EST. 2002

Sivatagi show

Amilyen kalandosan indult az év Jerez de la Fronterában, olyan kalandosan folytatódott a Team Toth utazása Katar felé. Az eredeti tervek szerint a csapat este tíz órakor landolt volna Dohában, de a természet keresztül húzta a menetrendet és hajnali háromkor ért az alakulat a dohai reptérre. Fél órával a tervezett érkezés el?tt a repül?gép viharba keveredett a leveg?ben, ráadásul a kapitánya is azt az értesítést kapta a földi irányítástól, hogy az id?járási viszonyok miatt nem szállhatunk le Dohában. A gép, a hatalmas vihar miatt így Abu Dhabi-ban szállt le és több, mint két órás kényszerpihen?t tartott, míg engedélyt nem kapott a felszállásra. Másnap a Team Toth a sivatag felé vette az irányt. A cél egy, az út szélén felállított quadbázis volt, ahol a két versenyz?, Tóth Imi, Roberto Locatelli és a családtagok nekivágtak a négykerek? gépekkel a homokd?néknek. Imi a vállsérülése miatt csak az „íze kedvéért” próbálta ki a quadot, de Loca úgy ment a d?nék közt, mintha a sivatagban n?tt volna fel.

Tóth Imi #45: „Ez a pálya nem tartozik a kedvenceim közé. Valahogy nem sikerült megkedvelnem a vonalvezetését. Tavaly óta a helyzet sokat változott. Egyrészt, hogy korábban van a futam, nincs olyan elviselhetetlen meleg. Másrészt idén már rendeztek itt Superbike versenyt és a GP kategória tesztelt itt, így a pálya ”bejáratódott”. Míg tavaly mindössze fél méter széles csíkon lehetett biztonságosan közlekedni, addig idén, ahogy eddig láttam, ez legalább másfél méter.”

Roberto Locatelli #15: Ellentétben Imivel én szeretem ezt a pályát, bár a tavalyi eredményem felejthet?. A gond mindenki számára az aszfalt tapadása. A gumiválasztás nagyon fontos, de igazából bármit csinálsz, a motor csúszkálni fog alattad. Remélhet?leg azzal, hogy korábban kerül megrendezésre ez a verseny, nem lesz olyan h?ség és a tapadás is jobb lesz. Ez az a pálya, ahol minden kör után tudnál valamit változtatni a gép beállításán. Biztos vagyok benne, hogy a verseny után észreveszek olyan dolgokat, amit el?bb is meglehetett volna csinálni, de csak a futamon jöttem rá, hogy mit. Mindenesetre szeretnék jobb eredményt elérni, mint Jerezben.”

Érdekességek: Doha egy folyamatos mozgásban lév? város. Nincs olyan négyzetcentiméter, ahol ne építkeznének. A helyiek elmondása szerint a cél az, hogy „Katar legyen a világ közepe”. Egy paradicsom a turisták számára, mint Dubai. Katar a világ egyik legnagyobb gázlel?helye, így az építkezések után az emberek nagy százaléka ezeken a gáztelepeken dolgozik. A város vezetése minden sarkon a biztonságos vezetésre próbálja sarkallni a vezet?ket. A sebességet szigorúan ellen?rzik és az autók 130 km/óránál leszabályoznak és figyelmezet? hangot adnak ki. Az út szélén összetört autókat „állítanak ki” elrettent? példának.

Budur Gabriella

ugrás fel