EST. 2002

Teszt: Honda CTX700D

Szöveg: Triple
Fotó: Berkes Dávid

Ez most megváltozni látszik, minden gyár végre és újra kialakítja a maga arculatát, ennek egyik markáns példája a Honda CTX700. Nem emlékszem, mikor volt utoljára olyan motor nálunk, ami ennyire megosztotta volna a szerkeszt?séget a megjelenését illet?en. Senki sem maradt vele szemben közömbös, ami számomra azt jelenti, hogy a designerek igazán jó munkát végeztek. Ha egy motor megosztó tud lenni, az jó el?jele annak, hogy sokáig képes lesz a piacon maradni. Lesznek majd, akik imádják, és lesznek, akik értetlenül állnak még a létezése el?tt is.

Nekem kimondottan tetszik a motor megjelenése. Kicsit olyan, mintha a tervez?csapat autobot rajongó lenne, és saját kis transzformerüket rajzolták volna meg egy Honda cruiser személyében.

Honda CTX700D

 A CTX-en er?sen érz?dik a Gold Wing-hatás

A CTX elnevezés a Comfort, Technology, eXperience (Kényelem, Technológia, Élmény) szavak bet?ib?l áll össze. Maga a Honda is nehezen tudja besorolni a típust, annyi felhasználási területre lehetne egyszerre elhelyezni. Az üléspozíció cruiseres, az er?forrás, a dobozok, valamint a kényelem tekintetében akár túramotornak is megfelel, míg az automata váltónak köszönhet?en nyugodtan használhatjuk hétköznapi robogóként is.

Ha normál motorhoz vagyunk szokva – és így általános üléspozícióhoz -, az els?, amit észreveszünk a motorra felülve, hogy nincs lábtartó. Ami persze nem igaz, de én legalább öt másodpercig kerestem, míg végül megtaláltam, ami nem a Honda hibája, egyszer?en a cruiserek világában elterjedt és megszokott üléspozíciót kapta a CTX. Elég sokat mentem a tesztmotorral, és rövid ideig kényelmes az üléspozíció, azonban hosszabb szakaszoknál már éreztem a csíp?mre és a gerincemre jutó túlzott terhelést.

Az alacsony ülésmagassághoz a Honda rendkívül hosszan hátranyuló kormányt tervezett, ami ráadásul 28-as átmér?vel rendelkezik, ami a pozitív megjelenésen kívül kell? stabilitást is nyújt a vezet? számára, bár véleményem szerintem egy rövidebb kormánnyal javulna a motor man?verezhet?sége kisebb tempónál vagy városi forgalomban.

A m?szerfal szerepét az NC sorozaton megismert és dícsért kijelz? szolgáltatja.

Honda CTX700D

 Sajnos hangszórók nincsenek, pedig egy multimédiás el?készítés és egy kis zene jól jönne ‘krúzolás’ közben

A CTX váza gyémánt alakú acélváz 27°40’-es villaszöggel (NC700S: 27°), ami 114 milliméteres utánfutással és az 1530 milliméteres tengelytávval párosul.

A futóm? elemei, a 41 milliméteres csúszószár-átmér?j? els? villa, valamint a Pro-Link himbarendszerre és HMAS (Honda Multi-Action System) központi rugóstagra épül? hátsó felfüggesztés komoly stabilitás kölcsönöznek a CTX-nek, és épphogy érezhet? a cruiserekre jellemz? instabilitás a kanyarbemenetnél. A CTX er?ssége az egyenesfutás. Kényelmesen utazhatunk vele nagy stabilitással, kanyarodási képessége átlagos, de a lábtartó úgyis útját állná komolyabb fordulási szándékunknak.

A tankkapacitás els?re meglep?en kicsinek t?n? 12 liter, de az igazság az, hogy a 670 cmł-s blokk annyira takarékos, hogy a teszt alatt egyáltalán nem éreztem hátrányát a kis tankméretnek. Normál használat mellett alig fogyasztott többet, mint három liter, ami már-már érthetetlenül alacsony szám. Sajnos a nagy testvérnél megszokott hatalmas tárolórekesz áldozatul esett az alacsonyabb tanknak, de azért egy kis rekeszt így is találunk, ahová a telefonunkat vagy az iratainkat elhelyezhetjük.

A motor egyik különlegessége a szépen ívelt Y küll?s kerekek, melyeken 320 milliméter átmér?j? els? és 240 millis hátsó tárcsát találunk, elöl és hátul egyaránt kétdugattyús féknyereggel kiegészítve.

Honda CTX700D

 B?séges féker? és széria ABS mindkét keréken

A 670 köbcentis, folyadékh?tés?, nyolcszelepes, SOHC vezérlés?, soros, kéthengeres er?forrást már mi is teszteltük, és akkor kicsit dízeles érzésre panaszkodtunk. Az azóta kijött és átdolgozott verzión már jóval kisebbek a rezgések. A CTX-et azonban még a régi verzióval szerelik, ezért érdekes, hogy ami nem tetszett az NC-ben, az szinte tökéletes a CTX-ben. Kell? nyomatékkal és er?vel rendelkezik, nagyon takarékos, és a rezgések egyfolytában olyan érzést keltettek bennem, mintha egy V2 cruisert vezetnék. Tökéletes kombináció.

A váltó a duplakuplungos automatikus váltó, avagy DCT, jól illeszkedik a cruiser koncepcióba. Nyugodtan tudunk vele közlekedni, de ha túrázunk és gyorsabb tempót igényel a motorozás, akkor könnyedén közbeavatkozhatunk.

Már a teszt elején jeleztem, hogy a CTX sokoldalú, így túramotorként is használhatjuk, amire teljesen alkalmas is, rövidebb utazásokra kellemes partner lehet. A gyári dobozok mérete és kialakítása külön dicséretet érdemel. Könnyen kezelhet?ek, jól illenek a motorhoz, nem lógnak ki a síkból, és ?rtartalmuk is elegend? egy kisebb utazáshoz.

Honda CTX700D

 Design és szélvédelem együtt – jól funkcionál a fejidom kialakítása

A CTX700 alapáras tartozékai között ott találjuk az indításgátlót (Honda Ignition Security System – HISS) is, ami hatékony eszköz a lopás megakadályozására. M?ködésének lényege, hogy minden motorhoz egyedi, chippel kiegészített kulcs jár, s a motorvezérlés (ECU) csak akkor engedi beindítani az er?forrást, ha az adott motorkerékpárhoz tartozó kulcsot helyezzük a gyújtáskapcsolóba. A rendszer azt is érzékeli, ha a tolvajok megpróbálják áthidalni vagy kicserélni a gyújtáskapcsolót, s ilyenkor is letiltja a motor indítását.

Összefoglalva a Honda CTX700-at azoknak ajánljuk, akik rövidebb túrákat terveznek, esetleg hétvégére legurulnának a Balatonra fürdeni, ugyanakkor jól jön egy motor a városi használatban is. A stílus adott és a min?ség is megvan a CTX-ben ahhoz jó társ váljon bel?le.

A CTX700D Darkness Black Metallic (metálfekete) és Pearl Fadeless White (metálfehér) színekben rendelhet?. 

Kiegészít?k:
– túraplexi
– markolatf?tés
– háttámla és tartókonzol
– 12 voltos csatlakozó az elektronikus kiegészít?k számára
– krómozott tartályfedél a f?fékhengerhez.

  Honda CTX700D 
Kiskeresked?i ár: 2 698 000 Ft
Motor  
Motortípus: Soros, kéthengeres, folyadékh?tés?, négyütem?, nyolcszelepes, SOHC
Henger?rtartalom: 669,6 cmł
Furat x löket: 73 × 80 mm
Kompresszióviszony: 10,7:1
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus befecskendezés
Teljesítmény: 35 kW (48 LE) @ 6250 1/min
Forgatónyomaték: 60 Nm @ 4750 1/min
Indítás: Önindító
Er?átvitel  
Sebességváltó: Hatfokozatú duplakuplungos automatikus váltó (DCT)
Szekunder hajtás: Lánc
Váz és futóm?  
Els? felfüggesztés: Ř 41 mm-es teleszkópvilla
Hátsó felfüggesztés: Pro-Link leng?kar központi rugóstaggal
Els? fék: Ř 320 mm-es szimpla tárcsa, hidraulikus m?ködtetés? kétdugattyús féknyereggel és szinterbetétekkel
Hátsó fék: Ř 240 mm-es tárcsa, hidraulikus m?ködtetés?, egydugattyús féknyereggel és sajtolt m?gyanta betétekkel
Els? kerék: 17M/C x MT 3,5
Hátsó kerék: 17M/C x MT 4,5
Els? gumi: 120/70-ZR17M/C (58W)
Hátsó gumi: 160/60-ZR17M/C (69W)
Méretek és tömeg  
H x Sz x M: 2255 × 892 × 1165 mm
Tengelytáv: 1530 mm
Ülésmagasság: 720 mm
Szabadmagasság: 130 mm
Menetkész tömeg: 244 kg
Üzemanyagtank: 12,4 l

A tesztmotort köszönjük a Honda Hungary-nek!

ugrás fel