EST. 2002

Szepang: Rossi a leggyorsabb a 2. napon

Ha a Ducati GP6-ról elmondható, hogy remekül sikerült a bemutatkozása, ugyanez igaz a Yamaha M1-re is, amely Valentino Rossi ért? tolmácsolásában a leggyorsabb motornak bizonyult a szepangi MotoGP teszt második napján. A munka tárgya a 2006-os M1 összeigazítása a Michelin abroncsokkal, a maláj napok igazi f?szerepl?ivel. A nyitány pár köre alapján ‘stabilabb és er?sebb’ motornak t?nt a Yamaha, kedden ennél több is kiderült. Rossi persze csak általános érzeteir?l számolt be a világnak, konkrét m?szaki dolgokról nem. ‘Nagyon elégedett vagyok a mai munkánkkal. Jól érzem magam az M1 nyergében, határozottan biztosabb, mint a régi. Ez pedig igen bátorító. A Michelin anyagával dolgoztunk, és rengeteg adatot elemeztünk ki ma, és ugyanez várható szerdán is, aztán megy a motor a garázsba, én meg szabadságra.’ Ha valaki a Földön megérdemli a pihenést, az Valentino Rossi: fantasztikus éven van túl, melyben szinte végig a maximumot adta; most pedig újabb öröm forrása a pozitív tesztelés a jöv? szezon Yamahájával.

Formában van Marco Melandri is, aki második a nem hivatalos id?táblán, néhány ezred híján. Fizikailag nincs éppenséggel topon Macio (influenzás megbetegedést, illetve annak kezelését nyögi), ami a számokon nem látszik meg: a harminc fok fölötti h?ségben 63 kört tett meg a 2005-ös Hondával. Kíváncsian várhatjuk ezek után a szerdát, a versenyszimulációk napját – a Yamahánál például ez a program Edwards-szal, aki szintén remekül ment a szepangi helyszínen. Feln?ve a feladathoz Toni Elias, Melandri csapattársa a Fortuna Hondánál, akié a nap harmadik legjobb köre. A spanyol 80 kört teljesített, els? sorban tapasztalatszerzés lebegett a szeme el?tt. Azt mondja, még nem száz százalékos, de kevés hiányik csupán.

El?térben tehát a hondás és yamahás együttesek. És a többiek? Kevés az újság, a legjobb másmilyen motor Hopkins Suzukija, akit rögtön Pedrosa követ a HRC Hondával. Amit, mellesleg, máris személyre szabtak neki, a 211-et a spanyol nem éppen góliáti testméretéhez igazították: egy rövidebb tankból, alacsonyabb fejidomból és magasabb kormányból álló kitet kapott. Mögötte Nakano a ‘big bang’ Kawasakival, majd Stoner a másik Pons Hondával. Nem túl meggy?z? Vermeulen a 2005-ös Suzukival, sem De Puniet a Kawával, aki csak a Dunlop gumis, privát yamahás Ellisont el?zi meg.

Szepangi teszt, 2. nap – eredmények

1. Valentino Rossi (ITA)Yamaha, 2’02.61
2. Marco Melandri (ITA) Honda, 2’02.65
3. Toni Elias (SPA) Honda, 2’02.78
4. Colin Edwards (USA) Yamaha, 2’02.94
5. Carlos Checa (SPA) Honda, 2’02.96
6. Nicky Hayden (USA) Honda, 2’03.05
7. John Hopkins (USA) Suzuki, 2’03.10
8. Dani Pedrosa (SPA) Honda, 2’03.15
9. Shinya Nakano (JPN) Kawasaki, 2’03.52
10. Casey Stoner (AUS) Honda, 2’03.56
11. Chris Vermuelen (AUS) Suzuki, 2’04.50
12. Randy De Puniet (FRA) Kawasaki, 2’04.50
13. James Ellison (GBR) Yamaha, 2’05.52

ugrás fel