EST. 2002

Suter 500 V4: két ütem, 200 ló, 129 kg!

Szóval vannak azok a típusú álmok, amik legfeljebb lottónyeremény vagy egyéb, anyagi szempontból extra kedvez? körülményrendszer esetén válhatnak valóra. De attól még álmok: mert álmodozni jó. Az SRT (Suter Rance Tachnology) egy olyan álmot tár elénk, ami ellen azt gondoljuk, egyik pályázásra, sportmotorozásra fogékony társunknak sem lenne kifogása. 


Egy 500 köbcentis, kétütem? versenygépr?l van szó, pont, mint a régi szép id?kben, amikor még a gyorsasági szakág királykategóriáját nem MotoGP-nek, hanem 500GP-nek hívták.

A h?skorszak most visszaköszön, még ha egy prémium-kategóriás svájci modell képében is. A dolog már csak azért is unikum, mert félezer köbcentis kétütem? versenymotor a piacon gyakorlatilag nincs és nem is volt, amióta a 4T technológia átvette az uralmat a sportpálya aszfaltján.

Az 500 4V valóságos motor, megvásárolható, igaz, rengeteg pénzbe kerül – szám szerint sz?k 37 és félmillió forintba napi árfolyamon (156 ezer svájci frankba). Jó hír, hogy nem kell egybe kifizetni, elég 30%-ot kifizetni a rendelés leadásakor, a 70%-ot pedig ráérünk az átvételkor kiköhögni (6-8 hónapnyi id? alatt készíti el a motort a cég).

Az SRT egy valóságos kétütem? csodát alkotott. V4 négyhengeres, löket x furat: 54.5 x 54 (58.5 x 56 opcionális) két ellentétesen forgó f?tengellyel, elektronikus befecskendezéssel, hatfokozatú váltóval és SRT száraz kuplunggal, Marelli ECU gyújtással. A prototípus-versenygép 129 kilogrammot nyom ‘ready to race’, azaz versenyre felkészített állapotban, teljesítményét pedig ‘legalább kétszáz lóer?ben’ határozza meg a gyártó.

Persze ilyen paraméterek mellett a kenés is komoly kihívást jelent. A Panolin nev? – egyébként szintén svájci – olajcég feljesztett ki egy speciális ken?anyagot a kétütem? Suternek. A tiltás 13.000 percenkénti forulatnál lép be. Versenymotorról lévén szó, a nyeregmagasság, villaszög, tengelytávolság állítható. A futóm? (a legjava Öhlins) a fékek (Brembo, két 320mm-es acél tárcsa, négydugattyús els? féknyereg, 218mm-es hátsó tárcsa, kétdugattyús féknyereg)  és az anyagfelhasználás els? osztályú, felniben Marchesini illetve OZ között választhat a majdani boldog felhasználó.

ugrás fel