EST. 2002

Simoncelli gyári motorral a Gresini csapatban

Marco Simoncellir?l már szinte mindent mondtak meg írtak az elmúlt id?szakban, egy kicsit sok is lett bel?le talán – f?leg, mert a pályán idén inkább a rombolásai maradtak emlékezetesek, amellett, hogy vitathatatlanul csinált szép dolgokat is.

A kezdeti nehézségek ellenére mégis úgy t?nik, megkapja a HRC támogatását, a h?n áhított gyári motort a bongyorhajú talján, amellyel Fausto Gresini csapatának színeiben versenyezhet a világbajnokságon. Carlo Pernat, a pilóta menedzsere sem éjt, sem nappalt nem ismerve dolgozott és tárgyalt a japán csúcsvezetéssel, személyes beszámolója szerint sikerrel.

‘Marco helyzete immáron eld?lt: Nakamoto úrral vasárnap este beszéltünk, a dolgok nagy részében egyetértés van közöttünk, ami a legfontosabb, az anyagiak terén mindenképpen. Néhány részlet vár tisztázásra csupán, úgy mondanám, 85-90% az esélye, hogy Marco jöv?re is a Team Gresinivel motorozik HRC gyári támogatással. Egy éves szerz?désr?l van szó, hosszabbítási opció nélkül’ – így Pernat.

Simoncelli elvarázsolt, egyben veszedelmes figura, de tény, hogy tehetséges – a benne rejl? potenciált pedig még a Honda sem hagyhatja elillanni. Ha azonban a 2012-es szezonban is az ideihez hasonló formát hoz, akkor aligha számíthat még egy ilyen lehet?ségre a HRC-t?l. 

Pernat úrnak természetesen volt hozzáf?znivalója a Rossi-féle helyzethez is: ‘Ez a Ducati pillanatnyilag nem akar m?ködni, akárhogyan is módosítgatják. Valentino nem találja a helyét ezen a motoron. Szükséges a deltabox váz, csak az oldja meg a problémáikat. Misanóban nagy optimizmust olvastam le Rossiról és a csapatról is, de ez számomra kevéssé érthet?, ha valakit hetedikként intenek le, 23 másodperc hátrányban a gy?ztest?l. Vale megint képes lesz megverni mindenkit, ha jó motorja lesz. Olyan, mint egy ketrecbe zárt vadállat: amikor kiszabadul, megint felfal mindenkit.’ 

ugrás fel