Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

11°C°/19°

Élete első versenyhétvégéjén duplázott Kecskés Tomi

Szerző: triple
2017-06-20 00:00:00
A 220 Volt H-Moto Team ifjú tehetségei ragyogóan kezdték a 2017-es szezont.
Hirdetés

A 220 Volt H-Moto Team legifjabb versenyzői számára végérvényesen elkezdődött az idei bajnoki szezon: Kecskés Tomi, Kovács Zoltán, Szilágyi Krisztián és Milán, Szilárd Zalán, valamint Varga Tibi a MAMS Kispályás Utánpótlás Bajnokságban, míg Kecskés Bence az Olasz Utánpótlás Bajnokság 3. fordulójában gurult aszfaltra a hétvégén. A fiatalok ragyogóan szerepeltek, hiszen az élete első futamait teljesítő Kecskés Tomi (PW50) mindent vitt: megszerezte a pole pozíciót, megnyerte mindkét futamot és övé volt a leggyorsabb köridő is. A többieknek sem kell szégyenkezniük, így mindenki optimistán várhatja a két hét múlva, Kakucson rendezendő folytatást.

A 220 Volt H-Moto Team legifjabb versenyzőinek is megkezdődött a bajnoki szezon az elmúlt hétvégén. A fiatalok a szlovákiai Felsőhosszúfaluban álltak rajthoz a MAMS Kispályás Utánpótlás Bajnokság első, dupla futamos versenyén. A PW50-es kategóriában arattak a csapat fiatal motorosai. Élete első versenyhétvégéjén részt vevő Kecskés Tomi ugyanis triplázott: megszerezte a pole pozíciót, megnyerte mindkét futamát, ráadásul a leggyorsabb kör is az ő nevéhez fűződött. Tette mindezt úgy, hogy mindkét rajtnál kiugrott, ám a 10 másodperces büntetések ellenére is fölényesen övé maradt az első hely.

„Titokban bíztam abban, hogy jól fogok szerepelni, és nagyon örülök annak, hogy ilyen jól sikerült a bemutatkozásom. Nagyon magabiztosan motoroztam, hasznosítottam azt, amit az edzéseken gyakoroltam. Sajnos mindkét rajtot elrontottam, de sikerült akkora előnyt szereznem, hogy még a büntetések ellenére is nyerni tudtam. Büszke vagyok arra, hogy most én állhattam ott a dobogó legmagasabb fokán, ahol tavaly a bátyám, Bence tette” – árulta el Kecskés Tomi.

A Szilágyi-ikrek is remekeltek, hiszen Krisztián – aki a dobogóért akart harcolni – a második rajtkockából indulva mindkét futamban második lett, ám az elsőben korai rajt miatt őt is megbüntették, amivel végül a negyedik helyre csúszott vissza. Testvére, Milán az élbolyhoz végig közel motorozva végül egy 6. és egy 5. hellyel zárt.

„Az már a szabadedzéseken látszódott, hogy a csapattársamat, Tomit nem tudom megelőzni. Az első rajtnál őt figyeltem, és ennek megfelelően követtem is, így amikor kiderült, hogy megbüntettek, és emiatt lecsúsztam a dobogóról, nagyon elkedvetlenedtem. A második futamban aztán minden jól sikerült, és a második hellyel az összetettben is másodikként várhatom a folytatást” – mesélte el Szilágyi Krisztián, aki az IMR Junior Kupában is szerzett egy 4. és egy 5. helyet. Milán is elégedett volt, hiszen elérte a kitűzött célját, és kijelentette, a két hét múlva megrendezendő kakucsi versenyen szeretne mind motorozásban, mind pedig helyezésben előrébb lépni.

Szilárd Zalán most ment először ezen a pályán, és hiába mentek ki édesapjával egy nappal korábban, a pénteki eső átírta az elképzeléseiket, és nem tudtak motorozni. Ennek következtében az időmérőn végül a 9. rajtpozíciót tudta megszerezni, ahonnan aztán mindkétszer sikerült előrébb lépnie: az első futamon a 8., majd a másodikon a 7. helyet szerezte meg.

„Örültem volna, ha pénteken mehetek, de az eső és az állandóan fújó hatalmas szél ezt nem tette lehetővé. A motorommal nem volt semmi gondom, de bevallom, azért szerettem volna előrébb végezni. De nem vagyok elégedetlen, Kakucsra pedig külön készülök” – mondta Szilárd Zalán.

A PW50-es kategória állása két futamot követően:
1. Kecskés Tomi 50 pont,
2. Szilágyi Krisztián 33 pont,
6. Szilágyi Milán 21 pont,
7. Szilárd Zalán 17 pont.

Noha Varga Tibi eredetileg a PW50-re készült az egész előszezonban, végül Kovács Zolival együtt a MiniGP Stock-ban állt rajthoz. Tibit meg is zavarta ez a váltás – noha motorozott az NSR 100-as versenygépével is – így a szombati napja el is ment amiatt, hogy nagyon izgult az új kategória miatt. Az időmérőn a 14. rajthelyet tudta megszerezni, ám a szüleivel rengeteget beszélgetve vasárnapra lenyugodott, és mindkétszer a 12. helyen ért célba, és ezzel jelezte, képes lesz a legjobb tízbe odaérni ebben a géposztályban is.

„Nagyon megzavart, hogy nem abban a kategóriában indulhattam, amire készültem. De végül a szüleim megnyugtattak, a futamok jól sikerültek, több előzésem is volt, de az is látszott, még rutintalan vagyok ezen a motoron. Mindenesetre sokat fejlődtem a hétvégén, és az IMR Junior Kupában dobogóra is sikerült felállnom, hiszen a negyedik helyem után a második versenyen harmadikként végeztem úgy, hogy a rajtnál mindkétszer lefulladt a motorom” – elevenítette fel a történteket Varga Tibi.

Kovács Zoli rengeteget készült az elmúlt hónapokban, és bízott abban, hogy felveheti a legjobbakkal a versenyt. Nos, az időmérő nagyon jól sikerült, hiszen az ötödik helyre kvalifikálta magát, ám a versenyek – például az elrontott rajt miatt – nem úgy sikerültek, ahogy arra Zoli számított: az első futamon 8., míg a másodikon 6. lett. Ugyanakkor az IMR Junior Kupában bizonyította a tehetségét, hiszen mindkét futamot megnyerte.

„Sajnos a versenyre nem sikerült beállítani a motoromat, ám a fő baj leginkább az volt, hogy a rajtnál egykerékre emelkedtem, így sok pozíciót veszítettem. A pitbike versenyek bebizonyították, hogy több van bennem, és éppen ennek köszönhetően azért elégedetten tértem haza. Már Kakucsra koncentrálok” – jelentette ki Kovács Zoli.

A MiniGP Stock kategória állása két futamot követően:
6. Kovács Zoli 18 pont,
12. Varga Tibi 8 pont.

A csapat egyik új reménysége, Kecskés Bence az olaszországi Modenában folytatta szereplését a CIV Olasz Utánpótlás Bajnokság Pre Mini GP kategóriájában. Bencét a kiérkezéskor nagy meglepetés várta, ugyanis a megszokott motorja helyett egy újat kapott a csapatától, ám ez nem volt ráállítva az ifjú versenyzőre. Mire Bence összecsiszolódott a versenygépével, el is ment a szombat, és az időmérőn végül a hatodik helyet szerezte meg. A futamon aztán a harmadik helyért csatázva kicsúszott, ám sikerült visszaállnia, és az összetett szempontjából rendkívül fontos pontokat mentett a hetedik helyével.

„Az új motor és az általam nem ismert pálya alaposan feladta a leckét szombaton. A legfőbb gondom az volt, hogy a régi motoromhoz képest szélesebb volt ennek a gépnek a tengelytávja, így mire sikerült beállítani a motort, már vége is volt az időmérőnek. A futamon szépen jöttem előre, ám kicsit stresszelt, hogy piros zászlóval megszakították a versenyt. A második rajt után sikerült egészen a negyedik helyig feljönnöm, ám a harmadikat támadva kicsúsztam az egyik kanyarban, mert elment a motorom eleje. Sikerült visszaállnom, de már csak a hetedik helyet tudtam megszerezni” – foglalta össze a hétvége eseményeit Kecskés Bence, aki az itt szerzett 9 pontjával a 8. helyen áll összetettben 22 ponttal, azonban egy versenyt kéztörés miatt kihagyott.

A 220 Volt H-Moto Team csapatfőnöke szerint megmutathatták a fiatalok, hogy van bennük tehetség, ám azt is látja, van még hova fejlődniük.

„Hosszúra nyúlt felkészülés után érkeztünk meg az első utánpótlás bajnoki futamra. Mindent megtettünk azért, hogy a versenyzők felkészülten állhassanak rajthoz kategóriájukban. Sajnos azonban az utánpótlásért felelősök közül hibázott valaki, amiért Varga Tibi nem abban a kategóriában állhatott rajthoz, amire készült. Ezt leszámítva egy nagyon hasznos hétvégét töltöttünk a szlovákiai pályán. Meglepetés eredményeket is produkáltak versenyzőink, hisz Kovács Zoli IMR kupás, vagy Kecskés Tomi PW50-es dupla győzelme előzetesen nem lehetett elvárás. Azonban az is látszik, hogy a lelkesedés már ebben a korban sem mindig elég a dobogóhoz. Ennek tükrében szerződtettük le Kispataki Viktort, aki az ADAC-ban induló versenyzőink mellett az utánpótlás bajnokságban induló pilótáink felkészítésében is segédkezik. A közös munkának már látható eredményei lesznek ezen a nyáron, ehhez mi mindenben segítünk a versenyzőinknek. Jó volt látni, hogy sok tehetséges magyar versenyző bontogatja szárnyait, és ért el sikereket. Egy biztos, van még hova fejlődnünk, de az alapok a rendelkezésünkre állnak”– jelentette ki Kelemen Krisztián.


Hirdetés

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Más versenyek Rovat Hírei

Megszűnik az IDM bajnokság

Nincs életképes ötlet a jövőt illetően

Toni Bou 22-szeres világbajnok

Az elmúlt tíz év róla szólt a Triál bajnokságokban

Guy Martin újra Suzuki nyergében

Az utcáról visszavonult de máris egy Endurance versenyen bukkant fel

Guy Martin visszavonul

Befejezi az országúti versenyzést, legalábbis motorral és egyelőre
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: