Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

11°C°/19°

Bruce Anstey egy Honda RC213V-S-sel áll rajthoz az idei TT-n

Szerző: aem
2016-05-25 00:00:00
A tökéletes motor az országúti versenyre?
Hirdetés

Az új-zélandi többszörös TT győztes Bruce Anstey idén egy Honda RC213V-S-sel áll rajthoz a Man-szigeti TT-n, a Superbike és Senior versenykategóriákban.

Bár a verseny hétvégén veszi kezdetét, Anstey-nek még nem volt lehetősége kipróbálni a motort, az első tesztekre az országúti verseny edzésein lesz lehetősége. Érthető módon eléggé izgatott.

- Mindig is nagy álmom volt, hogy egy MotoGP motorral elindulhassak a TT-n, és ennél közelebb soha nem fogok kerülni hozzá. Clive (Padgett csapafőnök) az egyetlen ember a világon, aki ilyesmit össze tud hozni, és ha ő azt mondja, csináljuk, én 100%-osan benne vagyok – mondta Anstey, aki előtt ott lesz a lehetőség, hogy visszaváltson a tavalyi Superbike TT győztes Fireblade-re, ha úgy látja jónak.

- Nem csak elővették a motort a dobozból, hogy tessék, menjünk ezzel. Clive és a csapat rengeteget dolgozott rajta, hogy felkészítse a TT-re.

A Flying Kiwi becenévre hallgató Anstey szerint az RCV tökéletes választás a feladatra: - Az RCV az abszolút fegyver, mert duzzad az erőtől, de közben olyan fürge, mint egy 600-as. Stabil is kell, hogy legyen, mivel több, mint öt centivel hosszabb a Fireblade-nél, mégis kicsi és kompakt. Nagyon várom, hogy kiderüljön, hogyan viselkedik a gyors kanyarokban.

Honda RC213V-S Padgett's Racing

Az ötlet valójában nem is a csapatfőnök Clive Padgett-től érkezett, hanem egy vásárlótól.

- Egy vásárlóval, aki épp akkor vett tőlünk egy RCV-t, megittunk néhány korsó Guinness-t. Felvetette, hogy elég jó lenne látni egy ilyen motort a Bray Hillen. Elültette a gondolatot a fejemben, ami azóta sem hagyott nyugodni – mondta Padgett. – A TT lényege a felfedezés és az innováció, én pedig valami különlegeset akartam. Úgy érzem magam, ahogyan Mr Honda érezhette magát 1959-ben, amikor először jött el a TT-re a versenymotorjaival. Szerintem ez még több figyelmet vonz majd a TT-re az egész világon, ami nagyon jó. Eléggé be vagyok zsongva miatta. Lehet, hogy elmúltam már 50, de belül egy 19 éves versenyzősrác vagyok.

- Imádom Bruce-t, a lehető legjobb motort akartam alá tenni. Ez a motor erről szól – tette hozzá Padgett.

Ami a motor felkészítését illeti, nem volt egyszerű feladat, többek között speciális kerekekre, teleszkópokra, futóműre, fékekre volt szükség. Gyári állapotában az RCV legnagyobb teljesítménye 159 lóerő, ami a race kittel, a titán kipufogórendszerrel és a speciális elektronikával most több, mint 200 lóerő.

Az idei Man szigeti TT a hétvégén kezdődik.


Hirdetés

Címkék:

bruce anstey, honda, honda rc213v-s, isle of man tt

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Más versenyek Rovat Hírei

Megszűnik az IDM bajnokság

Nincs életképes ötlet a jövőt illetően

Toni Bou 22-szeres világbajnok

Az elmúlt tíz év róla szólt a Triál bajnokságokban

Guy Martin újra Suzuki nyergében

Az utcáról visszavonult de máris egy Endurance versenyen bukkant fel

Guy Martin visszavonul

Befejezi az országúti versenyzést, legalábbis motorral és egyelőre
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: