Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

C°/10°

Teszt: Triumph Street Triple 675R

Szerző: aem
2014-07-23 00:00:00
Létezik néhány motor, amit minden fórumon az egekbe dicsérnek, de nekem még nem volt lehetőségem kipróbálni. Szerencsére ez a lista egyre rövidebb, és végre lehúzhattam róla egy fontos résztvevőt.
Hirdetés

Szöveg: Varga Gergő
Képek: Polónyi István

Évek óta ajnározzák a Triumph háromhengeres csupasz motorjait, azonban eddig minden alkalommal lecsúsztam róluk. Már tavaly is egyeztettünk egy tesztet, aztán valami közbejött, így nagy volt az öröm, mikor végre a kezeim közé kaphattam a legkisebb Triple-t, a Street Triple R-t. Jól meghajtottuk városban, országúton és versenypályán egyaránt.

Triumph Street Triple 675R

Az új Street Triple R-nek már a látványa is izgalmas.

Megoszlanak a vélemények arról, hogy normál, utcai használathoz érdemes-e az extrázott R verziót - radiális fékekkel, teljesen állítható futóművel és 5 mm-rel magasabb üléssel - választani. Mivel én csak ezt próbáltam, ebben a kérdésben sajnos nem tudok állást foglalni.

A Street alapjait a 675 Daytonánál, a Triumph sportmotorjánál kell keresni. A váz és a motorblokk azonos, azonban ahogy megszokhattuk, a Daytonához képest a Triple esetében kiegyensúlyozottabb erő- és nyomatékleadásról beszélhetünk. A ménes 106 tagot számlál, és mindez menetkészen 189 kg-os tömegben összpontosul. A Street kiegyensúlyozott, de inkább sportosan orros gép. Az első kerék 52%, a hátsó a teljes tömeg 48%-át kapja.

Triumph Street Triple 675R

Az R betű ez esetben a radiális fékeket és a teljesen állítható futóművet jelenti.
Menetkészen 189 kg-os és 106 lóerős.

A Street 2007-ben került a piacra, azóta néhány lépésben továbbfejlődött, mire elérte legutolsó generációs megjelenését. A 2012-es modell már nem kerek gülüszemekkel jött ki, de a műszaki tartalmát illetően megegyezett a jelenlegivel. A 2013-as modellből már a másik triple-stílusjegy is eltűnt, ez pedig az ülés alatt húzott kipufogó, ami a blokk alá került. Hogy szép vagy nem, arról lehet vitatkozni, aki alapvetően szereti a nakedeket, annak nagy eséllyel tetszeni fog. A Street Triple-nek - egyedi megjelenésének és a háromhengeres blokkjának köszönhetően - egyénisége van, nem csak egy lecsupaszított Daytona.

Triumph Street Triple 675R

Választhatunk további extrákat is.

A háromhengeres erőforrások napjainkban másodvirágzásukat élik, a Triumph azonban évek óta sikerrel alkalmazza ezt az elrendezést, ami ötvözi a V2-esek és a soros négyhengeresek előnyeit. Alacsony fordulaton is jól használhatók, nyomatékosak, és nem rángatnak úgy, mint a V2-esek. Maximális teljesítményük nem éri el ugyan a sornégyesekét, de elég jól megközelíti, ráadásul mindehhez jó kis recsegős, ropogós, sportos hangot is kapunk.

Triumph Street Triple 675R

Ez ne legyen kérdéses! A Streetet könnyen megtáncoltathatjuk az első és hátsó kerekén egyaránt,
ha akarjuk, streetfighter lesz belőle!

A Street Triple műszaki csomagját, a kiegyensúlyozottabb középtartományú motorblokkot a Daytona 675-től örökölte. Az alumínium váz is azonos a Daytonáével, azonban új a lengővilla és megerősített váznyúlvány. Az R esetében radiális, négydugattyús fékek harapnak a 308 mm-es tárcsákba, amelyek kapcsolható ABS-szel teszik biztonságosabbá a fékezést váratlan helyzetekben. A futómű teljesen állítható, elöl 41 mm-es fordított Kayaba teleszkópok dolgoznak, hátul kiegyenlítőtartályos Kayaba monoshock gátló nyeli az úthibákat. Egyszóval igazi sportmotor lapul a barátságos naked külső alatt. Ráadásul az R verzióhoz számos gyári extrát is választhatunk: a listán ledes index, markolatfűtés, fejidom, hasidom, bukógomba és keréknyomás-szenzor is található. 

Triumph Street Triple 675R

A kipufogót már ne az ülés alatt keresd!
Az alsó tepsi a tömegközpontosítást és a modern megjelenést szolgálja.

A Streettel lábon mentem le Kecskemétre és jöttem fel, ráadásul kétszer is agyonáztam. A motornak komoly pozitívuma, hogy pont annyit mutat, amennyit kívánsz, elvársz tőle. Ha kezdő vagy, vagy csak nincs kedved agresszíven csapatni, akkor kezesbárányként viselkedik. Könnyen kezelhető, szinte magától befordul, bársonyos az erőleadása, szűken vett váltóját könnyen kapcsolgathatjuk a vajpuha kuplunggal, vagy akár nélküle. Ha városban használjuk, könnyen átfűzhetjük magunkat a sorok között, a szűk kanyarokban, és kis utcákban is könnyen elboldogulunk vele. „Lightos” használathoz, esetleg kezdő motorosoknak, illetve hölgyeknek is megfelelő választás lehet. Az ülésmagasság 805 mm, így könnyen leér a lábunk, és a menetkész 189 kg-os tömegét sem nevezhetjük soknak. Tényleg könnyű terelgetni, a sportmotoros könnyedség nem csap át túlkormányzott, agresszív rángatózásba.

Triumph Street Triple 675R

A kormány nem túl széles, ha igazán „pucsítani” akarunk, a kezünket össze kell hajtogatnunk.

És a „B” oldal. Ahogy elkezdjük hajtani, egyre többet és többet akar. Az erőforrás nagyon élvezetes, erősen tol a teljes fordulatszám tartományban, és iszonyatosan jó hangja van, de nem áll meg a tudomány akkor sem, ha rányúlunk a fékre. Az ABS nagyon jól működik. Szárazon is jó, bár én pályán inkább kikapcsoltam, de a szakadó esőben nagyon nagy megkönnyebbülés vele motorozni. Nem zavaró a beavatkozása, és biztonságosabbá teszi a fékezést. Kikapcsolva nyersen érezhetjük a kifinomult fékrendszer működését akár egy kis csúsztatással is megspékelve.

A futóműnek köszönhetően gyakorlatilag olyan, mintha sportmotorral motoroznánk, annyi különbséggel, hogy sokkal kényelmesebb. Az üléspozíció és a nem túl széles Magura kormány könnyen kezelhetővé teszi a lassú és a visszafordító kanyarokban is. A gyors kanyarokban persze hátrány a széles kormány, de a pályázást leszámítva viszonylag ritkán fordulunk nagyon tempóval lapon, a szűk kanyarokban pedig egyértelműen előnyére válik.

Kényelmes vele motorozni. Alapvetően nem kimondottan túrázásra való, azonban nem kell messzire mennünk, itt a szerkesztőségben is találunk egy (nagy) Triple-t, ami már háromszor körbejárta Európát, kb 200 000 km került bele. A fogyasztása utcai használatnál 5,5 liter körüli, pályán bőven 7 l felett van, így 14,7 literes tankkapacitásával kb. 200-250 km-es hatótávolsággal számolhatunk. 

Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R

A futómű sportmotoros magasságokba emeli, ugyanakkor túrázni is elmehetünk vele. Kell ennél több?

Egy újabb motor kipipálva a motoros bakancslistámról. Magasan volt a léc, de a Street megugrotta, egy szemernyit sem kellett csalódnom benne. Hazaféle az egyik szemem sírt, a másik nevetett. Egyrészt sajnáltam, hogy le kell szállnom róla, másrészt megkönnyebbültem, hogy a túléltem a fekete plexis éjszakai vihart, így hát továbbadtam a gépet inárcsi motoros betyár kollégámnak.

Bistei Peti másodvéleménye:

"Már az első generációs Street Triple megjelenése után feltűnően ömlengett róla a nemzetközi szaksajtó. De annyira, hogy nemcsak az angol, hanem német zsurnaliszták is pénzért vásárolják maguknak. A MO magazinban egyenesen a világ egyik legjobb motorkerékpárjaként említik az R verziót. Ez nem lehet véletlen, ezért sok japán sportmotoron (GSX-R750, R1, 600RR-ek…) töltött év után én is a Streety mellett döntöttem.

A műszaki adatok közül egyedül a tömeg, ami igazán figyelemre méltó: 188 kg teletankolva. A közepes japán naked bike-ok 20-30 kilóval nehezebbek, a futóművük alkalmatlan a pályahasználatra, ráadásul vételár tekintetében sincs túl nagy előnyük.

A típus lényegét azonban nem a számok adják, hanem a harmónia. Kivételesen könnyed vezethetősége miatt a kezdő motorosok egyik legjobb választása, a szupersport motorról érkezett vázzal, fékkel és futóművel a tapasztaltak kedvenc játéka lehet. A 675 köbcenti – három henger párosítás eredménye egy olyan rugalmas blokk, amire már 50-nél rányithatod a gázt hatodikban, és vidáman forog 10 000/perc fölé is. A jellegzetesen visító kiegyenlítő tengelynek hála még annyira sem rezeg, mint egy sornégyes, a tartósságát pedig az alábbi szóval jellemezték egy nemzetközi fórumban: „bomb-proof”. Picit zajosabban jár a japánoknál, de a váltója Hondákat megszégyenítően pontos. 12 000 km-t mutat most a számláló versenypályával és több külföldi úttal, hiba nélkül.

Egyetlen idegesítő részlete a pálcás olajszint ellenőrzés – de legalább nem eszi. Ilyen különösen szerencsés csillagzat alatt született motort a Honda CBR600F4-en kívül nem ismerek, azt meg sajnos már nem gyártják."

 

Teszt: Triumph Street Triple 675R - Bistei Peti

  • Teszt: Triumph Street Triple 675R - Bistei Peti
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R - Bistei Peti
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R - Bistei Peti
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R - Bistei Peti
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R - Bistei Peti
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R - Bistei Peti
  • Teszt: Triumph Street Triple 675R - Bistei Peti

Az ABS-es R verzió 3 millió forintért lehet a miénk.

Keressétek a Triumph Budapestnél!

 Triumph Street Triple 675R
Motortípus: folyadékhűtéses, DOHC, soros, 3 hengeres
Hengerűrtartalom: 675 cm³
Furat / löket: 74,0 x 52,3 mm
Üzemanyagrendszer: injektoros
Kipufogó: rozsdamentes acél, 3:1:2-ben, magas minőségű polírozott rozsdamentes acél kipufogódobokkal
Hajtás: O gyűrűs lánc
Kuplung: olajban fürdő, többtárcsás
Sebességváltó: hatsebességes
Olajkapacitás: 3,5 l
Váz: aluminium
Lengőkar: merevített, dupla oldalú, aluminium ötvözet
Első kerék: öntött aluminium ötvözet, 5-küllős, 17x3,5
Hátsó kerék: öntött aluminium ötvözet, 5-küllős, 17x5,5
Első gumiabroncs: 120/70 ZR17
Hátsó gumiabroncs: 180/55 ZR17
Első felfüggesztés: Kayaba, 41 mm-es fordított villák, állítható rugó előfeszítés, csillapítás és nyomó fokozat, 120 mm-es rugóút
Hátsó felfüggesztés: Kayaba Monoshock, állítható rugó előfeszítés, csillapítás, 130 mm-es rugóút
Első fék: dupla 308 mm-es úszó-tárcsák, Nissin négydugattyús radiálisan szerelt féknyereg
Hátsó fék: szimpla 220 mm-es tárcsa, Nissin egydugattyús féknyereg
Műszerfal kijelző / Funkciók: LCD multi-funkciós kijelző csomag, digitális km-óra és napi számláló, analóg fordulatszámmérővel, köridő mérővel, fokozat kijelzővel, programozható váltófény kijelzővel
Hossz: 2030 mm 
Szélesség: 755 mm
Ülésmagasság: 805 mm
Tengelytáv: 1385 mm
Villaszög: 23,9-/92,4 mm
Üzemanyagtank kapacitás: 17,4 liter
Menetkész tömeg: 189 kg
Maximális teljesítmény: 106 LE / 78 KW @ 11 700 rpm

Maximális nyomaték: 68 Nm @ 9200 rpm
Hirdetés

Címkék:

teszt, triumph

Kapcsolódó cikkek

20 éves a Triumph Speed Triple
Magazin 2014-04-20

20 éves a Triumph Speed Triple

Jubileumi számot ünnepel az angolok méltán népszerű csupasza.
Jönnek az új Triplék: 2014-es modellekkel támad a Triumph
Bemutató 2013-07-28

Jönnek az új Triplék: 2014-es modellekkel támad a Triumph

A Speed Triple, Speed Triple R és a Street Triple modelleket újítják meg az angolok a következő modellévre.
Chrobák Jani és a Triumph taroltak a mosti Alpok-Adria futamon
Más versenyek 2014-07-22

Chrobák Jani és a Triumph taroltak a mosti Alpok-Adria futamon

Chrobák Jani és a Triumph Daytona 675R mindent megnyertek, amit lehetett az elmúlt hétvégén az Alpok-Adria Bajnokság Superstock 600-as kategóriájában. Egy hétvége, öt kupa az egyenleg.

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Teszt Rovat Hírei

BMW G310R Teszt

A kezdők isteni fegyvere

Yamaha X-MAX 300 Teszt

All in One kis hiányosságokkal

Suzuki GSX-S750 - Teszt

Szerethető csupasz sportos szívvel társat keres

Yamaha TMAX DX 530 Teszt

A világ legjobbnak tartott sportrobogóját vallattuk városban és kanyarokban egyaránt.
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: