs veszélyben a Mobil Klinika szakorvosai szerint. A fiatal olasz viszont végre direktben vethette össze jelenlegi versenymotorját és az RSÁ-t. A második napra elég jól belejött a derék Marco, mintegy hatvan kört ment a számára új géppel és akkorra már kizárólag azt használta. Legjobb ideje 2’02’500 volt, körülbelül 3′-del jobb, mint el?z? nap.

És nagyszer?ek a benyomások, természetesen – rengeteg különbség van a két eszköz között, vont mérleget Simoncelli. Az, hogy élesben mikor használhatja a 250-es gyári csúcstechnikát, még nem tudott, de a következ? napokban (vélhet?en a hét elején) eld?l ez is. ‘Nagyon elégedett vagyok, szeretném megköszönni a versenycsapatnak és az Aprilia mérnökeinek a lehet?séget, hogy kipróbálhattam az RSÁ-t’ – mondta a pilóta. ‘Igen kíváncsi voltam, hogy tényleg annyi különbség van-e az általam megült motor és eközött. Valójában az LE és az RSA két nagyon eltér? gép, blokk és futóm? tekintetében egyaránt. A meglátásaim pozitívak, tetszik a motor, de ez nem jelenti azt, hogy egyb?l gyors is tudnék vele lenni és versenyképesek lennénk. A tény, hogy rengeteget dolgoztunk mindeddig az LE-vel, azt eredményezi, hogy minden pályán gyorsak tudunk vele lenni, az ismerete pedig biztonságot nyújt. Épp ezért az elkövetkez? napokban értékeljük a helyzetet, és döntünk: használjuk-e vagy sem az RSÁ-t a bajnokság hátralev? részében?’

ugrás fel