Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

C°/

Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!

Szerző: aem
2014-10-02 12:00:00
A Yamaha R&D részlege ismét megbízott egy druidát, hogy fogjon egy üst melegvizet, némi gyógynövényt, és készítsen egy olyan hallucinogén anyagot, amivel egész pontosan kirajzolódik az égre, milyen motort látna szívesen a vásárló egy 700 köbcentis erőforrás köré építve, aminek a bekerülési ára a gasztro-piacon a hot-dogéval vetekszik.
Hirdetés

Szöveg: Erdélyi Zsolt
Fotó: Polónyi István

Ahogy a mérnökök elfogyasztották a csodaturmixot, jöttek is a válaszok: nem kell zártszelvény a hátsó lengőkarba, de normális fékek, ütős kerekek és karizmatikus megjelenés.

Miután elmúlt a látomás és letisztult a kép a távoli Japánban, mindenki tudta, hogy itt az ideje úgy olcsó bekerülésű motort gyártani, hogy közben nem söréttel lőnek a vásárlókra. Nem, a Yamaha ezúttal olyan pontosan célzott, hogy szinte érezhető volt, ahogy a mesterlövészek sorra találják el a fiatalok szívét és eszét csupán azzal az érvvel, hogy “ezt kértétek, és mi megcsináltuk”.

Yamaha MT-07 2014 teszt

 Race blu színváltozat

Ránézésre tudtam, hogy bajban leszek az MT-07-tel. Egyszerűen minden olyan dolog, amibe azonnal beleköt a kedves tesztíró, eltűnt a motorról. Az, hogy tetszik egy motor vagy sem, szubjektív, így nem is számít, de mikor minden kis részlet olyan, hogy egy ötmilliós motoron is megállná a helyét, az rögtön érdekes. Természetesen nem ugyanazokkal a márkákkal kombinálnak, például nem Brembo monoblock feszíti ki a tárcsát, mint anyukám a vizes ruhát augusztusban a kert közepén, de funkcionalitásban és látványban ez is rendben van, amúgy pedig a tudat, hogy végre eltűnt egy ilyen kategóriájú motorról a jó öreg úszó nyereg, már maga megérne egy cikket.

Az első meglepetés akkor ér minket, amikor felülünk a motorra. Arra számítunk, hogy össze kell majd húznunk magunkat, mint felsőben a kinőtt tacskó bringán, de az igazság az, hogy több mint tágas és kényelmes az üléspozíció. A kormány szélessége és a tank kialakítása hosszabb utak során is jó társunk lehet. Kimondottan nagy helye van az MT-n mind a vezetőnek, mind az utasnak.

Yamaha MT-07 2014 teszt

Kistermetű, de kompakt és kényelmes motor az MT-07

Adott egy DOHC vezérlésű (két felül elhelyezett vezérműtengely), hengerenként négyszelepes, folyadékhűtéses motor, és 75 lóerő, ami jól kezelhető, és elegendő erővel bír ahhoz, hogy jól mozgassa a 182 kilós tömeget. Sőt, igazából szinte ott és azt csinálunk vele, amit akarunk, leginkább egykerekezni fogunk és rosszalkodni, mert a motorból árad még mindig a csodafőzet illata.

Minden pillanat élvezetes vele. Az erőforrás hangolása több mint jó, de ez érthető is, hiszen a Yamaha régebb óta készít kéthengeres erőforrást, mint mióta személyem megjelent ezen a planétán, tehát volt idejük megtanulni, hogyan készül a tökéletes nyomatékgörbe. Az adatok alapján 9000-es fordulatnál kapjuk a maximális teljesítményt, vagyis a 75 lovat, és 6500-as percenkénti fordulattól áll rendelkezésre 68 Nm. De ezek csak adatok, az igazság az, hogy a 75 lóerőnek megfelelő teljesítmény tökéletesen elegendő, és mindenhol mutatja magát az indulástól a tiltásig. Ahhoz már igen magas szinten kell motorozni, hogy kevés legyen ez az erő az utcán, és ha valaki elérte ezt a mezsgyét, ne aggódjon, mert a Yamahának erre is van egy varázsitala, úgy hívják, hogy MT-09.

A mérnökök nem érték be szimplán egy jó termék létrehozásával. Nem azért, mert mohók voltak, hanem mert életre szóló élményt akartak adni maguknak és mindenkinek, aki egy MT-07-re beruház. Ráadásul értenek is ahhoz, amit csinálnak, és ezt bárki megtapasztalhatja, ahogy elkezdi vezetni a kissebbik MT-t.

Yamaha MT-07 2014 teszt

A jelenség, amiről beszélek, a villaszög csodája. Ez egy nehéz játék, sok matek kell hozzá, de a lényeg, hogy az győz, aki képes olyan villaszöget beállítani, amivel a motor fordulékony, szinte játszani lehet vele a forgalomban, ugyanakkor az egyenesfutási érték is megfelelő szinten ver sátrat. Nos igen, a kis MT-07-tel egy buszmegállóban megfordulhatunk, és úgy fogjuk vele végigfűzni a város utcáit, mintha gymkhana vébére készülnénk a pénteki csúcsban a Margit körúton.

Yamaha MT-07 2014 teszt

 Pördül, fordul

A fékek adagolhatósága és nyomáspontja is több mint megfelelő, így ezzel is folyamatosan operálhatunk a forgalomban. Ráadasul a blokkolásgátlóval szerelt verzió a 282 milliméteres tárcsákkal szinte beleszögezi a motort a nyári aszfaltba.

Az igényes kerekeken a szokásos 180/55 és 120/70 feszül, ráadásul a Michelin egy olyan fejlesztésével, amibe azonnal beleszerettem, de mivel ez nem gumiteszt, legyen elég annyi, hogy ha rám hallgattok, mindig ezt vegyétek rá, mert megdöbbentően jól tapad és passzol a futófelület a vázgeometriához.

Yamaha MT-07 2014 teszt

Ami szintén fontos - és a Yamaha ebben is jó adatokat tud felmutatni -, az a fogyasztás. Egyrészt mert környezetszerető emberek vagyunk, másrészt mert mindenki jobban teljesít, de az üzemanyag drága, és főleg egy fiatal motorosnak nem mindegy, hány kilométert tehet meg kedvencével egy tank üzemanyagból. Mi komolyan feszegettük a saját határainkat és a motorét is, és így sem jött ki sokkal többre a fogyasztás 4 liternél, igaz, közúton is kanyarogtunk vele. Ennek köszönhetően akár 300 kilométert is utazhatunk a mindösszesen 14 literes tankkal.

Fontos még megemlíteni a rendkívül informatív műszerfalat, amin olyan információkat találunk, mint a hatsebességes váltó aktuális pozíciója és fogyasztásmérő.

Yamaha MT-07 2014 teszt

 "Pálcika, pálcika, fordított kisszék, hóember"

És amiről még nem beszéltünk, az az ár. Ez az egyik legfontosabb információ, és ezt most boldogan fogom leírni: 1,7 millió forint alatt már hozzájuthatunk egy MT-07-hez, ami a jelenlegi piacon egy ilyen szintű motorért nagyon jó ár. Mi azért az eggyel drágább, ABS-szel szerelt verziót ajánljuk - a tesztmotor is azzal érkezett -, ami 1 868 000 forintba kerül.

Kinek ajánlom? Mindenkinek, aki szeret a városban motorozás közben mosolyogni és rosszalkodni. De leginkább olyan kezdőknek, akik szeretnének fejlődni és tudatosan előre gondolkodnak. Az MT-07 jó tars lehet hosszú időn keresztül, és a lassú, nyugodt motorozástól a játékos, pörgős vezetésig mindenben partner lesz. Kis fogyasztás, megbízható soros erőforrás és kezelhető erő. Minden egyben nagyon kellemes külső alatt. Hölgyeknek is ideális, mert a 805 milliméter magas nyereg ellenére rendkívül könnyű motor a kissebbik MT.

Mi annyira imádtuk, hogy bátran kijelentjük, a 2014-es év egyik legjobb fejlesztése a Yamahaé.

A tesztmotort köszönjük a Yamaha Motor Hungary-nek!

Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!
  • Teszt: Yamaha MT-07 - A nagy trükk!

 Yamaha MT-07 2014
Motor  
Motortípus: 2 hengeres, folyadékhűtéses, 4 ütemű, DOHC, 4 szelepes
Hengerűrtartalom: 689 cm³
Furat x löket: 80,0 mm x 68,6 mm
Kompresszióviszony: 11,5 : 1
Teljesítmény: 55,0 kW (74,8 LE) @ 9 000 rpm
Forgatónyomaték: 68,0 Nm (6,9 kg-m) @ 6 500 rpm
Kenési rendszer: Nedves karter
Kuplung típusa: Olajban futó, Többtárcsás
Karburátor: Üzemanyag-befecskendezés
Gyújtás: TCI
Indítás: Elektromos
Váltó: Állandó áttételű, 6 sebességes
Kihajtás: Láncos
Alváz  
Váz: Gyémánt
Első felfüggesztés: Teleszkópvillák
Első rugóút: 130 mm
Utánfutási szög: 24º 50
Hátsó felfüggesztés: Lengőkaros, (karos felfüggesztés)
Hátsó rugóút: 130 mm
Első fék: Hidraulikus kettős tárcsafék, Ø 282 mm
Hátsó fék: Hidraulikus tárcsafék, Ø 245 mm
Első gumi: 120/70 ZR 17M/C(58W) (Tubeless)
Hátsó gumi: 180/55 ZR 17M/C(73W) (Tubeless)
Méretek  
Teljes hossz: 2085 mm
Teljes szélesség: 745 mm
Teljes magasság: 1090 mm
Ülésmagasság: 805 mm
Tengelytáv: 1400 mm
Minimális hasmagasság: 140 mm
Menetkész tömeg: 179 kg / ABS 182 kg
Üzemanyagtank kapacitása: 14 l
Olajtank kapacitása: 3 l
Hirdetés

Címkék:

teszt, yamaha, yamaha mt-07

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Teszt Rovat Hírei

BMW G310R Teszt

A kezdők isteni fegyvere

Yamaha X-MAX 300 Teszt

All in One kis hiányosságokkal

Suzuki GSX-S750 - Teszt

Szerethető csupasz sportos szívvel társat keres

Yamaha TMAX DX 530 Teszt

A világ legjobbnak tartott sportrobogóját vallattuk városban és kanyarokban egyaránt.
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: