Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

14°C°/25°

Teszt: Honda CTX700D

Szerző: aem
2014-07-02 00:00:00
Alig egy évtizede az autóipar és a kisebb testvér, a motorkerékpár-gyártás is szenvedett a sablonos termékektől. Voltak évek, amikor tucatjával kerültek piacra olyan autók, amik alig hordoztak magukon saját, a cégre vagy épp a típusra utaló jegyeket. Bár a motorgyártást annyira nem súlytotta ez a probléma, tény, hogy egy időre eltűntek a merész és izgalmas tervek.
Hirdetés

Szöveg: Triple
Fotó: Berkes Dávid

Ez most megváltozni látszik, minden gyár végre és újra kialakítja a maga arculatát, ennek egyik markáns példája a Honda CTX700. Nem emlékszem, mikor volt utoljára olyan motor nálunk, ami ennyire megosztotta volna a szerkesztőséget a megjelenését illetően. Senki sem maradt vele szemben közömbös, ami számomra azt jelenti, hogy a designerek igazán jó munkát végeztek. Ha egy motor megosztó tud lenni, az jó előjele annak, hogy sokáig képes lesz a piacon maradni. Lesznek majd, akik imádják, és lesznek, akik értetlenül állnak még a létezése előtt is.

Nekem kimondottan tetszik a motor megjelenése. Kicsit olyan, mintha a tervezőcsapat autobot rajongó lenne, és saját kis transzformerüket rajzolták volna meg egy Honda cruiser személyében.

Honda CTX700D

 A CTX-en erősen érződik a Gold Wing-hatás

A CTX elnevezés a Comfort, Technology, eXperience (Kényelem, Technológia, Élmény) szavak betűiből áll össze. Maga a Honda is nehezen tudja besorolni a típust, annyi felhasználási területre lehetne egyszerre elhelyezni. Az üléspozíció cruiseres, az erőforrás, a dobozok, valamint a kényelem tekintetében akár túramotornak is megfelel, míg az automata váltónak köszönhetően nyugodtan használhatjuk hétköznapi robogóként is.

Ha normál motorhoz vagyunk szokva - és így általános üléspozícióhoz -, az első, amit észreveszünk a motorra felülve, hogy nincs lábtartó. Ami persze nem igaz, de én legalább öt másodpercig kerestem, míg végül megtaláltam, ami nem a Honda hibája, egyszerűen a cruiserek világában elterjedt és megszokott üléspozíciót kapta a CTX. Elég sokat mentem a tesztmotorral, és rövid ideig kényelmes az üléspozíció, azonban hosszabb szakaszoknál már éreztem a csípőmre és a gerincemre jutó túlzott terhelést.

Az alacsony ülésmagassághoz a Honda rendkívül hosszan hátranyuló kormányt tervezett, ami ráadásul 28-as átmérővel rendelkezik, ami a pozitív megjelenésen kívül kellő stabilitást is nyújt a vezető számára, bár véleményem szerintem egy rövidebb kormánnyal javulna a motor manőverezhetősége kisebb tempónál vagy városi forgalomban.

A műszerfal szerepét az NC sorozaton megismert és dícsért kijelző szolgáltatja.

Honda CTX700D

 Sajnos hangszórók nincsenek, pedig egy multimédiás előkészítés és egy kis zene jól jönne "krúzolás" közben

A CTX váza gyémánt alakú acélváz 27°40’-es villaszöggel (NC700S: 27°), ami 114 milliméteres utánfutással és az 1530 milliméteres tengelytávval párosul.

A futómű elemei, a 41 milliméteres csúszószár-átmérőjű első villa, valamint a Pro-Link himbarendszerre és HMAS (Honda Multi-Action System) központi rugóstagra épülő hátsó felfüggesztés komoly stabilitás kölcsönöznek a CTX-nek, és épphogy érezhető a cruiserekre jellemző instabilitás a kanyarbemenetnél. A CTX erőssége az egyenesfutás. Kényelmesen utazhatunk vele nagy stabilitással, kanyarodási képessége átlagos, de a lábtartó úgyis útját állná komolyabb fordulási szándékunknak.

A tankkapacitás elsőre meglepően kicsinek tűnő 12 liter, de az igazság az, hogy a 670 cm³-s blokk annyira takarékos, hogy a teszt alatt egyáltalán nem éreztem hátrányát a kis tankméretnek. Normál használat mellett alig fogyasztott többet, mint három liter, ami már-már érthetetlenül alacsony szám. Sajnos a nagy testvérnél megszokott hatalmas tárolórekesz áldozatul esett az alacsonyabb tanknak, de azért egy kis rekeszt így is találunk, ahová a telefonunkat vagy az iratainkat elhelyezhetjük.

A motor egyik különlegessége a szépen ívelt Y küllős kerekek, melyeken 320 milliméter átmérőjű első és 240 millis hátsó tárcsát találunk, elöl és hátul egyaránt kétdugattyús féknyereggel kiegészítve.

Honda CTX700D

 Bőséges fékerő és széria ABS mindkét keréken

A 670 köbcentis, folyadékhűtésű, nyolcszelepes, SOHC vezérlésű, soros, kéthengeres erőforrást már mi is teszteltük, és akkor kicsit dízeles érzésre panaszkodtunk. Az azóta kijött és átdolgozott verzión már jóval kisebbek a rezgések. A CTX-et azonban még a régi verzióval szerelik, ezért érdekes, hogy ami nem tetszett az NC-ben, az szinte tökéletes a CTX-ben. Kellő nyomatékkal és erővel rendelkezik, nagyon takarékos, és a rezgések egyfolytában olyan érzést keltettek bennem, mintha egy V2 cruisert vezetnék. Tökéletes kombináció.

A váltó a duplakuplungos automatikus váltó, avagy DCT, jól illeszkedik a cruiser koncepcióba. Nyugodtan tudunk vele közlekedni, de ha túrázunk és gyorsabb tempót igényel a motorozás, akkor könnyedén közbeavatkozhatunk.

Már a teszt elején jeleztem, hogy a CTX sokoldalú, így túramotorként is használhatjuk, amire teljesen alkalmas is, rövidebb utazásokra kellemes partner lehet. A gyári dobozok mérete és kialakítása külön dicséretet érdemel. Könnyen kezelhetőek, jól illenek a motorhoz, nem lógnak ki a síkból, és űrtartalmuk is elegendő egy kisebb utazáshoz.

Honda CTX700D

 Design és szélvédelem együtt - jól funkcionál a fejidom kialakítása

A CTX700 alapáras tartozékai között ott találjuk az indításgátlót (Honda Ignition Security System - HISS) is, ami hatékony eszköz a lopás megakadályozására. Működésének lényege, hogy minden motorhoz egyedi, chippel kiegészített kulcs jár, s a motorvezérlés (ECU) csak akkor engedi beindítani az erőforrást, ha az adott motorkerékpárhoz tartozó kulcsot helyezzük a gyújtáskapcsolóba. A rendszer azt is érzékeli, ha a tolvajok megpróbálják áthidalni vagy kicserélni a gyújtáskapcsolót, s ilyenkor is letiltja a motor indítását.

Honda CTX700D
  • Honda CTX700D
  • Honda CTX700D
  • Honda CTX700D
  • Honda CTX700D
  • Honda CTX700D
  • Honda CTX700D
  • Honda CTX700D
  • Honda CTX700D
  • Honda CTX700D
  • Honda CTX700D
  • Honda CTX700D
  • Honda CTX700D
  • Honda CTX700D
  • Honda CTX700D

Összefoglalva a Honda CTX700-at azoknak ajánljuk, akik rövidebb túrákat terveznek, esetleg hétvégére legurulnának a Balatonra fürdeni, ugyanakkor jól jön egy motor a városi használatban is. A stílus adott és a minőség is megvan a CTX-ben ahhoz jó társ váljon belőle.

A CTX700D Darkness Black Metallic (metálfekete) és Pearl Fadeless White (metálfehér) színekben rendelhető. 

Kiegészítők:
- túraplexi
- markolatfűtés
- háttámla és tartókonzol
- 12 voltos csatlakozó az elektronikus kiegészítők számára
- krómozott tartályfedél a főfékhengerhez.

 Honda CTX700D 
Kiskereskedői ár: 2 698 000 Ft
Motor  
Motortípus: Soros, kéthengeres, folyadékhűtésű, négyütemű, nyolcszelepes, SOHC
Hengerűrtartalom: 669,6 cm³
Furat x löket: 73 × 80 mm
Kompresszióviszony: 10,7:1
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus befecskendezés
Teljesítmény: 35 kW (48 LE) @ 6250 1/min
Forgatónyomaték: 60 Nm @ 4750 1/min
Indítás: Önindító
Erőátvitel  
Sebességváltó: Hatfokozatú duplakuplungos automatikus váltó (DCT)
Szekunder hajtás: Lánc
Váz és futómű  
Első felfüggesztés: Ø 41 mm-es teleszkópvilla
Hátsó felfüggesztés: Pro-Link lengőkar központi rugóstaggal
Első fék: Ø 320 mm-es szimpla tárcsa, hidraulikus működtetésű kétdugattyús féknyereggel és szinterbetétekkel
Hátsó fék: Ø 240 mm-es tárcsa, hidraulikus működtetésű, egydugattyús féknyereggel és sajtolt műgyanta betétekkel
Első kerék: 17M/C x MT 3,5
Hátsó kerék: 17M/C x MT 4,5
Első gumi: 120/70-ZR17M/C (58W)
Hátsó gumi: 160/60-ZR17M/C (69W)
Méretek és tömeg  
H x Sz x M: 2255 × 892 × 1165 mm
Tengelytáv: 1530 mm
Ülésmagasság: 720 mm
Szabadmagasság: 130 mm
Menetkész tömeg: 244 kg
Üzemanyagtank: 12,4 l

A tesztmotort köszönjük a Honda Hungary-nek!

Hirdetés

Címkék:

honda

Kapcsolódó cikkek

Teszt: Honda NC750X - A jövő praktikuma
Teszt 2014-05-15

Teszt: Honda NC750X - A jövő praktikuma

Mostanáig fanyalogva néztem motorok kapcsán a "commuter" szóra. Ha ezt látod, nagy tűzre ne számíts - gondoltam. A Honda NC750X megértette velem, mi is a fogalom lényege, és mi a szépség egy ilyen végtelenül praktikus paripában.

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Teszt Rovat Hírei

Yamaha X-MAX 300 Teszt

All in One kis hiányosságokkal

Suzuki GSX-S750 - Teszt

Szerethető csupasz sportos szívvel társat keres

Yamaha TMAX DX 530 Teszt

A világ legjobbnak tartott sportrobogóját vallattuk városban és kanyarokban egyaránt.

Teszt - Kumpan 1954L elektromos robogó

Luxustroli elérhető áron
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: