EST. 2002

Super Mono: az egyhenger visszatér

Hogy Amerikában csak hülye dolgok történnek a motorépítés terén? Lehet, hogy a tizennyolc méter hosszú chopper, a közúti forgalomba helyezett Goldwing-blokkos vadászgép és a kismillió nagy, használhatatlan izé a mitteleuropéer motoros gyomornak túl sok, de azért lássuk be: csak-csak el?kerül egy-egy ragyogó ötlet az Államokból, ami er?sen megmozgatja az ember fantáziáját. Roland Sands m?helye ilyen. Az egykori AMA 250 GP-s bajnok az ‘egy henger, 450 köb’ megoldás mellett kötelezte el magát. Egyszer?ség, móka.

Mr. Sands személyében egy új kategória megteremt?jét üdvözölhetünk: egyhengeres, négyütem?, krossz-eredet? blokkokkal szerelt sportmotorok biz’ ezek, ami zseniális kombó – a www.450moto.com böngészgetése után ez kiviláglik. A szurkolói klub is kell?en aktív. A derék Roland biztos abban, hogy a 450 Single Racer Class – ez az osztály hivatalos neve – frissülést és lendületet hoz a versenysport világába.

A projekt megvalósítása során Sands a motoripar veteránjához, egy bizonyos Gavin Trippe úrhoz forult jótanácsokért, és Troy Lee, a Troy Lee-r?l elnevezett legendás dizájnstúdió vezet?je is hozzátette a magáét. Laguna Secában meg is volt az els? futam, ezen a Kawasaki máris ‘félgyári’ alakulattal indult: a Matsushima Team pilótája nem más volt, mint Kevin Schwantz, a közönség reakciója pedig… el lehet képzelni. A publikum máris egy kis széria legyártását követelte.

Jelentjük, a modell megérkezett: egy kitr?l van szó, amelynek segtségével a Yamaha, a Honda és a Kawasaki off-road-jai pályagéppé alakíthatóak (az ominózus Laguna Seca-i versenyen képviselve volt a Suzuki, de átalakító készlet ehhez a márkához valami miatt nem jött ki). Kiadások tekintetében 15 ezer dollár körüli összegre lehet számítani, egyel?re harminc kit legyártását vették tervbe. Mintegy hatvan lóer? 113 kg tömegre, 210 km/óra körüli végsebesség. Szódával elmegy, nem igaz?

ugrás fel