EST. 2002

SS: CBR Chris-RR

Chris Vermeulen

PHILLIP ISLAND (Ausztrália) – A keresztel?k napja volt. El?ször nevetett Chris
Vermeulen, a húszéves ausztrál, aki a Supersport harmadik évadjában a díjért
folyó küzdelem numero únójának kiáltja ki magát. És végre nevetnek a Honda emberei
is, akik els? alkalommal látják a CBR-RR-t a dobogón: a gy?zelmet tovább késleltetni
nagy csapás lett volna a motor számára, mely legalábbis kívülr?l nézve hasonmása
a motoGP-ben jól felcicomázott RC211V-nek.
Egy izgalmas Világbajnokság várható, az utolsó percig, hiszen nemcsak a Honda
akarja a bajnoki címet: a Suzuki GSX-R nagyon jól megy, és a Yamaha YZF-R6 is
nagyon jó eséllyel indult.

Vermeulen, Fujiwara és VD Goorbergh a Phillip Islandi dobogón

Az Ausztrál Nagydíj els? poénjai a valenciai nyitányra rímelnek. Vermeulen
vezet, Fujiwara mint egy árnyék, követi. Spanyolországban emlékeztek, hogyan
végz?dött: öt körrel a vége el?tt e japán megnyomva a turbó gombot, Chris után
vetette magát. Most viszont teljesen másképpen történt: ‘Katsu’ addig
táncolt, míg hátsó Dunlop gumija ezt engedte, majd arra kényszerült, hogy felemelje
a fehér zászlót. ‘Még így is a bajnokság egyik vezet?je vagyok, egy hónap
múlva találkozunk Sugón.’ Mondta a szamuráj.
De eközben Vermeulen csak nevet. Phillip Islandon a leggyorsabb volt az összes
próbafutam alatt, és utána kilenc másodperccel gy?zött, amely elég meggy?z?
különbség a Supersportban. Fujiwarának csak a leggyorsabb kör öröme maradt,
1’36’642, új csúcs.

Alessio Corradi (15) a forgatag közepén

A Yamaha, amely Spanyolországban remekelt Alessio Corradi karrierjének els?
dobogós helyével, itt most Jurgen van den Goorberghnek köszönheti a harmadik
helyet. A holland versenyz? pedig csak a 15-ik volt az els? körben, mivel rosszul
bánt a kuplunggal, de aztán kijavította kezdeti hibáját. Ha arra gondolunk,
hogy VDG csak két hónapja vezeti a Yamaha YZF-R6-ot, elég sokat várhatunk még
t?le az elkövetkez? versenyek során. Valószínüleg Spanyolországban is a dobogón
lehetett volna, ha nem vesztegette volna el az értékes id?t a kuplung állítgatásával.
Phillip Island határozottan szerencsét hozott: októberben a MotoGP-n ötödik
volt a Honda 500 NSR-rel, melyen Bridgestone gumik voltak. A sztoikus Stephane
Chambon megmentette a negyedik helyet, annak ellenére, hogy repedt bordákkal
versenyzett, azzal a sérüléssel, melyet az el?bejnokságon szerzett, és ami miatt
nem versenyezhetett Valenciában. Az olaszoknak rossz nap volt ez. Alessio Corradi
rosszul indult, tizenhetedikklnt az els? körben, és bármennyire is erölködött,
nem haladt el?rébb a kilencedik helynél. Egyébként a pármai versenyz? a harmadik
maradt a bajnokságban.
Simone Sanna számára is savanyú a sz?l?, annak ellenére, hogy jó esélyekkel
indult: az els? körökben a legjobbak csoportjában tartotta Yamaháját, de kés?bb
elkezdett csúszkálni, és a tizenötödik helyre ‘csúszkált’ vissza.
Nannelli és Cruciani pontok nélkül fejezte be a versenyt.

www.motonline.com

ugrás fel