EST. 2002

Superbike – Aragon

Továbbra is Kawasaki-Ducati háziverseny a bajnokság de kellő izgalmakkal

Az edzéseken végig a Kawasaki pilótája Rea mutatkozott a legerősebnek de végül a pole-t Davies húzta be a Ducatival. Igaz csak 31 ezrednyi előnnyel. A sorrend szinte mindig ugyan az, a megszokott két gyári Kawasaki és Ducati versenyző osztozik az első négy helyen. Most is így történt és a sorrend a rajtnál : Davies, Rea, Sykes, Melandri.  Érdekessége volt a versenynek, hogy Torres a késöbbiekben szerencsétlenül járó Xavi mögé tudott zárkozni a BMW-vel illetve, hogy az Apriliák 8-9 pozocióig jutottak. Úgy látszik kezd összeállni a technika. Bár igaz még mindig tetemes a lemaradás az elsőkhőz képest időben. Végre Hayden is magára talált és a végéről sikerült a 10. helyig tornásznia magát a Hondával. Jó lenne látni, hogy megerősödve beletudna szolni az elején zajló csatákba.

 Superbike Aragon

Elindult a rajt és Davies erőből ellépett annak ellenére, hogy Rea is jól rajtolt. Az első körökben Rea tapadt a vezető Davies-re míg kicsit hátrébb Melandri átlépte Sykes-t és a Kawasakit. A hatodik körben Xavi elszenvedett egy csúszást de visszatudott állni a mezőny végére.

 Superbike Aragon

Féltáv környékén Rea átvette a vezetést Davies-től és de a Ducati versenyzője egy másodpercig nem adta fel a harcot. Folyamatos volt a párharc míg nem az utolsó körben Davies alól kicsuszott a motor és ezzel értékes pontokat veszítve ismét Rea lett a győztes. Az élen versenyzőkről mindenki leszakadt így a megüresedett második helyre Melandi motorozott be. Őt követte a Kawasaki másik versenyzője Sykes és végül Lowes aki komoly csatában múlta felül csapattársát. Xavi pech szériája itt még nem ért véget mert a benzinpumpa meghibásodása miatt kigyulladt alatt a motor. Szerencsére komolyabb sérülés nélkül meguszta.

A két Yamaha teljesítménye igen meggyöző ahogy az őket követő BMW-s Torres is örülhetett a pontoknak. Haydent végül is megverte csapattára így maradt a 10. helyen.

 Superbike Aragon

A második futamban a forditott rajtnak köszönhetően Lowes, Van der Mark és Sykes, Melandri együtt motoroztak. Azonban Rea 2 kör alatt felzárkozott és a még két körre volt szüksége, hogy mindenkit átugorjon és az élre álljon. Melandri követte Rea-t és lépésről lépésre zárkozott fel, így az 5. körben már Rea, Melandri volt az élen. Hamarosan Davies is megindult , elösször felzárkozott csapattársa mögé majda táv felénél át is lépte őt és már Rea mögött volt. Hat körrel a lintés elött támadásba lendült és át is vette a vezetést Rea-tól. Most Melandri sem hibázta el a közelséget és nem engedte el a Davies – Rea párost. Sőt négy körrel a vége elött Ő is megelőzte Rea-t és a Kawasakit. Két Ducati az élen és már csak négy kör volt hátra.

 Superbike Aragon

Ismét teljes magányban ment az első csoport, az követők 7 másodpercre szakadtak le pár kör alatt. De még így is volt tartalék és Davis-Rea ritmus váltva gyorsulni kezdtek amit már Melandri nem birt tartani. Ismét ugyanaz a felállás és a Ducatis Davies az utolsó körben megint hibázott de most Rea nem tudott élni a lehetőséggel így Davies haladt át elsőként a célvonalon.

Hátrébb Sykes legyürte a Yamaha versenyzőjét így maradt a megszokott Kawasaki-Ducati felállás csak más sorrendben.

 

Második futam eredményei :

01 | C. DAVIES |GBR Aruba.it Racing – Ducati Ducati Panigale R 18 giri
02 | J. REA |GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10R 18 0.483
03 | M. MELANDRI |ITA Aruba.it Racing Ducati Ducati Panigale R 18 2.479
04 | T. SYKES |GBR Kawasaki Racing Team |Kawasaki ZX-10R 18 10.562
05 | M. VAN DER MARK |NED Pata Yamaha Official WorldSBK Team |Yamaha YZF R1 18 13.336
06 | X. FORÉS |ESP BARNI Racing Team |Ducati Panigale R 18 16.951
07 | J. TORRES |ESP Althea BMW Racing Team |BMW S 1000 RR 18 18.638
08 | L. MERCADO |ARG IODARacing |Aprilia RSV4 RF 18 18.700
09 | E. LAVERTY |IRL Milwaukee Aprilia |Aprilia RSV4 RF 18 21.290
10 | L. CAMIER |GBR MV Agusta Reparto Corse |MV Agusta 1000 F4 18 22.246
11 | R. RAMOS |ESP Team Kawasaki Go Eleven |Kawasaki ZX-10R 18 24.307
12 | S. BRADL |GER Red Bull Honda World Superbike |Team Honda CBR1000RR 18 25.829
13 | A. LOWES |GBR Pata Yamaha Official WorldSBK |Team Yamaha YZF R1 18 26.611
14 | R. KRUMMENACHER |SUI Kawasaki Puccetti Racing |Kawasaki ZX-10R 18 40.575
15 | J. SIMON |ESP Milwaukee Aprilia |Aprilia RSV4 RF 18 40.769
16 | M. REITERBERGER |GER Althea BMW Racing Team |BMW S 1000 RR 18 40.915
17 | A. BADOVINI |ITA Grillini Racing Team |Kawasaki ZX-10R 18 1’00.980

Első futam eredményei :

1 9 1 J. REA GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10R 18 1’50.597 318,6 1’49.350 314,9 25 125 1
2 8 33 M. MELANDRI ITA Aruba.it Racing – Ducati Ducati Panigale R 18 4.058 1’50.737 317,6 1’49.973 320,5 20 65 4
3 7 66 T. SYKES GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10R 18 7.512 1’50.885 315,8 1’49.492 314,0 16 78 2
4 1 22 A. LOWES GBR Pata Yamaha Official WorldSBK Team Yamaha YZF R1 18 9.962 1’51.153 311,2 13 62 5
5 2 60 M. VAN DER MARK NED Pata Yamaha Official WorldSBK Team Yamaha YZF R1 18 12.302 1’51.291 313,0 1’50.422 312,1 11 38 7
6 3 81 J. TORRES ESP Althea BMW Racing Team BMW S 1000 RR 18 18.995 1’51.692 318,6 1’50.397 314,9 10 39 6
7 4 36 L. MERCADO ARG IODARacing Aprilia RSV4 RF 18 21.545 1’51.670 316,7 1’50.514 317,6 9 9 18
8 5 50 E. LAVERTY IRL Milwaukee Aprilia Aprilia RSV4 RF 18 27.309 1’51.582 319,5 1’50.647 319,5 8 23 11
9 6 6 S. BRADL GER Red Bull Honda World Superbike Team Honda CBR1000RR 18 27.488 1’51.583 313,0 1’51.257 309,5 7 15 13
10 12 69 N. HAYDEN USA Red Bull Honda World Superbike Team Honda CBR1000RR 18 27.663 1’51.649 310,3 1’50.761 307,7 6 27 10
11 15 2 L. CAMIER GBR MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 1000 F4 18 35.409 1’52.252 308,6 1’51.569 303,4 5 32 9
12 13 21 M. REITERBERGER GER Althea BMW Racing Team BMW S 1000 RR 18 41.558 1’52.447 312,1 1’51.506 315,8 4 19 12
13 17 3 J. SIMON ESP Milwaukee Aprilia Aprilia RSV4 RF 18 44.006 1’52.778 314,9 1’52.334 311,2 3 3 21
14 16 88 R. KRUMMENACHER SUI Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki ZX-10R 18 44.482 1’52.986 309,5 1’52.328 309,5 2 12 16
15 18 15 A. DE ANGELIS RSM Pedercini Racing SC-Project Kawasaki ZX-10R 18 45.915 1’53.118 311,2 1’52.590 306,8 1 13 15
16 19 84 R. RUSSO ITA Guandalini Racing Yamaha YZF R1 18 1’23.533 1’53.474 300,0 1’52.829 300,8 4 19

ugrás fel