EST. 2002

Szabálytalan Ducati? Kikérik maguknak

A Ducati Desmosedici GP7 technikai felkészültsége idén már több versenyen is gy?zelembe torkollott – Katar és Törökország után május els? vasárnapján, a Kínai Nagydíjon is. A paddockban ezzel párhuzamosan egyre er?södtek azok a pusmogások, melyek valamiféle ‘rendellenességet’ tulajdonítanak a rendkívüli teljesítmény mögé. Ezek névtelen és szükségszer?en nem hivatalos támadások, óvást vagy ehhez hasonlót senki nem nyújtott be, ám mivel a gyorsasági királykategória világa egy viszonylag kicsi és zárt közeg, a hírek és álhírek gyorsan terjednek.

Az olasz gyár és a sportrészleg munkatársai egy emberként utasítják vissza a formálisan meg sem fogalmazott vádakat (a dolog azért kerülhetett ilyen ‘váratlanul’ napirendre, mert az olasz tévé népszer? motorsport-magazinja, a Fuori Giri tudósítás és stúdióbeszélgetés formájában felszínre hozta a paddock-pletykákat, közvetlenül a GP után kérdezve az érintetteket). Higgadtan, de határozottan nyilatkozott Livio Suppo csapatmenedzser – az általa elmondottak alapján valószín?leg tényleg következetesen fúrják a Ducatit. ‘Jöjjenek, és ellen?rizzenek az el?írt kontrollokon túl, amikor csak akarnak. Állunk elébe. Ha ki akarják bontani a blokkot, csak tessék, boldogan hagyjuk. Nagyobb a tank? Nagyobb a lökettérfogat, mint nyolcszáz köbcenti? Katar óta hallgatjuk ezeket és az ehhez hasonló dolgokat, mérték már az üzemanyag h?fokát (ami a szabály szerint nem lehet hidegebb 15°C-kal a küls? h?mérsékletnél, a szerk.), mindent. Ha újabb ellen?rzéseket akarnak végezni, kapunk nyitva áll. Egy kis cég vagyunk, harmincezer motort gyártunk le, és mégis olyan gépet viszünk pályára a motorsport elitkategóriájában, ami több, mint versenyképes.’

Készen állt Casey Stoner, a vb-összetettet jelenleg tizenöt ponttal vezet? fiatal ausztrál is a válasszal. ‘A motorunk már korábban is borzasztóan er?s volt, a vezethet?ségen kellett javítani.’ Casey két lábbal áll a földön. ‘Kínában minden olyan volt, mint a tökély: óram? pontossággal m?ködött a csapat, remek volt a motor és a gumik. Valentinóval nagy csatát vívtunk egészen addig, amíg el nem követte azt a hibát. Vezetem a világbajnokságot, de még nagyon hosszú az út. Olyan ez, mint egy álom. Talán holnap arra ébredek, hogy nem is történt meg mindez.’

Federico Minoli, a Ducati elnöke saját blogján közölte álláspontját: ‘boldog és büszke vagyok, mint olasz, mint ducatista és mint elnök a ragyogó kínai gy?zelem után és az egész szezonkezdetünk miatt. Ám érzem annak is szükségességét, hogy mint szurkoló, minden Ducati-szimpatizáns nevében visszautasítsam a hamis állításokat és találgatásokat a vélt technikai szabálytalanságokról, amikre a Fuori Giri vasárnapi m?sorában utaltak. A Ducati egy kis cég, aránytalanul kicsi az ellenfelekhez képest . Vasárnap a munkatársaink, mindegyikünk bravúros munkája miatt gy?ztünk. Örülnénk, ha minden olasz ember együtt örülne velünk, büszke lenne ránk és elismerné munkánkat, teljesítményünket.’

A verseny utáni technikai felülvizsgálaton a két Desmosedici GP7-en szabálytalanságnak, rendellenességnek jelét nem fedezték fel (ellen?rizték a tank térfogatát, szétszedték az er?forrást), hivatalos óvás sem érkezett be.

ugrás fel