Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

20°C°/36°

Teszt: Suzuki Address 110

Szerző: aem
2015-08-04 00:00:00
A teszt előtt azon morfondíroztam, mit fogok írni az Addressről. Úgy gondoltam, egy robogó nagyjából annyira lehet innovatív, mint a nagymamám, és olyan félelmetes tempóra is képes. Tévedtem.
Hirdetés

Szöveg: Triple
Fotó: motorinfo.hu

A mostani tesztünk alanya egy új fejlesztésű 110 köbcentis robogó, amelyet a japán gyártó tavaly mutatott be a kölni motorshow-n a nagyközönségnek.

Emlékszem, a kiállításon az volt az első gondolatom, hogy ez egy népszerű modell lesz. Majd nagy csend következett a múlt hétig, amikor is a Suzuki marketingért felelős kollégája jelezte, hogy van egy tesztmotorjuk, így akár ki is próbálhatnánk.

Mielőtt elhoztam volna, megkaptam a gyári videót, amiben hat mondatban összefoglalták az újdonságokat a motorról. Ahogy elindultam, végig azon morfondíroztam, hogy mit fogok írni az Addressről, mert egy robogó nagyjából annyira innovatív, mint a nagymamám, és olyan félelmetes tempóra is képes.

Suzuki Address 110 teszt

Kellemes kinézet, nagy tárolókapacitás

Miközben motoroztam át a városon, azt vettem észre, hogy fokozatosan nő a tempóm. Majd elértem a Szentendrei utat, ahol már lapon körbemotoroztam egy Mercit a kanyarban. Majd jöttek a sávok, ahol egyre-másra előzgettem játszi könnyedséggel, míg meg nem pillantottam két motoros rendőrt a sorban. Alakzatban motoroztak, majd lépkedtek előre az autók között. Szinte azonnal meg volt a tervem. A hátuk mögé motorozom úgy, hogy ne vegyék észre, és egy lámpánál elgyorsulok nekik. Mégis csak egy Suzukin ülök.

Meg is kezdtem a felzárkózást. Ha rend őrei jobbra haladtak a sorban, én balra, és figyelve, hogy mindig takarásban legyek, lassan rájuk motoroztam. Már mögöttük voltam, mikor a fejük felett sárgára váltott a lámpa. A két RT gázzal átgurult, míg én rövid féktávval megálltam. Láttam, ahogy távolodnak, és közben az járt a fejemben, hogy milyen elképesztően jó a fék, illetve hogy simán be tudjuk hozni őket.

Suzuki Address 110 teszt

Minden perc élmény a nyergében

A piros lámpánál előre-hátra tologattam a motort, nehogy kihűljön a gumi - mintha számítana -, majd végre zöld, elstartolok, és 70-ig lendületből magam mögött hagyom a sort. Folyamatosan dolgozom le a hátrányt, és ismét egy autónyira megközelítem a rend őreit. Csak összejön a gyorsulás, 70-es tábla van, addig jó vagyok - ez jár a fejemben. Ismét lámpa, lassítunk, és már látom a lehetőséget, mikor a két RT ismét gyorsít, kék fény, és eltűnnek előlem. Nem sokkal később találkozunk, egy autót intettek ki a sorból. Halkan mormogom a sisak alatt, hogy mindig csak a munka és a munka...

Teszt: Suzuki Address 110 2015
  • Teszt: Suzuki Address 110 2015
  • Teszt: Suzuki Address 110 2015
  • Teszt: Suzuki Address 110 2015
  • Teszt: Suzuki Address 110 2015
  • Teszt: Suzuki Address 110 2015
  • Teszt: Suzuki Address 110 2015
  • Teszt: Suzuki Address 110 2015
  • Teszt: Suzuki Address 110 2015

Galéria

Átvágtatok a Chuck Norris hídon, mikor is egy Peugeot szabálytalanul megpróbál letolni a sávból. Ritmus váltok, és egy jól elkapott előzéssel magam mögött hagyom őt és a teherautót is, ami mögé besatuzott. Technikai KO-val gurulok tovább egy erős balos felé.

Megpillantok magam előtt egy aranyszínű BMW kombit az ötös osztályból, helyezkedik és sportosan fordulni készül. Azonnal mellette termek és méterről méterre fordulunk a két sávban, én a külsőben, végül az utolsó métereknél feljövök pár centivel a BMW elé. Elképesztő öröm, mintha egy vb futamot nyertem volna, ugrálok a motor nyergében, mint egy gorilla az állatkertben, mikor új játékot kap. Majd balra nézek, a BMW-ből két nyakkendős, ötven körüli úr néz felém, a tekintetükben teljesen tanácstalanság. Intek és jobbra fordulok, nézem a fákat és közben eszembe jutnak Balogh Béla szavai: "Világomban minden rendben van". De nem tart sokáig a rend, mert megpillantok egy 110-es táblát...

Hazaérek, mosolygok, a barátnőm csendben ül az ajtóban, végignéz a motoron és halkan csak annyit mond: „Neked nem lenne szabad Suzukit tesztelned".

Suzuki Address 110 teszt

Elnézést, megtarthatom?

Mikor kint voltunk Kölnben, a Suzuki fejlesztői elárulták, hogy minden modell megalkotására közel öt évet szán a cég. Fogalmam sincs, mit csináltak öt évig az Address-szel, az sokkal jobban érdekel, hogy miképpen érik el azt, hogy húsz perc vezetés után már semmi nem érdekel, csak a motorozás, de az határtalanul. Ehhez persze szükség van arra is, hogy a modellek, amiket készítenek, ne szóljanak másról, mint a motorozás élményéről.

Suzuki Address 110 teszt

Ha lesz Address kupa, szóljatok!

De ne rohanjunk ennyire előre. Az Address valóban újdonságokat rejtő kis motor, amiket első sorban az erőforrásban találunk. Szinte mindent átdolgoztak, vagy még inkább újraterveztek a mérnökök. Új injektor rendszer, vezérműtengely, hengerek és végigmehetnénk a fél erőforráson. Ami sokkal érdekesebb az az eredmény: szinte nulla hang és rezonancia a motor részéről, bármit is csináljunk. Ha ez nem lenne elég, akkor mindemellett 1,96 litert fogyaszt 100 kilométeren. Ez a gyári adat, de én is 2 liter alatt mértem a fogyasztást, ami azért lélegzetelállító szám.

Suzuki Address 110 teszt

Nyomatékos erőforrás két literes fogyasztással

A 9 lóerős blokk 80-ig erőből gyorsítja a 97 kilogrammos motort. A végsebessége 110 km/h, de két személlyel vagy hosszabb emelkedőn a 90 km/h az, amit reálisan tartani képes akár hosszú távon is.

Suzuki Address 110 teszt

Komoly alternatíva városi közlekedésre

Egy robogó a kerekeitől lesz igazán multifunkciós. Ha a kerékméret nem megfelelő, egyszerűen beszorul a városi használatra szánt modellek közé. Az Address 14-es kerekei minden akadályt gördülékenyen vesznek, könnyű vele földúton vagy murvás felületen is motorozni. A hasmagassága teljesen megfelelő, így akár pecázni is leugorhatunk a hétvégen a telekre majd a susnyásba.

A megjelenése kimondottan jól sikerült, fiatalos, jól tereli a levegőt, és bőséges helyet kínál a vezető és az utas számára egyaránt. Azért 190 cm körüli magassággal érdemes egy üléspróbát csinálni vásárlás előtt.

Suzuki Address 110 teszt

Vigyázz, Address!

Elöl két kis zsebet találunk, amibe üdítőt vagy apróságokat tehetünk 1,5 kg súlyhatárig. Az ülés alatt pedig bőséges hely vár minket. A tárolókapacitás 20,6 liter, ami egy teljes értékű bukósisak és némi apróság elhelyezését teszi lehetővé. Az ülés alatt találjuk a tank betöltő nyílását is, 5,2 liter fér bele, amivel normál használat mellett 255 kilométert is megtehetünk. Számszakilag ez egy balatoni utat jelent oda-vissza kevesebb, mint 2000 forintból két személy részére. Vagyis egy személynek egy út a Balatonra csak oda 500 forint alatti összegből elérhető. Azt gondolom, a stoppolás se sokkal olcsóbb.

Suzuki Address 110 teszt

Egy zárt sisak és egy esőruha kényelmesen elfér a nyereg alatt

Az utas kényelmét növeli a csomagtartó, ami kapaszkodáshoz is megfelelő felületet biztosít, de az extraként rendelhető doboz is helyet kaphat rajta.

Lendületes motorozáshoz megfelelő fékerő is kell, és az Address ebben is jól áll. Annak ellenére, hogy a mountain bike-om technikailag többet tud, mint a szimpla tárcsafék, egydugattyús féknyereg, dobfék kombináció, a fék hatásfoka és adagolhatósága kiváló. Ráadásul kapunk egy kis kiegészítő kart a hátsó fékhez, ami a kézifék funkciót hivatott ellátni.

Suzuki Address 110 teszt

Néha legegyszerűbb dolgok a legjobbak, mint ez a kézifék

Összefoglalva: A Suzuki Address egy erősen ajánlott vétel. Bár Indonéziában gyártják, az összeszerelés igen magas szintű, teljesen zörejmentes még az durvább földutakon is. Az erőforrás rendkívül takarékos, ugyanakkor kellően nyomatékos, és a sebességhatárai pont elegendőek városi vagy városközeli, esetleg időnként vidéki kirándulások lemotorozásához. A koffertartó mérete bőséges, ahogy az ülés felülete is. Az ára 648.000 Ft, ami a piacon kiemelkedően jó ár egy ilyen termékért.

 Suzuki Address 110 2015
Erőforrás  
Motortípus: Léghűtésű, négyütemű, egyhengeres, SOHC-vezérlésű
Hengerűrtartalom: 113 cm³
Furat x löket: 51 x 55,2 mm
Kompresszióviszony: 9,4:1
Teljesítmény: 9 LE @ 8000 1/min
Forgatónyomaték: 8,6 Nm @ 6500 1/min
Üzemanyag-ellátó rendszer  
Keverékképzés: Elektronikus üzemanyag-befecskendezés
Üzemanyagtartály kapacitása: 5,2 liter
Elektromos rendszer  
Indítórendszer: Elektronikus önindító és berúgókar
Erőátvitel  
Szekunderhajtás: CVT automatikus váltómű
Váz  
Méretek (H x Sz x M): 1845 x 665 x 1095 mm
Tengelytáv: 1260 mm
Villaszög: 25,75°
Utánfutás: 97 mm
Ülésmagasság: 755 mm
Szabadmagasság: 120 mm
Saját tömeg: 97 kg
Felfüggesztés  
Elöl: Hagyományos teleszkópvilla spirálrugóval
Hátul: Lengőkar
Kerékabroncs  
Elöl: Ötküllős, présöntött, alumínium
Hátul: Ötküllős, présöntött, alumínium
Gumiabroncs mérete elöl: 80/90 14 M/C 40P
Gumiabroncs mérete hátul: 90/90 14 M/C 46P
Fékrendszer  
Elöl: Szimpla tárcsafék egydugattyús féknyereggel
Hátul: Dobfék
Ár: 648 000 Ft

A Suzuki modelljei hitelre is megvásárolhatók 3,99% THM-mel, 50% önrésszel, maximum 48 hónap futamidővel.
További infó: http://www.suzuki.hu/pages/display/motor/tartalom/ajanlatok

Hirdetés

Címkék:

suzuki, suzuki address, teszt

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Teszt Rovat Hírei

Teszt - Kumpan 1954L elektromos robogó

Luxustroli elérhető áron

Yamaha MT09 Night Fluo teszt

Átdolgozott Hyper Naked-et teszteltünk

Teszt, Suzuki Hayabusa: Dö Áltimét Szportcbájk

Jó régen próbáltuk a "sportmotorok királyát", most újfent lecsokoládéztuk a bokánkat tőle. Kell egy Hayabusa!

Suzuki VanVan 200 teszt

A Japán 200-as modell tesztje és összehasonlítása a kisebb testvérrel.
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: