Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

C°/19°

Bruce Anstey egy Honda RC213V-S-sel áll rajthoz az idei TT-n

Szerző: aem
2016-05-25 00:00:00
A tökéletes motor az országúti versenyre?
Hirdetés

Az új-zélandi többszörös TT győztes Bruce Anstey idén egy Honda RC213V-S-sel áll rajthoz a Man-szigeti TT-n, a Superbike és Senior versenykategóriákban.

Bár a verseny hétvégén veszi kezdetét, Anstey-nek még nem volt lehetősége kipróbálni a motort, az első tesztekre az országúti verseny edzésein lesz lehetősége. Érthető módon eléggé izgatott.

- Mindig is nagy álmom volt, hogy egy MotoGP motorral elindulhassak a TT-n, és ennél közelebb soha nem fogok kerülni hozzá. Clive (Padgett csapafőnök) az egyetlen ember a világon, aki ilyesmit össze tud hozni, és ha ő azt mondja, csináljuk, én 100%-osan benne vagyok – mondta Anstey, aki előtt ott lesz a lehetőség, hogy visszaváltson a tavalyi Superbike TT győztes Fireblade-re, ha úgy látja jónak.

- Nem csak elővették a motort a dobozból, hogy tessék, menjünk ezzel. Clive és a csapat rengeteget dolgozott rajta, hogy felkészítse a TT-re.

A Flying Kiwi becenévre hallgató Anstey szerint az RCV tökéletes választás a feladatra: - Az RCV az abszolút fegyver, mert duzzad az erőtől, de közben olyan fürge, mint egy 600-as. Stabil is kell, hogy legyen, mivel több, mint öt centivel hosszabb a Fireblade-nél, mégis kicsi és kompakt. Nagyon várom, hogy kiderüljön, hogyan viselkedik a gyors kanyarokban.

Honda RC213V-S Padgett's Racing

Az ötlet valójában nem is a csapatfőnök Clive Padgett-től érkezett, hanem egy vásárlótól.

- Egy vásárlóval, aki épp akkor vett tőlünk egy RCV-t, megittunk néhány korsó Guinness-t. Felvetette, hogy elég jó lenne látni egy ilyen motort a Bray Hillen. Elültette a gondolatot a fejemben, ami azóta sem hagyott nyugodni – mondta Padgett. – A TT lényege a felfedezés és az innováció, én pedig valami különlegeset akartam. Úgy érzem magam, ahogyan Mr Honda érezhette magát 1959-ben, amikor először jött el a TT-re a versenymotorjaival. Szerintem ez még több figyelmet vonz majd a TT-re az egész világon, ami nagyon jó. Eléggé be vagyok zsongva miatta. Lehet, hogy elmúltam már 50, de belül egy 19 éves versenyzősrác vagyok.

- Imádom Bruce-t, a lehető legjobb motort akartam alá tenni. Ez a motor erről szól – tette hozzá Padgett.

Ami a motor felkészítését illeti, nem volt egyszerű feladat, többek között speciális kerekekre, teleszkópokra, futóműre, fékekre volt szükség. Gyári állapotában az RCV legnagyobb teljesítménye 159 lóerő, ami a race kittel, a titán kipufogórendszerrel és a speciális elektronikával most több, mint 200 lóerő.

Az idei Man szigeti TT a hétvégén kezdődik.


Hirdetés

Címkék:

bruce anstey, honda, honda rc213v-s, isle of man tt

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Más versenyek Rovat Hírei

BMW RR Days 2017

Próbáld ki az új S 1000 RR-t a brnói versenypályán!

Guy Martin újra versenyez

A Honda komolyan veszi az idei évet és két igazi hőssel lép az utcai versenyek színpadára

Biaggi bemutatta saját csapatát

Max képtelen elszakadni a motorsportól és mi ennek szívből örülünk!

Indul a Dakar 2017

Coma szerint az idei verseny lesz a legkeményebb mindközül
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: