Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

20°C°/36°

Teszt: Kawasaki KX250F 2015: Nagyszerű?

Szerző: aem
2015-04-02 00:00:00
A 2015-ös modell nem teljesen új, de az MXA „verőlegényei” már megtanulták, hogy egy finomított gép gyakran jobban teljesít annál, mint ami alapjaiban megújul.
Hirdetés

Szöveg és képek: MXonline.hu

Jobb lett a 2015-ös a tavalyinál?

Igen. Az MXA-nál három éve a KX250F a négyütemű 250-es brancs királya, a Kawasaki pedig csak tovább fejlesztette. A 2015-ös modell nem teljesen új modell, de az MXA „verőlegényei” idővel már megtanulták, hogy egy finomított gép gyakran jobban teljesít annál, mint ami alapjaiban megújul. Elégedettek a Kawa-mérnökök fejlesztési irányával, noha egy területen továbbra is található gyenge pont az amúgy makulátlan páncélzaton.

Kawasaki KX250F 2015 teszt

Mely területeken változtattak?

Az újítások listája nem túlságosan hosszú, de ezeket mind megérdemelte már a KX.

(1) Blokk: A Kawasaki a gyári versenymotorból vette kölcsön az úgynevezett „Bridge Box", hidas erősítésű öntvénnyel rendelkező dugattyúalj kialakítást, ami erősebb és könnyebb, megbízhatóbb. Ki tudja, hányszor változtattak már a dugó aljának kialakításán 2010 óta, ez most épp' a legújabb megoldás. Vastagabb lett a dugattyúöntvény alul, az erősítő bordáknál, ez 3 grammot adott hozzá a tömeghez. Ugyanakkor a csapszeg meg 3 grammal könnyebb, tehát a dugó-összeállítás összsúlya változatlan.

(2) Kipufogó: A KX250F aszimmetrikus rezonanciakamrát kapott a leömlő csőjébe, hogy ezzel csökkentség 94 decibel alá a zajszintet, a leömlő ráadásul rövidebb is lett az alacsony tartományi erő növelése érdekében. A hangtompító a KX450F-ről való, nagy űrtartalmú, de jobban központosítja a tömeget és a csúcsteljesítményt is elősegíti kialakításával. Megjegyzendő, hogy a tavalyi KX250F kipufogórendszere használható az 2015-ös modellen is.

(3) Gyújtásrendszer: A megnövelt teljesítményhez egy nagyobb lendületű generátor-mágnest igazítottak – a széria rotor most 9,5 kg/cm (tavaly: 9 kg/cm), de a Kawasaki opcionálisan kínál 8,5 illetve 9,0 kg/cm-seket is.

Kawasaki KX250F 2015 teszt

2015 Kawasaki KX250F: A tavalyi összehasonlító-győztesen nem változtatott sokat a Kawasaki,
ám számos apró beavatkozástól még édesebb vele a játék.

(4) Befecskendező: Egyedül a Kawa használ két darab injektort a henger etetésére, DFI-nek, Dual Fuel Injectionnak hívják. 2015-re a 12-lyukú alsó befecskendező immár finomabb, 120-mikrométeres cseppecskéket szór, míg a fenti maradt 75-mikrométeres, ez különösen az alacsony és középtartományi teljesítménynek kedvezett.

(5) Futómű: A Showa SFF (Separate Function Fork) villában új a szelepelés – ne felejtsük, ezek nem levegős telók még, a jobb oldalon tekercsrugót, míg a bal villaszárban a hidraulikus lengéscsillapítást találjuk. A belső csöveken szupererős, titán felületkezelést alkalmaznak, zöldre eloxálják a lezárókupakokat, a külső csövet pedig idén ezüstre fújják. Ami a Showa hátsó rugóstagot illeti – keményebb beállításokat kapott. A kiegyenlítő-tartály belsejében található Kashima nevű felületkezelés nem új, de csökkenti a súrlódást és így finomítja a rugóstag munkáját. Ráadásként a hátsó rugó immár lime-zöldben pompázik, ezzel is élénkítve az új KX250F jellegzetesebb színvilágát.

(6) Tengelyek: A tömegcsökkentés érdekében a külső átmérő megtartása mellett a Kawasaki csökkentette az üreges keréktengelyek falvastagságát, így előröl 31-, míg hátulról 32 grammot spóroltak.

(7) Dizájn: A 2015-ös KX új, gyári-jellegű grafikákkal tetszeleg, zöldek a blokk dugói, az olajsapka, zöldek az Alumite futómű-állítók, a kerekek, a rugóstag teste pedig fekete, ezzel is a gyári versenymotorokat idézve.

Ha kíváncsi vagy a többi változtatásra, és hogy mi a tesztpilóták véleménye a 2015-ös Kawasaki KX250F-ről, kattints tovább és olvasd el az MXonline.hu oldalon!


Hirdetés

Címkék:

kawasaki, teszt

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Teszt Rovat Hírei

Teszt - Kumpan 1954L elektromos robogó

Luxustroli elérhető áron

Yamaha MT09 Night Fluo teszt

Átdolgozott Hyper Naked-et teszteltünk

Teszt, Suzuki Hayabusa: Dö Áltimét Szportcbájk

Jó régen próbáltuk a "sportmotorok királyát", most újfent lecsokoládéztuk a bokánkat tőle. Kell egy Hayabusa!

Suzuki VanVan 200 teszt

A Japán 200-as modell tesztje és összehasonlítása a kisebb testvérrel.
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: