Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

C°/

Teszt: Suzuki RV125 - Tulipános VanVan

Szerző: aem
2014-07-16 05:00:00
Az egész valahogy úgy kezdődött, hogy a magazinunk túra rovatához, a Touring Fanatichoz szerettünk volna valami kis köbcentis motort. Kis túra - kis motor volt a jelszavunk. Első körben robogóban gondolkoztunk, de aztán kipattant az isteni szikra: Suzuki VanVan, és szinte egyszerre vágta rá mindenki a szerkesztőségben: “Igen, és vágjuk alá a Különben dühbe jövünk zenéjét!”
Hirdetés

Szöveg: Triple
Fotó: Polónyi István - Polis

Megvolt hát a koncepció, már csak VanVant kellett szerezni. Gyors eszmecsere a Suzukival, a válasz pozitív. Van, de Kecskeméten, és nulla kilométer van benne. Rapid fuvarintézés, másnap reggel irány Kecskemét. Az ismerős kirak a városban, én nyitásig sétálgatok a kellemes kisvárosi hangulatban.

A kedvünkért előbb érkezik a szervizes kolléga, akinek a műhelyében olyan rend van, hogy majdnem leveszem a csizmámat belépéskor. Valószínűleg patikusnak szánta a család, csak ő jobban szerette a benzingőzt.

Átveszem a motort, miközben mosolyogva kérdezi: “Ugye tudod, hogy bejáratós?” “Persze” - válaszok nyugodtan - “a régi ötösön megyek.” “Az jó, de maximum 60 km/h-ra képes az első pár százban” - jön a válasz. Rezzenéstelen arccal válaszolom, hogy akkor inkább a Lőteret választanám, az is biztonságosabb, mint az ötös úton 60-nal úszni az árral.

Suzuki RV125 VanVan

Az első kútnál tankolás, és irány a régebbinél is régebbi, kicsinél is kisebb út. Szépen lassan nyaljuk a kilométereket, és közben úgy érzem maga, mintha egy David Attenborough film elevenedne meg körülöttem. Mindenre van időm, hogy szemügyre vegyem. Tehenek legelnek az út szélén, színes lepkék végtelen nyugalommal kerülgetnek engem és az élete első kilométereit maga alá gyűrő Suzukit. Miközben egyre izgalmasabb lesz a természetfilm, elérem Dabast, és felhajtok az ötös útra.

Suzuki RV125 VanVan

A megelőző kilométerek nyugalmában azon merengtem, vajon milyen lehet egy ekkora első kerékkel fordulni. Persze ahhoz sebesség is kell, így ez a kérdés még várat magára.

Felveszem a harcot az elemekkel, és üldözőbe veszek egy távolsági buszt. Komoly harc árán nem tud ellépni a hosszabb egyenesekben, míg a körforgalmakban folyamatosan faragok a hátrányból, és Alsónémedi előtt megérkezem rá féktávon, de a kigyorsítást már nem merem elvállalni, így szélárnyékban vonatozom a Soroksári útig.

Suzuki RV125 VanVan

Beérve a városba élvezem a hatalmas ballonos gumik pihe-puha kényeztetését. Igaza van a városvezetésnek, Budapesten tényleg jó az úthálozat minősége. Elérek a Lágymányosi hídig, ahol a már megszokott 60-as tempóban rácsavarok a felhajtóra, és itt döbbenek meg igazán: a VanVan nem fordul, a VanVan egy kanyarvadász! Biztos, ami biztos, lefelé sem veszem el a gázt, és igen, ez a motor tökéletesen irányítható kanyarban! Meg sem mozdul az íven, csak ha mi akarjuk.

Az Árpád hídhoz érve már majdnem 70-et mutat az óra. Ismét egy kanyar közeledik, kívülről megelőz egy A5, majd fékez a kanyarbemenetnél, én fékezés nélkül megkerülöm kívülről, mire az egyenesben ismét elkerül, de pechjére újra egy kanyar, ismét fékez, és én ismét megrajzolom, de itt már ugrálok a holdjárón, mint majom a köszörűkövön, és kiabálok a bukómban az örömtől. Majd újabb egyenes, és az Audi eltűnik a semmibe.

Végül kiérek a Külső Váci útra, ahol a pirosnál begurolok egy M3-as mögé. A BMW lassan arrébb kúszik, és maga elé enged. Én komoly mutogatásba kezdek, hogy köszönöm, de nem, és egyébként is csak bejáratós, de nincs mit tenni, menni kell, így kiállok kicsivel több mint 400 lóerő elé. Ráfeszülök a kormányra, mintha deadliftezni készülnék az edzőteremben, eszembe jutnak edzőnőm, Julcsi szavai: “feszesebb hát, sokkal feszesebb”. Persze ez mit sem segít, de végülis elstartolok, a lábammal úgy lövöm a sebességet, mintha egy western filmben egy hatlövetűt forgatnék. Gyorsan ellövöm a tárat, és megpróbálok kievickélni a szélső sávba. Siker és nyugalom, innen már sima út vezet hazáig.

Suzuki RV125 VanVan

Hazaérek, leparkolok, a barátaink épp nálunk sütögetnek. Meglátják a motort, röhögnek, menni akarnak vele. Mennek, visszajönnek, megint mennének, újra mennek.

Végre reggel, indul a munka. Forgatni megyünk a kis Vannal. Duna, Ipoly és Börzsöny régió. Az erőforrás - amire az erő szót semmikép nem használnám, a forrást meg minek - egy pöccre ébred mély álmából, és úgy ketyeg, mint nagyapám felhúzós vekkere. Decensen ülök rajta, miközben csak az nem előz meg, aki szemben jön az úton.

Suzuki RV125 VanVan

De kiérünk a földútra, és minden megváltozik. Nincs olyan út vagy felület, amin nem megyek át, szerintem a vizen is jár, de mivel a Suzukinál nem mondták, ezt nem próbálom ki. Egész nap forgatunk, és egész nap imádom. Körülbelül négyszázszor fordulok meg vele, és még ezt is imádom. Legtöbbször farolok a homokban a dobfékkel.

Eltelik a nap, mindenki hazatér, én pedig megállok tankolni. 210 kilométert tettem meg, ezért cserébe 5,4 litert sikerül belepréselnem a tankba. Megdöbbenek, és elhatározom, hogy egész éjjel menni fogok le-föl. Ha kell, a garázsban.

Másnap újra forgatunk, kiviszem a terepre az egyik munkatársunkat, viccesen nézünk ki, de kényelmesen elférünk. Az erő nem velünk van, de haladunk. Leszáll, és már százat megy a kicsike, meg is jegyzem, hova ez a rohanás.

Eltelik ez a nap is, és irány a Naszály, szerpentint akarok. Egész délután csak kanyargok és rajzolom az íveket a régi bányai úton. Fék nem kell, minek, az “úgyis befordul” elvet használom, és működik. A környékbeliek teljesen betegnek gondolnak, talán igazuk is van, megfertőzött a VanVan láz.

Suzuki RV125 VanVan

Megpróbálok kérni még néhány napot a VanVannal, de a Suzuki marketing vezetője keményen ellenáll, és vissza kell adnom. Szomorú vagyok, már értem, miért ezzel jár fél Párizs, azt viszont nem, miért nem jár vele fél Budapest. Stílusos, 110-et megy, cserébe nem fogyaszt semmit. Úgy fordul, hogy az már beteges, és technikailag annyira egyszerű, hogy az elromlás esélye a nullához konvergál.

Mindenesetre egy biztos: jövőre a Suzuki és a motorinfo között véres harc lesz egy tartós tesztmotorért, és amiért harcolni fogunk, az egy VanVan.

Kapható gyászhuszár feketében, rendőrautó kék-fehérben, tűzoltó-pirosban és vizimentő sárgában.

A motor négyütemű és egyhengeres, de még így is elfér benne egy tucat ló, ami már tudjuk, hogy majdnem egy ménes, és mindössze 118 kg.

Ha a VanVan egy nő lenne, azt mondanánk rá, bűbájos és imádni való vele az élet.

 Suzuki RV125 VanVan 
Kiskereskedői ár: 848 000 Ft
Hengerűrtartalom: 124 cm³
Motortípus: soros, egyhengeres, OHC
Szelepek száma hengerenként: 2
Váltó: manuális, hatfokozatú
Szenkunder hajtás: lánc
Maximális teljesítmény: 11,8 LE @9500
Maximális forgatónyomaték: 9,8 Nm @7700
Végsebesség: 110 km/h
Indítás: önindító
Üzemanyag: benzin
Első futómű: 33 mm-es hagyományos teleszkóp
Hátsó futómű: központi rugóstag
Első gumi mérete: 130/80-18
Hátsó gumi mérete: 180/80-14
Első fék: 220 mm-es szimpla tárcsa, kétdugattyús Tokico úszó nyereg
Hátsó fék: 110 mm-es dobfék
Üzemanyagtartály: 6,5 liter
Menetkész tömeg: 137 kg
Ülésmagasság: 770 mm
Tengelytáv: 1385 mm

A tesztmotort köszönjük a Magyar Suzukinak!

Teszt: Suzuki RV125 - Tulipános VanVan
  • Teszt: Suzuki RV125 - Tulipános VanVan
  • Teszt: Suzuki RV125 - Tulipános VanVan
  • Teszt: Suzuki RV125 - Tulipános VanVan
  • Teszt: Suzuki RV125 - Tulipános VanVan
  • Teszt: Suzuki RV125 - Tulipános VanVan
  • Teszt: Suzuki RV125 - Tulipános VanVan
  • Teszt: Suzuki RV125 - Tulipános VanVan
  • Teszt: Suzuki RV125 - Tulipános VanVan
  • Teszt: Suzuki RV125 - Tulipános VanVan
  • Teszt: Suzuki RV125 - Tulipános VanVan
  • Teszt: Suzuki RV125 - Tulipános VanVan
  • Teszt: Suzuki RV125 - Tulipános VanVan

Hirdetés

Címkék:

suzuki, teszt, suzuki vanvan

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Teszt Rovat Hírei

Yamaha X-MAX 300 Teszt

All in One kis hiányosságokkal

Suzuki GSX-S750 - Teszt

Szerethető csupasz sportos szívvel társat keres

Yamaha TMAX DX 530 Teszt

A világ legjobbnak tartott sportrobogóját vallattuk városban és kanyarokban egyaránt.

Teszt - Kumpan 1954L elektromos robogó

Luxustroli elérhető áron
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: