Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

C°/10°

Teszt: Honda CBR650F 2014 – Női szemmel

Szerző: aem
2014-09-23 00:00:00
Vonzó megjelenésű középkategóriás sporttúra motor kitűnő futóművel, nyomatékban gazdag erőforrással. Hosszútávon a női motorosok egyik kedvencévé válhat, és A2-es jogosítvánnyal motorozók részére is kiváló alternatíva lehet.
Hirdetés

Szöveg és képek: Vaslaki Tímea

Mindenki szívesen emlékszik vissza az első motorra, amin először ült életében. Magyarországon a fiúk többsége azzal kezdi motoros beszámolóját, hogy „a haverokkal megvettük az első Simsont/Pannóniát/Jawát, stb”. Mi, lányok, nők, asszonyok ezekkel a motorokkal kapcsolatban leginkább csak a hátsó ülésre emlékezhetünk. 20-25 éve még nem volt túl nagy divat, hogy a csajok saját motort vásároljanak, de szerencsére azóta ennek is eljött az ideje.

life.com

Anyáink még ritkábban jutottak saját motorhoz
Fotó: life.time.com

Az első motorom egy Honda CBF600S volt, később egy Honda CBR600RR-t vettem, így kimondottan örültem, hogy tesztelhetem az elvileg vadonatúj Honda CBR650F-et.

Egy fiatal mérnökcsapat tervezte azzal a céllal, hogy motoros tudástól függetlenül kezdők, újrakezdők, haladók, fiatalok, idősek, lányok, anyukák bármilyen környezetben, városban, kanyargós utakon, biztonságosan, örömmel közlekedjenek.

Nekünk nőknek - és ez tényleg nem vicc - az egyik legfontosabb szempont a vásárlásnál, hogy egy motor - vagy egy cipő - hogy néz ki: milyen a színe, a vonalvezetése, úgy egyáltalán esztétikailag milyen benyomást tesz ránk. A CBR650F első ránézésre mutatós, szép motor. Hangsúlyos a frontrésze, kimondottan rövid a hátulja, így egy agresszív, mégis barátságos kétkerekűt láthatunk benne. Az egész motor dinamizmust sejtet.

Honda CBR650F 2014

Dinamikus, mégis barátságos motor a CBR650F

A többi, hogy milyen a futómű, kényelmes-e, vagy hogy a DOHC rendszerű vezérlés tengelyei közvetlenül mozgatják-e épp a 16 szelepet, és ezáltal mekkora a nyomaték négyezres fordulatszámnál, nem számotevő. Persze elképzelhető, hogy később, használat közben rácsodálkozunk, hogy “jé, milyen könnyen lehet vele manőverezni, fordulni akár alacsony tempónál is!”

Soros négyhengeres blokk, 649 köbcenti, 88 lóerő szériafelszerelésként kínált blokkolásgátlóval. A modell 35 kW-os változatban is elérhető lesz, így az A2-es vezetői engedéllyel motorozók számára is vonzó alternatíva lehet.

A CBR650F-fel lábon mentem le a kecskeméti gokartpályára. Odafelé az autópályát választottam, visszafelé sima főúton motoroztam.

Beindítva hondás a hangzása, sportmotorhoz szokott fül számára kicsit halk és erőtlen, egy sportdobot szerintem elbírna.

A műszerfalat két fehér megvilágítású digitális kijelző alkotja. A baloldalin a fordulatszám- és sebességmérő adatai jelennek meg, míg a jobboldalin az üzemanyagszint-mérő, az óra, a kilométer számláló és a figyelmeztető lámpák kaptak helyet. Emlékszem, néhány éve a CBR600RR-en kicseréltettem az irányjelzőket LED-es izzókra. A CBR650F-en már gyárilag ezt a megoldást találjuk, ami egyrészt sokkal jobban néz ki, másrészt láthatóság szempontjából is sokkal jobb.

Honda CBR650F 2014

A műszerfalról könnyen leolvashatók az adatok

Azért, hogy ne törhessen el, az indítókulcs masszívabb anyagból készült, a nyelv úgynevezett wave jellegű kialakítást kapott. A tervezők különös gondot fordítottak a műszaki alapok gusztusos megjelenítésére, például a hűtőfolyadék külső csöveit szépen elrejtették szem elől.

Már az első métereken kiderült, hogy egy kezesbáránnyal van dolgom, mindig pont annyit mutatott, amennyit elvártam tőle. Ha gyorsulni kellett, könnyen vette a fordulatot, a váltások problémamentesek voltak le és fel egyaránt. Fordulékony, nyomatékos, és a végsebessége sem elhanyagolható. Folyamatos nagyobb sebességnél negatívum, hogy a fejidomon egy viszonylag kicsi plexi van, éppen hogy mutatóban, így eléggé le kellett bújni, hogy ne vigye le a fejem a menetszél. Ezzel bizonyára a motor tervezői is tisztában voltak, mert a kiegészítőként lehet hozzá túraplexit vásárolni.

Nagy tempó mellett nyilvánvalóan előbb-utóbb fékezni is kell. A motor fékrendszere kétcsatornás ABS-szel felszerelve nagyon jól működik, nem kapcsoltam ki a pályán sem, egyáltalán nem volt zavaró, és kimondottan biztonságossá teszi a megállást. A lassításról két 320 milliméteres első, és egy 240 millis hátsó hullámos féktárcsa gondoskodik.

Honda CBR650F 2014

Elöl 320 mm-es dupla féktárcsa kétdugattyús féknyergekkel

A gokartpályára érve azonnal jött az első komolyabb visszajelzés a futóműről, ami gyakorlatilag olyan, mintha sportmotorral motoroznánk, kicsit kényelmesebb pozícióban. Nem volt nehéz haladni vele a lassabb kanyarokban és visszafordítókban sem, viszont a gyors kanyarokban furcsa volt a széles kormány, de a problémát leginkább az óvatosságom okozta, nem akartam rommá törni a karcolásmentes tesztmotort.

Honda CBR650F 2014

Az optimális tömegeloszlás érdekében a motort viszonylag elöl helyezték el a vázban, ezzel is támogatva a jobb irányíthatóságot.

Az esztétika mellett nőként egy motornál még fontos szempont, hogy leér-e a lábunk. Az ülés 810 milliméter magas, ráadásul viszonylag keskeny, így az alacsonyabb termetűek is játszva elérik a talajt. Meg kell említenem a motor súlyát, ami túrasport-motor lévén nem éppen pille, de menetkész 211 kilós tömege könnyedén vállalható.

Honda CBR650F 2014

Tricolorban, feketében, fehérben és ezüstben választható

Két napon keresztül jártam vele közúton, hegyen-völgyön át, ami ha nem is volt kimondott túramotor feeling, mégis kényelmes, hosszútávon sem fárasztó. A perimeter acél hídváz, a lengőkar tengelyének végeihez kapcsolódó lemezek és az alumínium lengőkar rossz minőségű útburkolaton is nyugodt motorozást garantáltak, ami az itthoni utak minőségét figyelembe véve örömteli tapasztalás.

Nem elhanyagolható az alacsony fogyasztás sem. Jó teljesítménye ellenére a CBR650F kifejezetten takarékos, üzemanyag-fogyasztása csupán 5 l/100 km, tele tank esetén a benzin kb. 350 kilométerre elég. A gazdaságos üzemben közrejátszik, hogy a vezérlőegység folyamatosan figyeli a gázállást, és ha úgy érzékeli, hogy tartósan egy fordulaton utazik a pilóta (pl. hosszabb túrákon), annak megfelelően változtat a gyújtástérképen.

Honda CBR650F 2014 – Női szemmel
  • Honda CBR650F 2014 – Női szemmel
  • Honda CBR650F 2014 – Női szemmel
  • Honda CBR650F 2014 – Női szemmel
  • Honda CBR650F 2014 – Női szemmel
  • Honda CBR650F 2014 – Női szemmel
  • Honda CBR650F 2014 – Női szemmel
  • Honda CBR650F 2014 – Női szemmel
  • Honda CBR650F 2014 – Női szemmel
  • Honda CBR650F 2014 – Női szemmel
  • Honda CBR650F 2014 – Női szemmel
  • Honda CBR650F 2014 – Női szemmel
  • Honda CBR650F 2014 – Női szemmel
  • Honda CBR650F 2014 – Női szemmel

Összességében utcai motorozásra, túrázásra, kezdőknek, újrakezdőknek, lányoknak, asszonyoknak kimondottan ajánlom. A CBR650F-et könnyű kezelni, problémamentesen lehet vele közlekedni városban és városon kívül egyaránt. Kulturált vezetési mód mellett nem okoz meglepetéseket, megbízhatóan viselkedik. Formájában klasszikus elemek ötvöződnek modern részletekkel, ami szintén fontos szempont lehet, ha úgy döntünk, 2014-es fejlesztésű motort vásárolunk. Itthoni utakra, nagy- és kisforgalmú városi használatra, hétvégi belföldi és külföldi túrákra tavasztól őszig kellemes társunk lehet a mindennapokban.

A tesztmotort köszönjük a Honda Hungary-nek!

 Honda CBR650F ABS
Motor  
Motortípus: Folyadékhűtésű, négyütemű, 16 szelepes, DOHC vezérlésű, soros, négyhengeres
Hengerűrtartalom: 649 cm³
Furat x löket: 67 × 46 mm
Kompresszióviszony: 11,4:1
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus befecskendezés
Teljesítmény: 64 kW (88 LE) @ 11000 1/min
Forgatónyomaték: 63 Nm @ 8000 1/min
Indítás: Önindító
Erőátvitel  
Sebességváltó: 6 fokozatú
Szekunder hajtás: #525 méretű O-gyűrűs lánc
Váz és futómű  
Első felfüggesztés: Ø 41 mm-es teleszkópvilla 120 mm-es rugóúttal
Hátsó felfüggesztés: Állítható előfeszítésű központi rugóstag 43,5 mm-es rugóúttal
Első fék: Ø 320 × 5 mm-es dupla féktárcsa hidraulikus működtetésű, kétdugattyús féknyergekkel és szinterbetétekkel
Hátsó fék: Ø 240 × 5 mm-es tárcsa hidraulikus működtetésű, egydugattyús féknyereggel és sajtolt műgyanta betétekkel
Első kerék: 17 M/C x MT 3,5
Hátsó kerék: 17 M/C x MT 5,5
Első gumi: 120/70-ZR17M/C (58W)
Hátsó gumi: 180/55-ZR17M/C (73W)
Méretek és tömeg  
H x Sz x M 2110 × 755 × 1145 mm
Tengelytáv: 1450 mm
Ülésmagasság: 810 mm
Szabadmagasság: 130 mm
Menetkész tömeg: 211 kg
Üzemanyagtank: 17,3 l
Színek: fekete, fehér, ezüst, tricolor 
Ár: 2 500 000 Ft 
Hirdetés

Címkék:

honda, teszt

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Teszt Rovat Hírei

BMW G310R Teszt

A kezdők isteni fegyvere

Yamaha X-MAX 300 Teszt

All in One kis hiányosságokkal

Suzuki GSX-S750 - Teszt

Szerethető csupasz sportos szívvel társat keres

Yamaha TMAX DX 530 Teszt

A világ legjobbnak tartott sportrobogóját vallattuk városban és kanyarokban egyaránt.
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: