EST. 2002

Stílus és technika: Bimota DB7

A rimini székhely? gyártó az Eicmán lerántotta a leplet legutolsó munkájáról: a DB7 szíve egy er?s kéthengeres,
nem más, mindt a Ducati Testastretta Evo blokkja, ami az 1098-ban is dobog. Ebb?l sem lesz népmotor: gyönyör?
kivitelezés, magas szint? technikai felszereltség.

Lehet még újat mondani az országúti sport- vagy sportos motorok mez?nyében? Ki lehet t?nni egy nemzetközi
seregszemle többezres mez?nyéb?l? A válasz: igen és igen. A Bimotát eddig legalább két dolog különböztette meg
bármelyik más gyártól: a vonalak összetett harmóniája és a képesség arra, hogy mindig meg tudjon újulni. És
annak ellenére, hogy a saját maguk által kitaposott örvényen haladnak tovább, klasszikus rimini stílusban,
megannyi m?szaki újdonságot is bevezetnek lépten-nyomon – így most is.

Az els? dolog, ami szembeötlik, a motorkerékpár általános kompaktsága – annak ellenére, hogy a technikai adatlap
1.435 mm-es tengelytávról és 25 fokos kormányfordulási szögr?l számol be szemben az 1098-as sportgép 1.430
mm-ével illetve 24,3°-ával. A titok nyitja a vonalvezetés: egyszer?, mégis igen rafinált vonalak, amik
nélkülöznek mindenfajta design-túlkapást. Meg?rizték a vegyes vázat – ferde szerkezet öntött alumínium részekkel
kiegészítve – , s ugyanezt, a DB5-ön ls DB6-on már bemutatott technikát a leng?villánál is. A 7-es modell csövei
azonban eltérnek az eddigiekt?l: ovális keresztmetszet?ek, ami exkluzív Bimota-fejlesztés. Különös ismertet?jegye
a motornak még a progresszív csillapítású PBS-rendszer a hátulsó traktusban.

A váz strukt?ráját a farokidom egészíti ki, ami a DB7-en egy egy darabból készült, önhordó elem, karbon anyagból.
Ez helyettesíti a klasszikus nyeregmerevít? vázacskát és a motor idomzatának hátsó részét. Ezzel a megoldással
egyúttal nagyon merev is a vázszerkezet, a masina össztömege pedig jelent?sen csökken: szárazon 170 kg-ot közöl
a konstrukt?r, míg az ugyanezzel a blokkal szerelt Borgo Panigale-i superbike 173-at nyom.

A motor tehát ugyanaz a vízh?téses kéthengeres, amit beállításaiban enyhén módosítottak, hangoltak a Bimotához,
a csodaszép, jobb oldalon kivezetett 2-1-1-be kipufogóhoz… a nyomaték és a teljesítmény adatai egyel?re nem
nyilvánosak, de nagy eltérés nem lehet az 1098 szériában közölt 160 lóer?jéhez és 12,5 kgm-éhez képest… ha
pedig így van, akkor bizony ez a valaha Riminiben gyártott leger?sebb országúti motor.

Az igazán leny?göz? az a Bimotákban, hogy nem tud olyan részletükre pillantani az ember, ami ne volna csodálatosan
kidolgozva. A fékrendszer a Brembo m?helyéb?l származik, a Marzocchi villa szárátmér?je 43 mm, az Extreme Tech
hátsó egysége minden irányba állítható. Áráról már most vannak elképzelések, és ugyan természetesen nem
mindenki engedheti meg majd magának ezt Factory-t, de a 26 ezer euróval azért annyira nem szálltak el.

ugrás fel