Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

10°C°/17°

Legális a Ducati aero csomagja

Szerző: triple
2017-08-18 00:00:00
Érdekes interjút közölt a motomatters.com amiben Danny Aldridge nyilatkozik.
Hirdetés

Aldridge elmagyarázza, hogy pontosan miért is fogadták el a Ducati új idomzatát. Érdemes a teljes interjú végig olvasni és elemezni de akinek nincs rá ideje mi egy tömörített összefoglalóban segítünk most tájékozódni.

A legfontosabb, hogy a GP sorozatban jelenleg nincs tökéletesen elfogadott szabálykönyv ami az aero felépítményeket szabályozná. Ez a terület még gyerekcipőben jár egy F1 sorozathoz képest így mikor a szabályok megalkotásán gondolkoztak minden gyártót megkérdeztek mi lenne a megfelelő közös irány.

Mivel azonban nem született teljes szabályzat de irányelvek vannak a biztonságot helyezik előtérbe. Ne sérülhessen versenyző vagy pályafelügyelő az aero elemek használatától. Minden a görbületek és a szögek mentén fog eldőlni ahogy már most is azt ellenőrzik leginkább.

 Aero elemek motogp Ducati

A versenyzők biztonsága a legfontosabb

Ducati négyszer vagy ötször adott be terveket amiket mindig visszadobtak mert nem feleltek meg a szabályoknak. Ők mindig átdolgozták és újra módosítottak rajta, keresve a kiskapukat. véleménye szerint pont erről szól a fejlesztés, Ők szabályoznak a csapatok pedig próbálnak kreatívan megfelelni.

 Aero elemek motogp Ducati

 Nagy harc várható a csapatok között az új területen 

A Ducati szárnya egyrészesnek tűnik de az alsó rész eltávolítható drasztikus beavatkozással ha kell. Ez azért fontos mert minden gyártó másolja a másikat és minden gyártó szeretné ha az aero csomag pályáról pályára módosulhatna vagy alakítható lenne. A Yamaha csomagja hasonlít a KTM terveire de a Ducati aero eleme is hajaz az orránál a KTM-re míg lent a Suzukira.

A rajongóknak nem tetszett eleinte a Ducati terve de ez véleménye szerint azért volt mert csak a felső részét látták, a versenyzők közül többek között Pedrosa emelte fel a hangját de hivatalosan senki sem tett panaszt.

A Yamaha és a Honda egy meglévő elfogadott tervet vettek elő és módosítottak minimálisan, nekik ráadásul az oldalsó idomok eltávolíthatóak és ezzel jobban tudják a pálya adottságaihoz hangolni a burkolat elemek kialakítását.

Összefoglalva : a GP-ben még mindenkinek új a terület de fejleszteni kell mert az jól látszott a utolsó versenyen, hogy meghatározó szerepe lehet az elkövetkező bajnokságokban egy jól összerakott aero csomagnak.

A teljes interjút a motomatters.com olvashatjátok angolul.

Foto : Ducati


Hirdetés

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A MotoGP Rovat Hírei

Hivatalos! Rossi indul a hétvégén

Aragonban már újra pályán lesz és harcolni akar a pontokért

Rossi már tesztel

Aragonra készül de még nem biztos az indulása

Rossi rehabilitációja nem elég gyors

A Yamaha hivatalosan is bejelentett,hogy Michael van der Mark indul Aragonban Rossi motorjával

San Marino GP: Marquez megérdemelten győz, a Ducati felért a csúcsra

Versenybeszámoló, nyilatkozatok, elemzés. VIDEÓ
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: