Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

C°/

Hogyan tároljuk télen a motorunkat?

Szerző: triple
2013-11-28 19:10:00
Búcsúzik az ősz, beköszönt a tél. Néhány gondolat a téli motortárolásról.
Hirdetés

Elmúlt az ősz és beköszönt a tél. A motorosok nagy része lerakni kényszerül motorját. Összeszedtünk pár fontos gondolatot, ami segíthet a minél jobb téli tárolás kivitelezésében.

1.

Tankoljuk tele a motort ezzel is védve a tank belsejét a páralecsapodástól és az esetleges korroziótól!

2.

Ellenőrizzük a keréknyomást és ha lehetőségünk engedi, helyezzük emelőre a motort, a folyadékok jobb eloszlása miatt.

3.

Ha tehetjük, friss motorolajjal tegyük el a motort. A használt olaj veszít a nedvszívó képességéből, így érdemes lecserélni. 

4.

Tisztítsuk meg, majd kezeljük a megszokott módon a láncot. A lánc típusától függően válasszunk kenőanyagot. (A nyáron használt láncspray teljesen megfelelő).

5.

Használjunk kipufogó-dugót vagy bármilyen rongyot a kipufogó betömésére. Ezzel is védjük annak belsejét a páralecsapódástól.

10/10

6. 

Kétévente cseréljünk fékfolyadékot. A fékfolyadék idővel egyre nagyobb arányban képes magába szívni a vizet, így hatásfoka romlik. Ráadásul a télies, párás időben a rossz minőségű fékfolyadéknak módja van korróziót előidézni a fékrendszer alkotóelemeiben. Így például a főfékhengerben. Egy ilyen folyamatnak "köszönhetően" amellett, hogy drasztikusan romlik a fék hatékonysága, idővel számolnunk kell a főfékhenger dugattyújának esetleges cseréjével, ami nem kis költség.

Fontos, hogy csak ellenőrzött minőségü fékfolyadékot használjunk, mert sajnos egy rosszabb minőségü folyadék cseréjével nem biztos, hogy sikerül elkerülni a problémát.

"A Glykol egy olyan anyag, ami a levegő páratartalmából vizet von ki és elraktározza azt. A Glykol alapú fékfolyadékok víztartalma 3 év után várhatóan eléri a 12% -ot amitől drasztikusan csökken a forráspontjuk és ezután már bármikor gőzbuborékok képződhetnek a fékrendszeren belül. Ez a jelenség vezet a szivacsos, beeső fékhez, ami rendkívül veszélyes lehet egy kiélezett helyzetben, és akár méterekkel hosszabb fékutat is erdményezhet. A járműgyártók ezért, legalább 2 évente kötelező feladatként előírják a fékfolyadékok cseréjét a kezelési utasításaikban."

7.

Vegyük ki az akkumulátort a motorból és tegyük száraz, meleg helyre. Vagy helyezzük csepptöltőre.

8. 

Egyéb folyadékok cseréje. A fékfolyadékon kivül több olyan kenőanyag is található motorunkban, aminek cseréje kétévente esedékes. Ilyen a teleszkópban található olaj, aminek cseréje a megfelelő működés szempontjából is fontos, de az anyagmegóvás miatt is érdemes időben - és ha lehet a téli hidegek előtt - cserélni. Ne felejtsük el ellenörizni a hűtőfolyadékot (motortípus-függő ).

9.

Eljutottunk a leponyvázásig. Itt is nagy körültekintéssel járjunk el. Amennyiben fűtetlen, nedves, de fedett helyen tartjuk motorunkat nem kültéri ponyvával takarjuk. A víznek ellenálló anyagok alatt gyakran és könnyen keletkezik pára, amely folyamatosan motorunk anyagösszetételét fogja támadni. Érdemes egy nagy pokróccal vagy olyan speciális beltéri ponyvával takarni a motort, aminek van nedvszivóképessége, ugyanakkor szellőzik is.

A téli tárolás melett érdemes azt is beütemezni, hogy ebben a csendes időszakban a szervizeknek több szabadidejük van, így valószinűleg különböző akciók keretében jóval jobb kondíciók mellett csináltathatjuk meg az esedékes karbantartásokat.

Emelőt a Dangerbike-nál a Motorázisnál és H-P Motornál is kaptok.

Kipufogó dugót és beltéri ponyvát szintén találtok a Motorázisnál ( A ponyva 5.500 forint, a dugó pedig 1.200 forint körüli összeg )

Fékfolyadéknál az EBC termékét ajánljuk : EBC BF004 ( 1.350 Ft).

Ezek természetesen csak ajánlások, érdemes körbenézni, de mindig tartsátok szem előtt a megfelelő minőséget.

Végül pedig két fotóval bucsúzunk az idei hosszú és kellemes ősztől, amit legutolsó túránkon készített barátunk, Berkes Dávid a Börzsöny gyönyörű dombjairól.

Börzsöny

Börzsöny  


Hirdetés

Címkék:

motortárolás

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Műhely Rovat Hírei

Elmúlt az ősz és beköszönt a tél, avagy téli tárolás okosan

Hogyan tároljuk télen a motorunkat és mivel érdemes készülni a következő szezonra? Összeszedtünk pár fontos gondolatot.

Minden, amit tudni akarsz a levegős Showa villáról

Egyre nagyobb teret nyer a terepmotorozás egyik friss fejlesztése, a levegős rugózás. A világbajnokságon már évek óta tesztelik, és eléggé különböző véleményeket lehet hallani róla. Most részletesen bemutatjuk, mit tud a Showa újdonsága.

Moto Guzzi Sprinter

A svájci Gannet Design meglehetősen érdekes grafikus koncepciója.

Suzuki GS 550 LHC Agent Orange

Narancsos ügynök a balkezesektől, avagy egy simulékony café racer Amszerdamból.
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: