EST. 2002

Superbike, Brno: egy Bayliss, két gy?zelem

Els? verseny

Egy Ducati fordul el els?ként, de nem a pole-ból indult Baylissé, hanem a fekete-fehér, 3-as rajtszámú: Max Biaggi. Az ausztrál azonban szorosan ott van, ahogyan a honfitárs és névrokon Corser is a Yamahával – utóbbi rákészül és el?z. Fabrizio, Nieto, Neukirchner, Haga, Kagayama, Kiyonari, Canepa és Checa a további sorrend a kezd? fordulóban. S?t: a második kör elején Corser átveszi a vezetést is, nyomában három Ducatival… eggyel kés?bb Biaggi visszaveszi az els? pozíciót, miközben Neukirchner megszerzi a negyedik helyet Fabrizio rovására, de Kiyonari is el?relép, hetedik már, Kagayama bánja. A pálya különböz? pontjain szinte egyid?ben esik Laconi, Smrz, David Checa, Lanzi és Xaus. Pörögnek az események.

Corser a negyedik körben visszaveszi a P1-et, a leggyorsabb a pályán ekkor a német Neukirchner, megérkezik a vezet? hármasra és be is veszi Bayliss várát, s rááll Biaggira. Fabrizio és Kiyonari is gyorsulnak, de a legizgalmasabb történések az élen folynak: Biaggi leel?zi Corsert, de ezzel még koránt sincs vége… szinte tartalékolva mennek, tanulmányozzák egymást, senki sem kísérli meg a szökést, így aztán a Fabrizio-Kiyonari páros sebesen csökkenti a lemaradást. Kiállni kényszerül Rolfo a 15. helyr?l motorhiba miatt: ez nem a Honda versenye.

Féltávnál Biaggi, Corser és Bayliss teljesen együtt, Neukirchner azonban képtelen tartani a lépést, talán a gumijai fogytak el a nagy felzárkózásban. A cél számára a védekezés az olasz-japán vszedelemmel szemben. Hátrébb Tamada el?zi Badovinit és szerzi meg a Kawasaki-háziverseny els?ségét: tizenhatodik pozíció, ez már több, mint csalódás. A tizenkettedik körben jön az új leosztás: Bayliss átveszi az els? helyet, Corser és Biaggi mögötte, Neukirchner elveszíti a csatát Fabrizióval, majd nem sokkal kés?bb Kiyonarival szemben. Eljött az igazság pillanata: Bayliss papa növeli a csapásszámot, igyekszik leszakítani Corsert, akit azért nem olyan egyszer?. Biaggit inkább, legalábbis ebben a szakaszban – a Kalóz lehet Fabrizióék következ? áldozata… s aztán beadja a derekát Corser is, négy körrel a leintés el?tt, míg kicsúszik Nieto, s átadja a hetedik helyet Hagának.

Bayliss megfutja a verseny leggyorsabb körét, el?nye 1’3-ra n?, Biaggi plusz három másodperccel harmadik, Fabrizio minden irányból támadja, Kiyonari pedig ott áll lesen, készen kihasználni a legapróbb hibát. Jó kis futam. Az utolsó kör sétagalopp Baylissnek, aki pályafutása során el?ször nyer Brnóban, Corser senkit?l sem zavartatva jön be másodiknak. A csata a dobogó harmadik fokáért megy: ‘Romulus és Remus’, a két római illet?ség? harcos feszül egymásnak, Michel belülre f?zi magát, Max kívülr?l visszavág, sorozatos egymásutánban. Fabrizio négy kanyarral a kockás zászló el?tt találja meg a rést a pajzson, el?z és esélyt sem hagy a kontrára. Kiyonari ötödik, a tapadási gondokkal küzd? Haga el?tt, Neukirchner alaposan visszaesik – hasonló problémák miatt.

Els? verseny, végeredmény

1 T. Bayliss Ducati 1098 F08
2 T. Corser Yamaha YZF-R1 1.468
3 M. Fabrizio Ducati 1098 F08 3.272
4 M. Biaggi Ducati 1098 RS 08 3.475
5 R. Kiyonari Honda CBR1000RR 3.791
6 N. Haga Yamaha YZF-R1 9.120
7 M. Neukirchner Suzuki GSX-R1000 9.358
8 C. Checa Honda CBR1000RR 11.787
9 Y. Kagayama Suzuki GSX-R1000 17.228
10 K. Sofuoglu Jor.nda CBR1000RR 17.705
11 K. Muggeridge Honda CBR1000RR 22.347
12 S. Nakatomi Yamaha YZF-R1 25.563
13 N. Canepa Ducati 1098 F08 25.699
14 F. Nieto Suzuki GSX-R1000 34.064
15 G. Lavilla Honda CBR1000RR 36.545
16 M. Tamada Kawasaki ZX-10R 43.934
17 A. Badovini Kawasaki ZX-10R 44.339
18 S. Aoyama Honda CBR1000RR 50.092
19 J. Pridmore Honda CBR1000RR 58.827
20 J. Drasdak Honda CBR1000RR 59.928
21 C. Zaiser Yamaha YZF-R1 1’21.587

Második verseny

Ééés megint Bayliss! A verseny eleje mintha fénymásolata volna az els? futaménak, ugyanazokkal a f?h?sökkel az élbolyban: Bayliss, Corser, Biaggi, majd Fabrizio kapaszkodik. Aztán a két suzukis, Neukirchner és Kagayama, közéjük ékel?dve Xaus. Neukirchner fut egy gyorskört és feljön a vezet?kre, Corser el?zi Baylisst, Kiyonari veszettül jön fel, Laconi nagyot esik – kész csoda, hogy sértetlenül megúszta a cseh hétvégét épségben. Az újdonságot a Honda jelenti, amely visszanyerte önnön versenyképességét, és Kiyonari illetve Checa révén ott van a küzdelemben – a világot persze nem váltották meg, de ez így más hasonlított valamire, ahogyan a Ten Kate-kett?s elszakadt az üldöz?bolytól, hogy befogja az els?ket.

Corser vezet, Bayliss és Neukirchner cserélgetik a második-harmadik helyet, Biaggi ellen?rzése alatt tartja ?ket a negyedikr?l. Fabrizio ötödik mintegy másodpercnyi leszakadással, Kiyonari ott lohol a nyomában, aztán Checa. Akit a tizedik körben elveszítünk – a technika közbeszól, ennyit a versenyképességr?l. Haga tizedik és mérges, látszik a köridejein. Hét kör a végéig, a két Troy leszakítja Biaggit – fogjuk a gumikra, mondaná az ember könnyedén, de Max egy-két kanyarkombináció alatt ott van megint az ausztrálokon. Bayliss azonban tarthatatlan: megint ritmust vált, és otthagyja ellenfeleit, veszekedjenek kedvükre. Fabrizio is lerázza Kiyonariékat, de ezúttal esélyes-e vajon a dobogóra? Két másodperc a hátrány a harmadik helyezett mögött, három kör a hátralev? versenytáv…

… szinte hihetetlen, de sikerül neki. A lehetetlen küldetés alig több, mint egy kör alatt ott van Biaggiékon, akik id?közben helyet cseréltek. Kellett hozzá egy új pályarekord, természetszer?leg. Fantasztikus, de egy dolog gyorsnak lenni egyedül, megint egy dolog bef?zni két ilyen öreget… pedig Fabrizio hisz benne, és el?bb Corser ellenállását töri meg, aztán meg szinte evidens, hogy Biaggit is megel?zi: a Kalóz egyszer visszavág, de szélesen érkezik, s a kigyorsításon Michel a gy?ztes. Célvonal, Bayliss nyer, ember nincs Brünnben, aki megállíthatná, aztán a szenzációs 84-es, s így van meg a klasszikus egy-kett? a gyári Ducatinak.

Második verseny, végeredmény

1 T. Bayliss Ducati 1098 F08
2 M. Fabrizio Ducati 1098 F08 0.928
3 M. Biaggi Ducati 1098 RS 08 1.259
4 T. Corser Yamaha YZF-R1 1.785
5 M. Neukirchner Suzuki GSX-R1000 3.942
6 R. Kiyonari Honda CBR1000RR 7.910
7 N. Haga Yamaha YZF-R1 11.297
8 F. Nieto Suzuki GSX-R1000 11.375
9 Y. Kagayama Suzuki GSX-R1000 13.103
10 K. Sofuoglu Honda CBR1000RR 18.978
11 J. Smrz Ducati 1098 RS 08 19.106
12 R. Rolfo Honda CBR1000RR 20.556
13 L. Lanzi Ducati 1098 RS 08 21.775
14 G. Lavilla Honda CBR1000RR 26.372
15 S. Nakatomi Yamaha YZF-R1 26.922
16 D. Checa Yamaha YZF-R1 27.109
17 M. Tamada Kawasaki ZX-10R 39.711
18 S. Aoyama Honda CBR1000RR 39.953
19 J. Pridmore Honda CBR1000RR 56.812
20 C. Zaiser Yamaha YZF-R1 1’44.073
21 M. Cihak Suzuki GSX-R1000 K8 1’46.620

ugrás fel