Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

C°/18°

Teszt: Kawasaki Z300 ABS – A meztelen Ninja

Szerző: aem
2015-08-25 00:00:00
A kis köbcentis motorok az utóbbi években igencsak megerősödtek. Sokan rájöttek, hogy hasonlóan élvezetes motorozás rejlik ezekben a gépekben is amellett, hogy jóval olcsóbb őket fenntartani, ráadásul A2-es jogsival is hajthatjuk őket.
Hirdetés

Szöveg: Varga Gergő
Képek: Erdős János

A kisköbcentis motorok az utóbbi években igencsak megerősödtek. Sokan rájöttek, hogy hasonlóan élvezetes motorozás rejlik ezekben a gépekben is amellett, hogy jóval olcsóbb őket fenntartani, ráadásul A2-es jogsival is hajthatjuk őket.

Kawasaki Z300 teszt

Sportos megjelenés, osztott ülések, szép kerekek, hullámos féktárcsa, Bodis végdob.
Kell még valami egy jó motorozáshoz?

A gyárak is rájöttek, hogy a nagy tesókhoz hasonló küllemmel hasonló életérzést is ki lehet alakítani, és ebbe nagyon jól beleillik a Z300. Már a Ninja 300-nál is megjegyeztük, hogy sok hasonlóságot mutat a nagy tesókkal, a Z300 pedig szinte kiköpött mása a Z800-nak... persze csak első blikkre.

Kawasaki Z300 teszt

Stílusos műszerfal, széles kormány és végtelenül könnyű kezelhetőség

Nah, de szaladjunk ennyire előre, nézzük lépésről lépésre. Kezdjük is a külalakkal. Persze mindenki el tudja dönteni egymaga, hogy bejön-e neki vagy nem, de sokszor találkozunk azzal, hogy a képeken, prospektusban és a való életben nagyon eltérő érzetet ad a gép. Szerencsére ez nincs így a kis Kawánál, ha részletesen nézzük, persze ordító különbségek vannak, de meg kell hagyni, kifejezetten hasonlít a Z800-ra. A fejidom szépen a földre szegezi az elejét, van egy kis hasidomunk, és a gép farrésze is jól sikerült. A sportosság jegyében felkerült rá egy Bodis végdob, és a gyárilag szerelt hullámos féktárcsák is jól mutatnak. A kerekek is szépek és az idomok is, szépen kitakarják az egyszerűbb elemeket, és szépen sminkelik felnőttessé a kis Z-t.

Kawasaki Z300 teszt

Mit látunk a képen? Egy zényol... nem, ez egy Z300!

Értem én, hogy villanymotor, de mitől megy? - tehetjük fel a nagy kérdést. A Kawának már volt egy jól sikerült 300-as blokkja, amit a Ninjában is megtaláltunk, ugyanez került a Z300-ba is. A soros kéthengeres, folyadékhűtéses motorblokkból 39 lóerőt és 27 Nm-t tudunk kipréselni, ami a motor 170 kg-os menetkész tömegéhez elegendő lendületet tud biztosítani, és szépen elforog 13 000-es fordulatszámig, ami 165 feletti topspeedet tesz elérhetővé. Az erőleadás a dupla fojtószelepnek (is) köszönhetően nem rángatós. A hat sebességfokozat szükséges is, de nekünk sem szabad ellustulnunk, váltogathatunk bőven, de nem kellemetlen mértékben. A váltó egyébként szépen kapcsolható, ahogy a kuplung is könnyen kezelhető, bár éreztünk némi rángatást a tesztmotor kuplungjában. Ahogy a Ninjában is, úgy a Z300 kuplungjában is rásegítő és csúszókuplung található, ami könnyebb használatot eredményez, és a véletlenszerű vagy túl erős visszaváltásnál előforduló kerékblokkolást is gátolja.

Kawasaki Z300 teszt

Fordulékonyság, pörgős blokk, elég jó fékek. A városi használat mellett egy kis kanyarvadászat is belefér.

A váz és a futómű elemei is szintén ugyanazok, mint a Ninja 300-ban, acél csőváz, normál, 37 mm-es teleszkópvilla és egy állítható előfeszítésű Uni-Trak gázos lengéscsillapító. A futómű egyébként - ahogy már Ninjánál is mondtam - eléggé élvezetes motorozást tesz lehetővé, persze ha nagyon terheljük, elérjük a hátarait, de erről majd később. A fékrendszer is megfelel az elvárásoknak, talán egy kicsit túl is teljesít. Könnyen és pontosan fékezhető a Z300, mindezek mellett ráadásként ABS-t is kapott, ami szintén jól teszi a dolgát. Figyeltek a designra is, ahogy a Kawa sportmotorjainál már megszokhattuk, hullámos, szirom alakú féktárcsákat találunk. Elöl egy szimpla 290 mm-est, míg hátul egy 220 mm-es tárcsát blokkolnak a két, illetve egydugattyús féknyergek.

Kawasaki Z300 teszt

Az idomok felnőttessé teszik a kis Z-t.

Ha rápattanunk a gépre, elsőre feltűnik a 785 mm-es ülésmagasság, pontosabban az, hogy nagyon könnyen leér a lábunk és könnyen mozgathatjuk a 170 kg-os menetkész tömegét. Az ülésmagasságnak és a keskeny blokknak köszönhetően kezdők, hölgyek, kezdő hölgyek is könnyen elbírják a kis Z-t. A kormány nem túl széles, könnyen forgathatjuk vele a Kawát. A 300-as blokk pörgős, könnyen megy, ami városi használatra szerintem kifejezetten jó. A sebességfokozatok nem túl szűkek, de azért kell váltogatnunk. A kuplung, a fékek, és a maga a motorkerékpár is könnyen vezethető. Jó a fordulóköre, és alacsonyabb sebességnél is könnyen megtartható, nem rángat a blokkja sem. Szerintem kifejezetten élvezetes a városi közlekedés is, nem számolva az alacsony fogyasztást, ami vegyes használat mellett kicsivel 4 liter fölött mozgott a teszt alatt.

A kocsik között is elég könnyen elférünk. Kisebb túrákra is jól bevethető a gép, viszont inkább egy személlyel. Ha komolyabban megterheljük, utas és csomagok, akkor azért szépen letérdel a motorblokk és a futómű is, így inkább szóló motorozáshoz ajánlanám. Ahhoz viszont igazi csemege lesz, ha akarjuk, egy komolyabb kanyarvadászatra is bevethetjük a gépet.

Kawasaki Z300 teszt

A Kakucs Ringen is megállta a helyét.

Kíváncsiak voltunk mi is a határokra, ezért kivittük a Kakucs Ringre, ahol szűk kanyarokból van bőven, ráadásul jóval élvezetesebb ezekkel a kis gépekkel az aszfaltcsík. A gyárilag szerelt IRC gumikat sokat szoktuk szidni, ezért felkerült egy Pirelli Diablo Supercorsa, ami kitolta a gép határait, pontosabban nem a gumi lett a szűk keresztmetszet. Ahogy mondtam, a motorblokk élvezetes, van benne tartalék, és elég széles tartományban használható, utcán már 6-7000-től, pályán pedig 9 000-13 000-es fordulat között. Az erős féktávot is jól veszi, jó pár kör elteltével viszont kezd kissé fásulni az első fék. Az ABS viszont hibátlanul teljesített végig. A gépen végig kényelmesen ülünk, és komfortos vele a kanyarvadászat, a kigyorsítások persze nem szakítják le az alkarunkat, de lendületből szépen kilő, illetve gyorsan és pontosan bekormányozható. A gumikra nem lehetett panasz, és ha szépen, dinamikusan, lendületből motorozunk, akkor a futómű is jól bírja, sokkal jobban bírná, mint azt a lábtartók megengedik. Gyakorlatilag a lábtartó mellett a fékkar és a váltókar is leér. Kár érte, mert bírná a keményebb hajszolást is. Persze valamit valamiért, a kényelmes lábtartás és üléspozíció fontosabb ennél a gépnél, mint a kanyartempó maximálása.

Kawasaki Z300 teszt

Kifejezetten élveztem azt a pár napot, amíg a Z300 nálam volt. Nagyon könnyed, élvezetes és stresszmentes motorozást tesz lehetővé. Könnyű vele a városi közlekedés, de kimerészkedhetünk vele egy kis kanyarvadászatra is, a külleme már-már nagymotoros, a fenntarthatósága baráti. Az ára illeszkedik a konkurenciához, 1,6 millió forint alatt elvihető az ABS-szel szerelt verzió.

Teszt: Kawasaki Z300 ABS – A meztelen Ninja
  • Teszt: Kawasaki Z300 ABS – A meztelen Ninja
  • Teszt: Kawasaki Z300 ABS – A meztelen Ninja
  • Teszt: Kawasaki Z300 ABS – A meztelen Ninja
  • Teszt: Kawasaki Z300 ABS – A meztelen Ninja
  • Teszt: Kawasaki Z300 ABS – A meztelen Ninja
  • Teszt: Kawasaki Z300 ABS – A meztelen Ninja
  • Teszt: Kawasaki Z300 ABS – A meztelen Ninja
  • Teszt: Kawasaki Z300 ABS – A meztelen Ninja
  • Teszt: Kawasaki Z300 ABS – A meztelen Ninja

 Kawasaki Z300 2015
Motor  
Motortípus: Folyadékhűtéses, négyütemű, soros kéthengeres
Hengerűrtartalom: 296 cm³
Furat x löket: 62,0 x 49,0 mm
Kompresszióviszony: 10,6:1
Szelepvezérlés: DOHC, 8 szelepes
Teljesítmény:  
Forgatónyomaték:  
Üzemanyag-ellátás: Üzemanyagbefecskendezés: ø32 mm x 2 dupla szelepes
Gyújtás: Digitális
Indítás: Elektromos
Kenés: Kényszerkenés, nedves karter
Váz  
>Váz típus: Acél csőváz
Villaszög / Utánfutás: 26° / 82 mm
Rugóút, első: 120 mm
Rugóút, hátsó: 132 mm
Gumi, első: 110/70-17M/C 54S
Gumi, hátsó: 140/70-17M/C 66S
Kormányzási szög, bal / jobb: 35° / 35°
Teljesítmény  
Maximális teljesítmény: 39 LE (29,0 kW) / 11 000-es fordulaton
Maximális nyomaték: 27,0 Nm / 10 000-es fordulaton
Váltó  
Áttétel: 6 sebességes
Differenciálmű: Lánc
Elsődleges áttétel arány: 3,087 (71/23)
Kuplung: Nedves, többtárcsás, kézi
Fékek  
Fék, első: Egytárcsás, ø290 mm-es tárcsa, szembenálló ikerféknyereg
Fék, hátsó: Egydugattyús ø220 mm hullámos tárcsa
Felfüggesztés  
Felfüggesztés, első: ø37 mm teleszkópvilla
Felfüggesztés, hátsó: Alsó kapcsolódású UNI-TRAK gáztöltésű lengéscsillapítóval és állítható előfeszítéssel
Méretek  
Méretek (H x Sz x M): 2015 x 750 x 1025 mm
Tengelytáv: 1405 mm
Hasmagasság: 145 mm
Ülésmagasság: 785 mm
Üzemanyag mennyiség: 17 literes
Menetkész tömeg: 168 kg /170 kg (ABS)
Ár: 1 450 000 Ft (1 570 000 Ft ABS-szel)
Hirdetés

Címkék:

kawasaki, kawasaki z300, teszt

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Teszt Rovat Hírei

Teszt, Suzuki Hayabusa: Dö Áltimét Szportcbájk

Jó régen próbáltuk a "sportmotorok királyát", most újfent lecsokoládéztuk a bokánkat tőle. Kell egy Hayabusa!

Suzuki VanVan 200 teszt

A Japán 200-as modell tesztje és összehasonlítása a kisebb testvérrel.

Teszt, BMW F 800 GS: Hogy túl jó, olyan van?

Ha négy szóval kellene összefoglalnom a BMW középkategóriás túraenduróját, akkor Visszataszítóan Tökéletes Közlekedési Eszköznek mondanám.

Teszt: Honda SH300i - Tökélyre csiszolva

Létezik vajon olyan SH300 tulajdonos, aki nem rajong a motorjáért? Aligha. Mert az SH-ban minden benne van, amit egy sportos, városi robogótól elvársz, és nem csak praktikus, hanem élvezetes is vele a hétköznapi otthon-munka-edzés útvonalon a motorozás.
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: