Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

11°C°/19°

Teszt: Suzuki RM-Z250 2015: Félig teli a pohár?

Szerző: aem
2015-03-17 00:00:00
Ha te „pohár félig teli” típus vagy, örülhetsz, hiszen a 2015-ös RM-Z250 nem rosszabb, mint a tavalyi. Hogy-hogy? A suzukis mérnökök egyszerűen fénymásolóval dolgoztak 2014 és 2015 között az RM-Z250-en.
Hirdetés

Szöveg és képek: MXonline.hu

Jobb lett a 2015-ös a tavalyinál?

Nem. Ha te „pohár félig teli" típus vagy, örülhetsz, hiszen a 2015-ös RM-Z250 nem rosszabb, mint a tavalyi. Hogy-hogy? A suzukis mérnökök egyszerűen fénymásolóval dolgoztak 2014 és 2015 között az RM-Z250-en. Teljesen ugyanaz a két motor. Ja, félre ne értsd, felfedezhetők esztétikai változtatások, de ezt leszámítva nincs különbség a két modell évjárat között.

Azért csak van valami különbség, nem?
Tehát újra: A Suzuki semmilyen számottevő változtatást nem hajtott végre a 2015-ös RM-Z250-en. Ami kár, szerencsére a motor ettől még jó, versenyképes, de azért látszik rajta, hogy halad az idő.

Suzuki RM-Z250 2015 teszt

Ezeken a területeken frissült a modell

Lássuk a különbségeket a 2014-es RM-Z250 és az idei modell között! És kérjük, ne nevessetek!

(1) Üléstakaró. Az üléstakaró ugyanabból az anyagból készül, kivétel, hogy a piros csík helyett már ezüst a csík a közepén. Menő.

(2) Műanyag védőburkolatok. Vigyázz, ez turpis! Se a hátsófék-védő, se a blokkvédő nem változott sem formájában, sem minőségében. Egyedül a szín változott: fehér volt, fekete lett. Nagyszerű.

(3) KÚG. Klassz Új Grafikák díszítik az RM-Z-t, noha éles tekintettel vehetők csak észre a különbségek. Király.

(4) Kormányvédő. Az RM-Z250-et továbbra is Renthal FatBars kormánnyal szerelik, kivétel, hogy a szivacstakaró már nem piros, hanem fekete. Lenyűgöző.

Suzuki RM-Z250 2015 teszt

Tönkretette a frissítéskimaradás a 2015-ös RM-Z250 szériát?

Az RM-Z250-nek mindig is megvoltak a maga előnyös oldalai. Ezek közül kiemelhető kanyarodási stabilitása – olyan vályúkban is végigmegy, amiről a többi motorral csak álmodnál.

Attól függ, hogy kit kérdezel. Az ördög ügyvédjeként az MXA tesztelői minden irányból megvizsgálták a 2015-ös Suzukit, noha a tényt kár tagadni: akár vevő vagy, akár versenyző, akár MXA-tesztelő, az RM-Z sebzett kacsaként vergődik a krosszmotorok taván a vadászszezon kellős közepén.

Vevőként: Ha saját pénzből finanszirozod magad, nincs értelme a 2015-öst választani a talán olcsóbb '14-es modell helyett, hiszen ugyanazok. Érdemes körbenézni, kinél maradt kaktárkészleten belőle, ezek általában olcsóbban kelnek el. Újraértékesítés esetén is jobban megéri – tehát aki RM-Z250-et akar venni, nyilván először a 2014-eseket fogja elkapkodni.

Versenyzésre: A Suzuki szerencséjére a többi gyártó sem mutatott be új modellt 2015-re, ámbár idén rengeteg frissítést láthattunk a futóművek terén – a Honda CRF250, a Husqvarna FC250 és a KTM 250SXF is mind radikális új első villával büszkélkedhetnek. Ami az erőforrást illeti, szintén megúszta a Suzuki azzal, hogy a többiek is csücsültek babérjaikon, de még így is a géposztály végén „erősködik" az RM-Z250.

MXA: Ami az amerikai profi újságírók nem voltak elragadtatva a változatlan Suzukitól és arra emlékeztettek, hogy már a 2014-es újítások is csupán egy új ECU-ról (aminek az előnyeiről még maga a Suzuki sem tud beszámolni), illetve sárga oldalpanelekről szóltak.

Megbocsátás: Az továbbra is igaz, hogy az RM-Z250 egy nem rossz krosszmotor, de már kezd korosodni. Tavaly még megbocsátható volt a Suzukinak a pihenés, hiszen a motor széles teljesítménysávval rendelkezett, kanyarodási képessége pedig az osztály elején volt említendő, de idén már kevésbé voltak elnézőek az MXA-s srácok. Véleményük szerint az RM-Z250 egy jó motor, de a többi gyártó kettőötvenese még jobb. Ez pedig nagy kár, hiszen néhány fontos helyen elvégzett beavatkozással világverő konstrukciót lehetne faragni a Suzukiból – akárcsak 2011-ben, amikor megnyerte az MXA 250-es összehasonlítóját.

Hol kellett volna változtatni a Suzukin?

Ha kíváncsi vagy, hogy a tesztpilóták mit szerettek és mit nem a Suzuki RM-Z250-ben, kattints tovább és olvasd el az MXonline.hu oldalon!


Hirdetés

Címkék:

suzuki, suzuki rm-z250, teszt

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Teszt Rovat Hírei

Yamaha X-MAX 300 Teszt

All in One kis hiányosságokkal

Suzuki GSX-S750 - Teszt

Szerethető csupasz sportos szívvel társat keres

Yamaha TMAX DX 530 Teszt

A világ legjobbnak tartott sportrobogóját vallattuk városban és kanyarokban egyaránt.

Teszt - Kumpan 1954L elektromos robogó

Luxustroli elérhető áron
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: