EST. 2002

Talmácsi Gábor

TALMÁCSI GÁBOR

Múlt
1981-ben született és már négyévesen rótta a köröket egy, az édesapja által
készített kismotorral. A Magyar Bajnokság 50 ccm és 80 ccm géposztályában nagyon
fiatalon ért el kit?n? eredményeket.
1995-ben már a Magyar Bajnokság 125 ccm kategóriájában 2. helyezést ért el és
két évvel kés?bb a Hungaroringen megrendezett EB futamon negyedikként ért célba.
1999-ben mind a Magyar Bajnokságon, mind az Alpok-Adria Kupasorozaton a dobogó
legfels? fokára állhatott.
2001-ben az olasz Racing Service csapatával debütált a Gyorsasági Motoros Világbajnokságon,
ahol abban az évben 34 pontot gy?jtött.
2002-ben a szintén olasz Italjet Racing Team-mel folytatta a világbajnokságot.
A szezon közepén azonban a kedvez?tlen technikai feltételek miatt átigazolni
kényszerült a német PEV ADAC Sachsen Honda Racing csapatához. A váltást követ?en
a német csapat színeiben már az els? verseny alkalmával világbajnoki pontot
szerzett, Brazíliában pedig a Riói futamon elérte élete eddigi legjobb eredményét,
negyedikként ért célba – hajszál híján lemaradva a dobogóról.
A 2002-es évadot 20 világbajnoki ponttal a 22. helyen zárta.
2002-ben tudásával, tehetségével és eredményeivel Talmácsi Gábor felhívta magára
a "nagy csapatok" figyelmét, ezért a világbajnokság befejezését követ?en
több nagyszer? ajánlatot is kapott.
Választása az akkori szezon világbajnok csapatára – az EXALT CYCLE APRILIA RACING
TEAM-re – esett, mely nagyszer? technikai feltételeket kínált a versenyz?nek.
Ennek köszönhet?en Talmácsi Gábor a 2003-as szezont egy 125 ccm-es 80 lóer?s
Aprilián folytatta a német Steve Jenkner csapattársaként.

Tesztek
A 2003-as világbajnoki évad kezdete el?tti tesztsorozat balszerencsésen kezd?dött
Talma számára, hiszen a célegyenes végén sajnos elesett. Az orvosi vizsgálatok
alapján nem kapott engedélyt a folytatásra, majd hazaérkezése után kiderült,
hogy csuklóján kívül a lába is eltörött. A sérülés miatt kényszerpihen?re fogott
versenyz?nek felépülése után csapata privát teszteléseket szervezett – Valenciában
majd Mugelloban – hogy a futamsorozat megkezdése el?tt "összeszokhasson"
az Apriliával.

Versenyek
A világbajnokság technikai gondokkal kezd?dött, de már így is az els? futamon
Suzukában sikerült 2 pontot begy?jtenie a versenyz?nek. Catalunyában a legjobb
10 közé verekedte be magát, majd a további versenyeken ki is bérelte magának
ezt a helyet. A Német Nagydíjon kihozta gépéb?l a maximumot és a 2003-as szezonban
elérte az eddigi legjobb eredményét és 6.-ként ért célba, majd Brnoban újabb
5 vb pontot szerzett. Portugáliában a második rajtot követ?en is állva hagyta
a többieket és több körön keresztül csak a hátát mutatta az egész mez?nynek.
A motorblokk gyengébb teljesítménye miatt azonban a verseny végén a 7. helyet
szerezte meg. A soron következ? versenyek alkalmával szerzett értékelhet? eredményeivel
mostanra összesen 66 világbajnoki pontot gy?jtött.

ugrás fel