Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

C°/11°

Ducati Scrambler teszt ízelítő

Szerző: triple
2014-12-25 00:00:00
Megjöttek az első tesztek a 2015-ös év talán legnagyobb sikerének ígérkező motorjáról, a Ducati Scramblerről.
Hirdetés

A gyár Kaliforniában egy nagyszabású teszttel engedte útjára a legkisebb Ducatit.

A debütálásra több, mint harminc újságírót hívtak meg a világ minden tájáról, és bár mi nem lehettünk ott, elolvastuk a kollégák véleményét, és egy kis kivonatban közzé tesszük, mit tapasztaltak a villám teszt alkalmával. Természetesen ha megérkezik hazánkba tavasszal, mindent megteszünk majd, hogy mi is letesztelhessük.

De addig is nézzük, miért olyan érdekes ez az egyébként különösebben nagy technikai újításokat mellőző modell. 

Ducati Scrambler
  • Ducati Scrambler
  • Ducati Scrambler
  • Ducati Scrambler
  • Ducati Scrambler
  • Ducati Scrambler

A scramblerek a 60-as, 70-es években élték aranykorukat, majd a specializálódás egyszerűen elvette a létjogosultságukat. Terepre jobb motorok jöttek, és a közutakon sem volt már akkora kereslet egy mindenes motorra. A motorgyártás fejlődött, és mindenki a maga területére legmegfelelőbb típust választotta. A két nagy gyártó, a Ducati és a Triumph is teljesen levette a palettáról.

Először az angolok élesztették fel a scramblert, és bár lassan őröltek a malmok, a típus újra divatos lett. Már közel sem a terep tulajdonságai miatt hódított. Stílusa komoly vásárlói potenciált és megbízható vásárlókat jelentett a gyárnak.

A Ducati pár évvel ezelőtt eszmélt. A motorgyártás ismét változni kezdett, és bár kifejezetten a scramblerekre továbbra sem nőtt az igény, azonban egy olyan kezdő motorra, ami könnyen használható a strandokra vezető homokos utakon épp úgy, mint aszfaltos környezetben, már igen.

Ducati Scrambler teszt

Na jó, most kicsit irigykedünk, pálmafák és napsütés

Az olaszok azt is jól látták, hogy más úton kell elindulniuk, mint az angol konkurencia. Eleve nem rendelkeznek bölcső vázzal, aminek hiánya nagyban korlátozza a terepképességek növelését. Ezért sokkal inkább a fiatalok megszólítása lett a cél. Ehhez pedig nagyon jól kitalált design és persze némi történet kell. A történet adott volt, hisz a Ducati Scrambler létező és kedvelt modell volt, a designt illetően pedig a Yamaha példáját követve a Deus Ex Machinához fordultak segítségért.

Ducati Scrambler teszt 

A bőség zavara 

Megszületett tehát az új Scrambler, és egyből négy verzió közül választhatunk. Megtartottak olyan alapvető jegyeket, mint a lámpára szerelt index vagy a megnövelt méretű első kerék, ami könnyebb irányíthatóságot biztosít lágyabb szerkezetű talajon.

A négy modell közül a Icon képviseli az alapfelszereltséget, és innen tulajdonképpen már minden típus egy árban van. Vezetési élményben elsőre valószínűleg csak a Full Throttle elnevezésű típus nyújthat más élményt a flat track kormány miatt.

Ducati Scrambler teszt 

Mindenre kiterjedő kiegészítő kínálat 

"Egy 803 köbcentis (furat/löket 88 x 66 mm), levegő/olaj hűtéses, L elrendezésű kéthengeres blokk hajtja a Ducati Scramblert, amit úgy terveztek, hogy egyenletes gyorsulást biztosítson a különböző fordulatszám tartományokban" – szól a gyári a kommüniké. Ami igaz, ahogy az is, hogy a Ducati az utolsó léghűtéses motorját tette a Scramblerbe a kis Monsterből, ami bár vesztett néhány lóerőt, mire átért, de a 75 lóerős teljesítmény egy 170 kg körüli motornak, amit játékra terveztek, tökéletesen elegendő. A léghűtéses erőforrást mi egyébként örömmel fogadtuk, Scrambler nem lehet vízhűtéssel. A hűtők túl sérülékenyek lennének, ráadásul semmi sem igényli a többlet erőt, a megjelenésről már nem is beszélve.

Hűen a múlthoz a gyár elkövetett mindent, hogy a lehető legtöbb alkatrész fémből készüljön. Sok az igényes, mart alulmínium elem már gyárilag is a motoron. Ragaszkodtak a hagyományos fényszóróhoz, de a jelen stílusát is sikerült belecsempészni egy kör alakú led világitással.

Ducati Scrambler teszt 

Egy motor, ahol megmutathatjuk saját stílusunkat

De lássuk, mi történt a teszten. Amiről mindenki beszámolt, hogy esett az eső, ezért a teszt igen rövidre sikerült. Hiába, 2014 az eső éve. A Ducati teljes joggal elmondta, hogy a Scrambler korlátozott terepképességekkel bír, és több kolléga is megemlítette a marketing szlogenek gyakori felbukkanását a bemutatóban, majd végre jöhetett a teszt.

Az első benyomások a hangzás terén érkeztek. Kellemesen öblös hangot és jó hangzást írt le egy angol kolléga, míg egy olasz társunk hasonló információk mellett megjegyezte, hogy a Termignoni cső lesznek véleménye szerint a legkelendőbb extra felszerelés.

Ducati Scrambler teszt 

Rendkívül eredeti, sallangoktól mentes megjelenés

A Pirelli MT60 gumiját mindenki pozitívan értékelte. Bőséggel megállja a helyét, és nagyon jó irányíthatósággal rendelkezik, ami nagyban növeli a vezetési élményt. Voltak azonban, akik megemlítették, hogy a 18-as első kerék nagyban korlátozza majd más típus választását.

A műszeregység mindenkinek elnyerte a tetszését. Itt halkan meg kell jegyeznünk, hogy az általunk is tesztelt Yamaha XV950R-nél - amit szintén a Deus műhely tervezett - rendkívül hasonló egység található. A sebességmérés mellett fordulatszám, benzinlámpa és a külső hömérséklet is leolvasható a kis egységről. A kulcsunk elvesztésénél PIN-t is tudunk rajta változtatni, így felülírva az indításgátlót. Nem rossz!

Ducati Scrambler teszt 

Alapfelszereltség az ABS

A fékek mindig is gyengéi voltak a scramblereknek. A Triumph Scrambler tesztben meg is írtuk, hogy kritikán aluli a teljesítménye. Az esős kaliforniában a Ducati fékek nagyon meggyőzően dolgoztak a kollégák alatt. A 320-as első tárcsa és a radiális Brembo alapfelszereltségként ABS-szel szerelve meggyőzően hangzik. Az ABS egyébként könnyen kikapcsolható, ami szinte mindenkinél jó pont volt, hiszen terepen nem igazán van rá szükség.

Egy angol kolléga panaszkodott a váltó pontosságára, ami persze könnyen adódhat a motorok újszerű állapotából. Számára az 1-2 fokozat közötti átmenet lehetne kicsit gördülékenyebb.

Ducati Scrambler teszt 

Kirándulás motorral, ez a Scrambler!

Sokan írtak az üléspozíció egyediségéről. A scramblerek egyik fő jellemzője, hogy a lábunk előrébb van, és a kormány magasabb pozícióban található. Ezt valóban szokni kell. Volt olyan kolléga, aki a rövid teszt végére fájlalta az ülőfelületét, vagyis a seggét. Szerinte kemény és keskeny az ülés, ezért valószínűsítette, hogy ezt a modellt nem a hosszútávú utazók választják majd. Sokkal inkább a kisebb túrák és a város és környéke lesz az igazi élettere.

Az ülésnél meg kell említeni az ülésmagasságot, ami 790 mm. Ez egy megvásárolható kiegészitővel 20 mm-rel csökkenthető, így hölgyek vagy alacsonyabb urak is könnyen élvezhetik a vezetést.

Jó ötlet, és szinte mindenki pozitív élményként írt a kis USB aljzatról az ülés alatt, ahonnan az okostelefonok könnyen tölthetők. Ráadásul a Ducati arra is figyelt, hogy kellő hely legyen a telefonnak, és természetesen vízhatlan.

Az egyik német kolléga le is tette a vasat, és bár az esés nem volt kicsi, a többiek véleménye szerint a motoron szinte alig keletkezett sérülés. Az esés ellenére alkalmas maradt további motorozásra, ami jól példázza, hogy a fontos részek védelme kimagaslóan sikerült.

Ducati Scrambler teszt 

A fordulatszámmérő 12 000 rpm-ig képes mérni, de a kis Scrambler 8000-nél beadja a pirosat, és 8300-nál le is tilt. Az erőforrás teljesítményleadását mindenki dicsérte. Az alsó tartományban kezes, majd 4000-es fordulattól megjön az erő, és könnyen mozgatja a 170 kg tömegű motort és utasát. A váltások és a nagyobb teljesítmény leadását kellemes hangal jutalmazza a V2-es erőforrás.

Az első futómű mérete egy enduró és egy normál motor között található, de könnyebb terepen bőséges tartalékkal rendelkezett a teszt során. A hátsó teljesen átlagos gátlót nem a Sachs, hanem a Kayaba szállítja.

Bár a kollégák nem írták, mi fontosnak tartjuk így látatlanban is megírni, hogy az utaskapaszkodó kialakítása épp olyan zseniális, mint a kipufogórendszer tervezése. Nem csak azért, mert síkban van az erőforással, így alulról nem lehet megütni, hanem mert végre nem égeti szét a vezető és az utas lábát egy kellemes nyári vasárnap úton a strand felé.

Ducati Scrambler kiegészitők

  • Ducati Scrambler kiegészitők
  • Ducati Scrambler kiegészitők
  • Ducati Scrambler kiegészitők
  • Ducati Scrambler kiegészitők
  • Ducati Scrambler kiegészitők
  • Ducati Scrambler kiegészitők
  • Ducati Scrambler kiegészitők
  • Ducati Scrambler kiegészitők

A Ducati rengeteg hasznos kiegészítőt árul a négy típushoz. Így például haslemezt, ami védi az erőforrást a felütéstől. De kaphatunk stílusban megfelelő bőrkabátot épp úgy, mint sisakot vagy csak egy szett matricát.

Összefoglalva megközelítőleg hasonló benyomásokra számítottunk. Nem a motorerő vagy a legújabb technikák, sokkal inkább az élvezet és a stílus jellemzik a kis Scramblert. Könnyü vezethetőség rövid vagy középtávú felhasználás mellett. Megbízható technikai csomag rendkívül sok egyedi kiegészítővel és kellékkel. Egyedi gumiméret és telefontöltő a használhatóság és a fiatalság jegyében.

Ducati Scrambler teszt

  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt
  • Ducati Scrambler teszt

Hogy az ára fiataloknak szánt modellhez képest mennyire kedvező, azt mindenki döntse el maga, és az is biztos, hogy nem a magyar fizetésekhez igazították, mint egyetlen más motortípust sem. Mindenestre Angliában már kétszáz darabot eladtak belőle előrendelésben. A motor tavasszal érkezik a kersekedésekbe, további infókat róla a full-gas.hu oldalon találtok.

Fotók: scramblerducati.com

Hirdetés

Címkék:

ducati, ducati scrambler, teszt

Kapcsolódó cikkek

Triumph Scrambler
Bemutató 2005-09-17

Triumph Scrambler

A cél, hogy a scrambler visszajöjjön a divatba - már ha egyáltalán kiment belőle.
Yamaha XV950 R by Roland Sands
Bemutató 2013-10-17

Yamaha XV950 R by Roland Sands

Sands mester újabb remeke, egy 950 köbös Yamaha dirt tracker.
Ducati Scrambler 2015 – Hipszterek, meneküljetek!
Bemutató 2014-10-01

Ducati Scrambler 2015 – Hipszterek, meneküljetek!

Végre! A Ducati Kölnben bemutatta a Scramblert. Végtelenül egyszerű és kedves szerkezet, négyféle külsővel és a Monster 796 blokkjával.

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Teszt Rovat Hírei

Yamaha X-MAX 300 Teszt

All in One kis hiányosságokkal

Suzuki GSX-S750 - Teszt

Szerethető csupasz sportos szívvel társat keres

Yamaha TMAX DX 530 Teszt

A világ legjobbnak tartott sportrobogóját vallattuk városban és kanyarokban egyaránt.

Teszt - Kumpan 1954L elektromos robogó

Luxustroli elérhető áron
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: