EST. 2002

Takanobu Ito úr beszéde

  • Két év múlva érkezik Európába az új Civic Type-R
  • Hamarosan kompakt szabadid?-autóval b?vül a modellkínálat
  • Három vadonatúj hibrid hajtásláncon dolgoznak a fejleszt?k
  • 2015-ben indul az új üzemanyagcellás modell szériagyártása
  • Az el?rejelzések szerint 2017-re évi 39 millióra emelkedik a Honda vásárlóinak száma
  • Új, MotoGP-alapokra épül? szupersportgép jelenik meg a motorkerékpár-választékban 

Takanobu Ito, a Honda vezérigazgatója ismertette a márka termékpalettára, valamint technikai és üzleti fejlesztésekre vonatkozó terveit. A várakozások szerint 2017-ben már évi 39 millió vásárlója lesz a márkának. 

Beszámolójában Mr. Ito kitért az európai stratégiára, miszerint az új Civic és CR-V bemutatkozása csak az els? lépés, a jöv?ben további vadonatúj, izgalmas modellek és innovatív fejlesztések er?sítik majd a márka pozícióját az öreg kontinensen. 

Jön az új Civic Type R

Az izgalmas sportautók soha nem hiányozhattak a Honda kínálatából, s ez a jöv?ben sem lesz másként. Hamarosan elkészül az új NSX, a túraautó-világbajnokság tapasztalatait kamatoztatva pedig g?zer?vel fejlesztik az új Civic Type R-t. Utóbbi a teljesítmény és a kezelhet?ség terén is új mércét állíthat kategóriájában, a tervek szerint a leggyorsabb fronthajtású autóként debütál majd a Nürburgringen. 

Új kompakt szabadid?-autó

Az európai tervek között szerepel egy kompakt szabadid?-autó bevezetése is, ami a Jazz következ? generációjának padlólemezére épül. Ezzel a modellel a kis SUV-k egyre növekv? mez?nyében kíván élre törni a márka. 

Új hibrid hajtásláncok

A Honda szakemberei hisznek benne, hogy a hibridtechnika tökéletesítésével jelent?sen csökkenthet? a világ járm?parkjának szén-dioxid-kibocsátása. E filozófia mentén született meg a három új hibrid hajtáslánc koncepciója, melyekkel különböz? vásárlórétegek számára teszik elérhet?vé a környezetbarát m?szaki megoldásokat. 

Els?ként egy kompakt, alacsony súlyú, egymotoros rendszert dolgoznak ki, ami a világ legtakarékosabb hibridjeként kerülhet forgalomba. A zéró emisszós járm? gazdaságos mivoltáról különösen fejlett motor és akkumulátor, illetve vadonatúj er?átviteli egység gondoskodik. 

Emellett készül egy er?sebb, kétmotoros hibrid hajtáslánc a középkategóriás járm?vek mozgatására, valamint egy három elektromos er?forrásra épül?, kiemelked? teljesítmény? konstrukció, amivel Sport Hybrid SH-AWD néven – az új NSX-ben – találkozhatnak majd el?ször a vásárlók. 

Ezek a rendszerek a vezetési élmény és a fogyasztás terén is messze túlszárnyalják az eddig ismert hibrid hajtásláncokat, egyúttal hozzájárulnak, hogy megvalósuljanak a Honda környezetvédelmi törekvései. 

Üzemanyagcellás járm?vek új generációja az európai vásárlók számára

A Honda álláspontja szerint a károsanyag-kibocsátás problémakörére az üzemanyagcellás rendszerek jelenthetnek átfogó megoldást, ezért a gyártók és a vásárlók is ezekre a járm?vekre fókuszálnak majd a jöv?ben. A Honda évek óta fejleszti saját üzemanyagcellás hajtásláncát, ennek volt els? kézzel fogható eredménye a 2008-ban bemutatott FCX Clarity. Azóta nagyot lépett el?re a projekt, a gyártási és üzemeltetési költségeket sikerült jelent?sen lefaragni, és a rendszer is sokkal kifinomultabbá vált. Ha minden a terv szerint alakul, három éven belül elindulhat az új üzemanyagcellás járm? sorozatgyártása, mely Európa mellett Japánban, valamint az Egyesült Államokban is megjelenhet a széles körben a szalonokban. 

Új sportmotor

Még színesebb lesz a motorkerékpárok választéka is, ugyanis hamarosan új szupersportgép jelenik meg a palettán. M?szaki alapjait a Honda MotoGP-ben vitézked? versenymotorjai adják, s az új modell éppoly izgalmasnak ígérkezik, mint egykoron a VFR750R (RC30 – 1987).

ugrás fel