Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

10°C°/24°

Miért nézzük a Suzuka 8 Órást?

Szerző: aem
2016-07-29 00:00:00
Most hétvégén rendezik a legendás japán hosszú távú versenyt az Endurance Világkupa keretein belül...
Hirdetés

Ha csupán legyintesz az Endurance-széria japán fordulójára, mondva akár, hogy az "csak" nyolc órás, és sokkal érdekesebbek a 24 órások, akkor sajnos tévedésben élsz, drága barátom. A Suzuka 8 hours a világ egyik legérdekesebb motorkerékpár versenye, tudniillik.

Az első suzukai hosszú távút 1978-ban rendezték, akkoriban még F1-kategóriás (se GP, se WSBK...) prototípusok számra, a megmérettetés pedig hamar hatalmas presztízst vívott ki magának a négy nagy japán gyártó között, hiszen itt igazán megmutathatták, mi fából faragták mérnökeiket és versenygépeiket.

Tradicionálisan július utolsó hétvégéjén rendezik, pont a Japán nyár kellős közepén. Tehát általában vagy 30 fok felett hőség, vagy monszunszerű eső nehezíti a csapatok és versenyzők életét

Ráadásul ez az egyetlen verseny a Földön, ahol együtt, akár egy motoron láthatod kedvenc MotoGP, Superbike és Endurance sztárjaidat versenyezni. 1980-ban Wayne Gardner és Mick Doohan versenyzet a Hondának a Suzukán, 1986-ban egy RVF750-en nyert Gardner és Dominique Sarron, míg 2001-ben még egy Valentino Rossi, Colin Edwards-párost is láthattunk egy VTR1000SP-1-en győzedelmeskedni.

Tavaly a Yamaha gyári csapatában Bradley Smith is segített megszerezni a győzelmet, míg a visszavonulásból visszetérő Casey Stoner egy fennakadó gáz miatt esett hatalmasat - emlékeztek? Idén Pol Espargarót, Nicky Haydent, Michael van der Markot, a svájci Moto2 pilótát Dominique Aegertert, Leon Haslamot, Jonathan Rea-t, Broc Parkes-t és Alex Lowes-t is fel lehet fedezni az indulók között, hogy olyan "nagyöreg" gigasztárokat már ne is említsünk, mint a legendás Noriyuki "Nitro" Haga vagy Yukio Kagayama!

Számos technikai újítást a Suzukai 8 Óráson láthattunk először. 1990-ben itt mutatták be az ováldugattyús Honda NR750-et, de itt láthattunk először éles bevetésben LED-es fényszórókat és világító rajtszámokat is. A képen Nicky Hayden és a MuSASHi RT HARC-PRO Honda csapat CBR1000RR-je

Nehéz szavakban kifejezni, mennyire fontos a Suzuka 8 Hours a japánok számára. A nézőszám a leglátogatottabb MotoGP-kkel vetekszik és bőven meghaladja a százezres számot, de még a motorok sem azok, melyeket a többi EWC (Endurance World Cup) versenyen látni.

Mivel 24 helyett itt "csak" 8 órás a verseny, kevesebb a hibalehetőség ezért jobban fel kell készülni, de még a gépek tuningszintje is magasabb a megszokottnál - suzukai motort sehol máshol nem látsz versenyezni, az itt látható technikai és mechanikai megoldások vilgászinten egyediek.

Maga a pálya a Honda tulajdonában van és eleve igyekeznek minden viadalt meg is nyerni (jaj annak a pilótának, aki esni mer!), ezért általában valami különlegességgel is készülnek. Ki tudja, még az is előfordulhat, hogy idén itt, most hétvégén lebbentik le a fátylat a beígért új Fireblade-ről! Drukkoljatok, hogy így legyen! A versenyt számos nemzetközi tévéadó közvetíti, szóval nem lesz nehéz online streamet találni, de a hivatalos weboldalon minden edzés és időmértő live timing formájában is követhető.

A Honda a "régi" CBR-rel nagyon nyerni akar még egy utolsót "otthon", mielőtt jön az új motor. A Yamaha a tavalyi győzelem után megvédené a Suzuka Királya címet. A Suzukinak is kijárna némi siker már, ők sem a véletlenre bízzák a dolgot, lásd, a Yoshimura csapat ismét irtó komolynak tűnik. És végül a Kawasaki sem alszik: eleve egész hétvégés kiállítást szerveztek a pálya köré, de még a verseny H2R-rel is kigurulnak, megpróbálják felállítani a valaha mért leggyorsabb kétkerekű kört a Suzukai aszfaltcsíkon...
Ez jó mulattság, férfi munka lesz!



Hirdetés

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Más versenyek Rovat Hírei

Újabb pontszerzés a cél az ADAC Junior Cup második versenyhétvégéjén

Somosi Alexander és Kakuszi Ádám ezúttal az oscherslebeni ringen gurul pályára az egyik legerősebb nemzetközi utánpótlás sorozatban

Györfi Alen bravúrja a Nürburgringen

A 220 Volt H-Moto Team korábbi Európa-bajnoka harmadikként zárta pályafutása első Supersport futamát az IDM szezonnyitóján

NW200: súlyos balesetet szenvedett McGuinness

Sípcsont és a szárkapocscsont törést szenvedett a jobb lábában sokak kedvence.

BMW RR Days 2017

Próbáld ki az új S 1000 RR-t a brnói versenypályán!
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: