Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

19°C°/31°

Teszt, Yamaha Tracer 900: Szőnyeget, hangerőt, adrenalint...

Szerző: aem
2016-08-18 00:00:00
Csavarj fel mindent! Például önmagadat a Grossglocknerre, vagy igazából ahová csak akarod. A fun/supermotó MT-09-ből sporttúrásított Tracer szinte mindenhová és majdnem mindenre jó.
Hirdetés

Szöveg: Triple, Képek: Berkes Dávid

Csudajó dolgunk volt a nagy Traceren! Nem elég, ahogy kinéz, még jó is, mindezt kevesebb pénzért, mint a konkurencia - és ezzel végülis minden lényegeset elmondtunk a Yamaha Tracerről, köszönjük szépen, lehet a szalonokba fáradni, kiválasztani a megfelelő színt. (Apropó, szalonok. Budapesten jelenleg éppen egy sincs...)

Egyhetes tesztünk után rengeteg pozitív élménnyel gazdagodva immár tiszta szívből tudjuk ajánlani a Tracert az iránta érdeklődőknek. Éppen olyan, amilyennek elképzeled: mivel egy funbike-ból (MT-09) épült, megvan benne annak minden gyermeki rosszcsontsága, csak kényelmesebb, így akár egy európakörutat is végigmarhulhatsz vele, nem csak a Hungáriát...

Hát nem gyönyörű? Különleges és egyedi a Tracer 900 formaterve, a kidolgozás első osztályú, akár fémet, akár műanyagot nézünk, és még a fotóscucc is felfért hátra, statívostul. Megszerettük a gépet...

Három és félmillió forint manapság igazán nem sok pénz egy ennyire sokoldalú és kiváló minőségérzetet sugárzó kalandmotorért. A konkurencia ennél sokkal drágábbér' is mér hasonló élményekre tervezett járművet hasonló paraméterekkel, nem ennyire szépen kidolgozva.

Viszont itt ki kell emelni a hasonlót, mert igazság szerint a Tracer 900 egy önmaga által létrehozott kategória szinte egyedüli képviselője, akárcsak az MT-09, és ezt leginkább robbanékony, 900-as (847 köbcentis) háromhengeresüknek, a kódnéven C3-as blokknak és a köré épített kecses, könnyed, kanyarokra éhes, supermotós váznak köszönhetik. Valahogy több bennük a móka.

Itt éppen nem sok látszik belőle, de a műszerfal is nagyon látványos, ráadásul informatív is. Végre nem csak hat pálcikával, hanem jól nyomonkövethető rovátkákkal jelenítik meg a benzinszintet, és még megtehető kilométereket is számol a műszer. A farokidom helye a túradobozokat várja...

Sikeresnek mondhatja a Yamaha ezt a modellcsaládot. Az MT-09, az XSR900 és a Tracer 900 rendre az eladási listák élén találhatók, sőt, tavaly az MT-09 és az MT-07 (a kissebb, kéthengeres MT, tudod) a második és harmadik helyen állt a mindentvivő BMW R1200GS mögött Európában. Szóval veszik őket, ahogy kell. Mert jók.

Az állítható ülés nekem a magasabb, 860 millis állásban tetszett, de letehető 845-re is. A 815 milliméteres komfortülés már feláras - ez utóbbi amúgy az MT-09 ülésmagassága is.

A Tracerben nekem leginkább az tetszett, hogy hangsúlyosan felismertem benne az MT-09-et. Magyarul hogy ez egy igazi funbike, csak kicsit hosszabb távokra tervezve. Ezt kimondva viszont mindennapos, munkábajárós motornak is inkább a Tracert választanám az MT-09 helyett.

Igaz, hogy a Tracerben az MT-hez viszonyítva kicsit lebutították a háromállásos (Std, A és B), elektronikus gázkezelés alapbeállításán a gázreakciók hevességét, de a 3000-től félelmetes nyomatékkal egészen 10-11-ezerig és 115 lóerőig tartó tolóerőcunami ugyanúgy megvan benne, szóval egy csuklómozdulatból könyörtelenül tudtunk vele bármit, bárhol előzgetni és egykerekezgetni.

Szeret rosszalkodni: a Tracer le sem tagadhatná, hogy egy funbike-ból készült, virgoncságán jól érezni az MT-09 eredetet.

Elképesztően jól használhatóak a háromhengeres erőforrások, mert tényleg egyesítik a kéthengeresek nyomatékát a négyhengeresek pörgős erejével. Ráadásul a Tracer könnyű is. Szárazon alig 190 kilót mondanak rá, menetkészen ez 210 kilót jelent. Egy-egy konkurensnél bő 10-20 kilóval is többet cipelsz hasonló teljesítménnyel, sőt a Yamaha szerint tömeg/lóerő arányban a Tracer a legtöbb konkurensénél (mint Ducati Hyperstrada, Triumph Tiger Sport, Kawasaki Versys 1000, Suzuki V-Strom 1000 és Honda Crossrunner) jobb.

Ez, ha tényleg túrára indulsz, nagyon sokat jelenthet a fogyasztásban. Alattunk bő hatot kortyolt (6,1 l/100 km), de figyelembe véve vezetési stílusunkat, talán 4-ig is le lehet ejteni, ha tényleg csak nyugis közlekedésre használod a Tracert. A tank 18 literes, a hatótávot mindenki gyorsan ki tudja számolni: a 300+ km igen tetemes!

LED-es nappali világítás és jellegzetes bogártekintet: tükörből is összetéveszthetetlen a tekintete. A teleszkópok kék felületkezelésért külön pirospont jár a Yamahának.

Apropó nyugodt közlekedés: azért nem mindenkinek nyerte el a tetszését a háromhengeres... Fotósunk nem volt elájulva a Yamaha blokkjától, kicsit "digitálisnak" mondta a gázérzetet, a blokk járásának egyenetlenségét kifogásolta és az erejétől sem volt annyira elájulva, ahogy csapatunk többi tagja. A képhez viszont hozzátartozik, hogy egy utolsó generációs, karburátoros Bandit 1200-ast hajt, a Világ Legnyomatékosabb és Legselymesebben Erőt Leadó Motorját. Szóval minden relatív.

Ahogy a Tracer túraalkalmassága is. Arra fotósunk világított rá ugyanis, mennyire "ideges" tud lenni a Yamaha - legalábbis tankerhajók egyenesfutását megszégyenítő Suzukija után. Mi tagadás, a nagy Bandit minimum fél mázsával többet nyom a Tracernél, és ezt a magas, pillekönnyen az ívre rádőlő és villámgyorsasággal irányt váltó Yamahán érezni is, de hogy mindeközben már csak alacsony tömege miatt sem tud bebetonozott és sínen húzott érzést nyújtani, az nem mindenkinek tetszik. Van, aki egyszerűen több anyagot és előrevivő lendületet akar érezni a lába között túra közben.


A radiális rögzítésű fékek mindig jól működtek és nagyon erősek, úgyhogy sajnos semmi belekötnivaló nincs a fenti képeken. Vájtfülüeknek viszont talán érdemes lesz ránézni a gyári, Akrapovic titán kipufogórendszerre (407 162 Ft), a sorhármas trombitakoncertje megérdemelné.

Az erőleadások közötti váltogatás amúgy szinte felesleges, mert Standard módban volt a legjobb a Yamaha. Ott a leginkább intuitív az injektor működése, a kissé sportosabb A-ban már valóban rángatósabb, idegesebb terhelésváltáskor. B üzemmódban hússzal vissza, azaz 95 lóerőre módosul a csúcsteljesítmény és a gázparancsokra adott válaszok vehemenciája is alábbhagy, ezt a lehetőséget esőben lesz jó használni.

Szélvédelem tekintetében csak lábszáram és csizmám nem volt tökéletesen kiszolgálva, de 180-190 centi felettieknek már talán a gyári, három állásban, 30 mm intervallumban állítható plexi is túl kicsi lesz. Szerencsére temérdek gyári kiegészítővel (köztük hatalmasnagy túraplekóval - 52 600 Ft) készült a Yamaha a Tracerhez, ezek közül az elülső ködfényszórókat (113 300 Ft) és a navigáció felszerelését nagyságrendekkel megkönnyítő, műszerfal melletti 12V-os csatlakozót (9 900 Ft) mindenképpen ajánlanánk.

Még "kamukarbonnal" sem bazári: nagyon szépek a Yamahák mostanában.

Megfontolt motorozás közben a Tracer hatalmas és tényleg minden létező információt eléd táró műszerfalával lehet múlatni az időt. Műszerfalban a Yamaha nagyon jól muzsikál manapság, nagyon szép az összes motorjuk műszere - a Tracer sem kivétel. Viszont amikor megfontoltból megfontolatlanná gyorsul a tempó, előjön a Tracer MT-hez viszonyított higgadtsága. Az általunk tesztelt 2015-ös változatban ráadásul még a rugók és a csillapítási értékek is túl lettek gondolva, és túl puhák a motor karakteréhez képest (főleg az első villában), de a 2016-os Tracerek már eltérő futóműbeállításon hasítanak, és a beszámolók szerint jót tett nekik a beavatkozás.

Én egyébként a gyári Dunlop Sportmaxokat is lecserélném minél hamarabb, egyrészt mert képes lennék egy-egy versenypálya nyíltnapra is felmenni a Tracerrel, másrészt mert már a szerpentinen sem éreztem magam tökéletes biztonságban valamiért - de nyilván csak előítéletes vagyok a D222-vel szemben. A 2016-os modellévtől egyes piacokra egyébként már Bridgestone-okkal is szerelik a Tracereket, abban a Yamaha-kereskedőddel fogsz tudni egyezkedni, hogy milyen gumi legyen zsír új motorodon.

Tracer 900? Kéne.

Tudtad? Az MT = Master of Torque, avagy Nyomatékmester... Ezt csak így itthagyjuk, mint információt, mindenki azt kezd vele, amit akar. Amit viszont kiemelnénk, hogy mennyire meg voltunk elégedve a Tracer 900-zal. Nyomatéka valóban példaértékű, de kényelmére sem nagyon lehet panasz, még úgy sem, hogy hátul a bal oldalon folyton hozzáért a sarkunk a lengőkarhoz, ami kicsit zavaró volt.

Az MT modellcsalád szlogenje a Dark Side of Japan, azaz a Japán sötét oldala, de a Tracer esetében szerintem egyszerűen írhatnák így: nem kell 240 kilós batár a túrázáshoz, avagy Tracer 900: olcsóbb és jobb, mint a konkurencia - így, ennyire egyszerűen. Nem hazudnának.

A Yamaha Tracer 900 technikai adatait ide kattinta érheted el!

Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt
  • Yamaha Tracer 900 teszt

Hirdetés

Címkék:

teszt, yamaha, yamaha tracer 900

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Teszt Rovat Hírei

Teszt - Kumpan 1954L elektromos robogó

Luxustroli elérhető áron

Yamaha MT09 Night Fluo teszt

Átdolgozott Hyper Naked-et teszteltünk

Teszt, Suzuki Hayabusa: Dö Áltimét Szportcbájk

Jó régen próbáltuk a "sportmotorok királyát", most újfent lecsokoládéztuk a bokánkat tőle. Kell egy Hayabusa!

Suzuki VanVan 200 teszt

A Japán 200-as modell tesztje és összehasonlítása a kisebb testvérrel.
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: