EST. 2002

Szegény Melandrit már most lapátra tehetik

Az, hogy Marco Melandri id? el?tt befejezheti pályafutását a Ducatinál, nyílt titok. Egészen eddig azonban nem nagyon lehetett tudni az alternatívákról, mostanra azonban több forrás is a Kawasakival hozza hírbe az olaszt, helyére pedig az öreg Gibernaut vagy az ifjú titán Canepát jósolja.

Szegény Macio már a nyári szünet el?tt elköszönhet a vörösökt?l, egyébként ? maga is azt nyilatkozta, kész félreállni, hiszen tudatában van, hogy ez a kaland finoman szólva sem sült el jól. Jelen állás szerint minden jel arra utal, hogy a jobb sorsra érdemes olasz pilóta nem tölti ki szerz?dését a bolognaiakkal, mi több, már a vakáció alatt eljön számára a váltás ideje. A Kawasaki menedzsmentje talán ezekben az órákban is megfeszítetten dolgozik azon, hogy egy harmadik motort állíthasson ki a derék Melandri részére a soron következ? nagydíjakra, jelesül a Német és az Amerikai Nagydíjakra. A feltevés korántsem hivatalos, de több mérvadó forrás is megemlíti, hogy a háttérben bizony komolyan mozognak a szálak. Kockázatos leírni mindezt, hiszen mégiscsak a világbajnok motorról van szó, az 1-es rajtszámot visel?r?l, amellyel Casey Stoner három idénybeli futamot nyert meg, a legutóbbi assenit lehengerl? magabiztossággal, miközben a Kawa szereplése egyel?re csalódás a királykategóriában… de ha a szikár tényeket nézzük, Melandri nemhogy nem váltotta meg a világot az eddigi viadalokon, hanem egyenesen leszerepelt a GP8-as Desmóval.

Ennyire csak a fílingen múlna? Úgy t?nik, igen… a Ducatit a jelek szerint egyszer?en nem bírják úgy beállítani, hogy az idomuljon Marco vezetési stílusához. Ha a fent leírt man?ver megvalósulna, az egy újabb nagy feladatot ró a csapatra: meg kell találni a méltó helyettest, és reménybeli utódot. Olasz sajtóforrások tudni vélnek egy olyan háttérszerz?désr?l, amelynek értelmében Niccolò Canepa az, aki bármi probléma esetén els? számú beugrója Melandrinak, ámde nemrég a már visszavonult veterán, a spanyol Sete Gibernau is képbe került – ‘Gibe’ szintén jogviszonyba került az alakulattal, és a Mugellón teszteli legott a GP9-et és a legújabb fejlesztéseket (Forma-1-es analógiára, szoftveres vezérléssel változtatható geometria… és amir?l még nem tudunk). Hogy mi lesz a fiúk sorsa, arról hamarosan hivatalos meger?sítést vagy cáfolatot kell kapnunk az érintettek részér?l.

ugrás fel