Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

-2°C°/

MotoGP 2014

Szerző: triple
2014-03-20 07:33:24
A hosszú téli szünet után a hétvégén Katarban végre kezdetét veszi a 2014-es MotoGP évad, a sorban a hatvanhatodik.
Hirdetés

A bajnokság tizennyolc fordulós, a szezonnyitó futam helyszíne a sivatag közepén található Losail pálya, ahol a napközben elviselhetetlen forróság miatt éjszaka, reflektorfénynél zajlanak a versenyek. A versenynaptár kiegészült egy új helyszínnel: április 27-én Argentínába látogat majd a három kategória közel száz versenyzője, valamint kilenc év után kikerült a helyszínek közül Laguna Seca.

A tavalyi MotoGP-kategóriás debütálását rögtön a világbajnoki cím megszerzésével zárta Marc Marquez, csapata, a Honda pedig a legjobb konstruktőr címet vihette haza. A Moto2 kategóriában Pol Espargaró, a Moto3-ban Maverick Viñales voltak a legjobbak 2013-ban, akiktől idén nem várhatjuk címeik megvédését, mivel mindketten feljebb léptek egy kategóriát.

A MotoGP kategóriában a Dorna módosított néhány szabályt, melynek célja, hogy csökkentse a nagy, gyári csapatok és a kisebb volumenű teamek közötti esélykülönbségeket, és ezzel visszahozza a versenyekbe azt az izgalmat, amit a Moto2 és Moto3 kategóriákban még mindig láthatunk, az igazi „meccseket”, amik a motorsport esszenciáját jelentik. Első lépésként 2009-ben bevezették a Bridgestone gumik kizárólagos használatát, és 2016-tól kötelező lesz a Magneti Marelli elektronika használata. Az idei évtől minden csapat a MM fizikailag azonos ECU-ját használja, de dönthetnek róla, hogy a saját szoftverüket futtatják-e rajta, vagy a Marelliét. Ez a választás határozza meg, hogy a csapat eredményei a Factory vagy az Open kategóriában kerülnek-e értékelésre.

Az új szoftvert választók az Open kategória táborát növelik, ők versenyenként huszonnégy liter üzemanyagot használhatnak, puhább gumit, nincsenek korlátozva a tesztelési lehetőségeik (majdnem), és az évad során tizenkét blokk áll rendelkezésükre, amelyeken év közben is dolgozhatnak, fejleszthetnek. Ezzel ellentétben a Factory mezőny résztvevői a saját ECU szoftverükkel folytatják ebben az évben, az ő lehetőségeik húsz liter üzemanyagot engedélyeznek versenyenként, öt blokkot az évben, és azokon semmi fejlesztést.

A Ducati számára megfelelő kategória körüli bizonytalankodásról már írtunk korábban. A szezonkezdést megelőző második teszt után, amikor a Magneti Marelli bemutatta a csomag legújabb verzióját, a Ducati úgy döntött, a Factory helyett az Open csoportban szeretné megméretni magát. Úgy gondolták, az extra üzemanyag, a gumi, és elsősorban a fejlesztési lehetőségek jelentette előnyök miatt megéri lemondaniuk a saját szoftverükről. Ez jó lehetőségnek tűnik versenyképességük visszaszerzésére, hiszen Casey Stoner 2010-es utolsó futamgyőzelme óta a Ducati csak botladozik a nagy japán gyártók között.

Természetesen a többi gyártó nem örült túlzottan a Ducati ily módon szerzett előnyének, nemtetszésüket jelezték is a megfelelő fórumokon. A Dorna ennek orvoslására az utolsó pillanatban módosított a szabályokon, aminek értelmében azokra a Factory csapatokra, amelyek nem szereztek a tavalyi évben száraz versenyen futamgyőzelmet, az Open feltételei érvényesek. Vagyis a Ducati mégis a Factory kategória indulója marad, az Open összes előnyével. Ha az év során száraz aszfalton szereznek három harmadik, két második vagy egy első helyezést, az üzemanyag korlátozás versenyenként huszonkét literre csökken, és ha begyűjtenek három futamgyőzelmet, oda lesz a puhább gumi használatának lehetősége is. Ezek a szabályok az újonnan belépő csapatokra is ugyanígy vonatkoznak, például a Suzukira, aki 2015-re tervezi a versenysorozatba való visszatérését.

Ami a versenyzőket illeti, Jorge Lorenzo és Dani Pedrosa neve bizonyára sokszor hangzik majd el a közvetítések során, és reméljük, Rossi is mutat valamit a régi – vagy éppen vadiúj – önmagából. A legfényesebb csillag azonban a tavalyi világbajnok, az új favorit, Marc Marquez, aki egy februári edzésen eltörte a lábát, ami miatt az előző két teszten nem tudott részt venni, de Katarban már rajthoz áll.

Marc Marquez

Marquez begyűjtött néhány hatalmas esést tavaly, két verseny kivételével mégis minden alkalommal a dobogón végzett, ezzel megdöntve az év során jó néhány rekordot.

- Kenny Roberts óta (500 cm³, 1978) ő az első, aki újoncként meg tudta szerezni a királykategória világbajnoki címét.

- Jelenleg ő a legfiatalabb világbajnoka a királykategóriának, 20 évesen és 266 naposan szerezte meg a címet. Előtte Freddie Spencer volt a legfiatalabb 21 évesen és 258 naposan (500 cm³, 1983)

- Marquez a MotoGP hatvanöt éves történetében a negyedik, aki mindhárom kategóriában világbajnok tudott lenni. Mike Hailwood, Phil Read és Valentino Rossi voltak előtte.

Szóval ez a verseny kezdődik/folytatódik órákon belül, az első mért edzésre helyi idő szerint szombaton 18 órakor kerül sor a Moto3-mal.

És az izgalmak fokozhatók, van még valaki, akinek szurkolnunk kell a hétvégén, mert ő is rajthoz áll a katari versenypályán, a MotoGP hétvége betétfutamán. Kis Viki, a mosolygós szőke lány, akinek úgy tűnik, tehetsége megtalálja a maga útját, a Losail Ázsia Bajnokság negyedik fordulójában is rajthoz áll magyarként és nőként!

Apropó, említettük, hogy női induló is van a Moto3 kategóriában? Na mindegy, erről majd legközelebb.

Hajrá Viki! Hajrá srácok!


Hirdetés

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A MotoGP Rovat Hírei

Rossi az F1-ben?

Nico Rosberg helyére érdekes nevek merültek fel.

LORENZO - FORMA-1 Teszt

Jorge egy újabb álma vált valóra, F1 autót tesztelt. Videó

Dovizioso egy Lamborghinivel fog versenyezni

Andrea sem szeretné tétlenül végig ülni a telet és ha motorral nem hát versenyzik autóval.

Marc Márquez nyerte a MotoGP™ idei BMW M Különdíját

A kétkerekű versenysportok királykategóriájában ismét a huszonhárom esztendős spanyol versenyző érte el az időmérő edzések legjobb összesített eredményét.
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: