EST. 2002

Suzuki DL650A V-Strom 2012

Az elmúlt évek egyik legsikeresebb Suzukija átesett jól megérdemelt modellfrissítésén, az új V-Strom 650 ABS egy sportosabb, fiatalosabb, és nem utolsó sorban funkcionálisabb felépítéssel kívánja meghódítani az érdekl?d?ket, a Suzuki az új formát Szívósnak és Okosnak (Tough and Smart form) hívja.

…hiszen a motorkerékpár technikai részletei nemigen, vagy inkább csak kis mértékben változtak, ez pedig bizonyára csalódásra ad okot a technokrata beállítottságúaknak. Pedig nem kell, hogy csalódjunk az új Stromban, még ha nem is annyira új, mint vártuk, ugyanakkor baja nem volt neki soha, átdolgozva, frissítve, szépítve pedig továbbra sem lesz.

Hogy gyorsan letudjuk a motorblokk technikai változásait, lényegében elmondható, hogy a nagyszer? kis 90 fokos V-kettes, 645 köbcentis DOHC vezérlés? er?forrás el-Gladius-osodott, és ez már kívülr?l, a blokk külalakján is látszik. Henger?rtartalma, furat-löket aránya nem változott, a primer és szekunder áttételek is maradtak, egyedül a s?rítés csökkent valamelyest (11,5:1-r?l 11,2:1-re), de hogy végteljesítményben ez mit jelent, azt egyel?re nem tudjuk.

A Suzuki még nem ismertette a hivatalos teljesítmény-adatokat, de ha tippelni kellene, valahová a régi változat (67 LE @8800, 60 Nm @6400) és a Gladius (72 LE @8400, 64 Nm @6400) értékei közé várnánk ?ket. Egy biztos, a hegyezés során az alacsony és közepes fordulattartomány kapott hangsúlyt, továbbra is.

Egyéb finomított megoldásoknak köszönhet?en – mint az irídium gyújtógyertyák, a 32 bites injektorvezérl? ECU átgondolt beállításai, az új vezérm?-bütyök formák, az „átfésült” váltóáttételek overdrive 6. sebességgel, a hatékonyabb h?tés (nagyobb vízh?t?; vízzel, és nem leveg?vel h?tött olajh?t?) – a Suzuki szerint a Strom fogyasztása 10%-kal csökkent, ezért is gondolták úgy, hogy a régi 22 literes helyett elég lesz egy 20 literes üzemanyagtank: a hatótáv így is annyi, mint volt.

De igazából a lényeg nem a technikában, hanem a körítésben bújik meg. A fejleszt?k rengeteg id?t töltöttek például a szélcsatornában, büszkék is az állítólag jelent?sen javult szél és h?elvezetésre, és így még a motorost fárasztó szélzaj is csökkent. Ebben nagy szerep jut az új szélvéd?plexinek, ami három állásban rögzíthet?, de sajnos továbbra sem szerszámok nélkül.

A gömböly? fejidom alján található két légbeöml? nem a V-kettest eteti frissleveg?vel, azok is a szélvédelem részei: a plexi mögé, annak oldalaihoz vezetnek némi menetszelet, ezzel, a Suzuki szerint az idom mögött tapasztalható szívó hatást (alacsonyabb légnyomást) sikerült kiküszöbölniük, ez is nagyban közrejátszik a motor kényelmének növelésében.

Ide tartozik az új nyereg is, ami b?r és szarvasb?r-szer? betéteivel, kontrasztos szín? varrásával, V-Strom logójával sokkal min?ségibb benyomást tesz az emberre, mint a régi, és állítólag sokkal kényelmesebb is lett. Az utas nem fog el?re csúszni rajta minden féktávon, ígérik, a keskenyebb derék miatt pedig még úgy is könnyebb lett a letalpalás, hogy az ülés már 835 mm-en van a korábbi 820 helyett. A gyári kiegészít?k között egyébként találni alacsonyabb és magasabb gyári ülést az új V-Stromhoz.

A kényelmi berendezések közé sorolható az új m?szerfal is. Mutat mindent, amit a régi is mutatott, kiegészítve azokat egy küls? h?mérséklet mér?vel (ami még LED-et is villogtat, ha fagy), egy átlagfogyasztás számlálóval és a manapság már kötelez? váltófokozat kijelz?vel; az üzemmódok között pedig immár – és ezért nagy-nagy piros pont jár a Suzukinak! – a bal markolat hátoldalára helyezett új gombbal válthatunk, hosszú vagy rövid gombnyomásokkal más és más adatokat jeleníthetünk meg.

A V-Strom egyébként kicsit magasabb és hosszabb lett az el?dhöz képest, hiszen tengelytávja 1555-r?l 1560 mm-re nött, az ülésmagasságot feljebb részleteztük, hasmagassága szintén egy egész centit n?tt (165-r?l 175 mm-re), ugyanakkor tömegéb?l 6 kilót adott le (most 214 kilós mindennel feltöltve, menetkészen), még úgy is, hogy már nincs ABS nélküli változat.

ugrás fel