EST. 2002

Teszt, Honda MSX 125 – Mini Street Extreme, a mosolyfaktor!

Szerencsére a tavaly év vége felé az Mt09 mellett más izgalmakban is részünk volt. Ezek közé tartozott az MSX 125 is. A hondások újabbnál újabb motorokkal rukkolnak el?, ami részben a válság miatt átalakult piacnak, részben a folyamatos megújulásnak köszönhet?. Aki képben van a korábbi modelleket illet?en, annak ismer?s lehet a koncepció.

Szöveg: Varga Gerg?

Képek: Polónyi István – Polis

Teszt Honda MSX 125 – Mini Street Extreme

A Honda legújabb városi fegyvere. Egy kis mosollyal minden megoldható…

Ugyanis a Hondának már korábban is voltak az Msx-hez hasonló modelljei. Ilyen volt a Monkey és a Dax is. Ezekr?l a modellekr?l elmondható, hogy robogó méret?ek, ámbár normál motorhoz hasonló küls?vel lettek felruházva. Az Msx-et is nehéz besorolni, a kis mérete és a nagymotoros, naked bike-os kinézete teszi érdekessé. Egy biztos, aki kerüli a felt?nést, az nem ezt a motort fogja választatni, f?leg nem ebben a sárga színben. Nincs olyan szituáció ahol ne mosolygó szempárokkal, vagy mutogató ujjakkal találkoznánk. Tényleg mintha az állatkertben lennénk, de most a rács másik oldalán.

Teszt Honda MSX 125 – Mini Street Extreme

Lehet vele ilyet is! Nem vagyok nagy stuntos, de még nekem is ment. Ráadásul jól megy a kabátomhoz!

A m?szaki tartalom nincs túlbonyolítva, az élvezeti faktor azonban a kihozható legmagasabb szintre került! Az MSX szíve, egy négyütem?, egyhengeres, kétszelepes, légh?téses motorblokk, 4 sebességes váltóval. Az elektronikus PGM-FI befecskendezésnek is köszönhet?en a 10 LE-s motorblokk 2.6 litert fogyasztott 100 km alatt. Az üzemanyagtank 5.5 literes, így elméletileg 200 km körül el tudunk vele menni, de nem a túrázás lesz az els?, ha egy Msx áll a garázsunkban.

A futóm?vön ugyan nem lehet állítani, de az elvárásoknak b?ven megfelel. F?leg az els? fordított 31mm-es aranyló villa emeli az optikai hatást! A hátsó monoshock rugóstag egy egyszer?, kicsit teszkós,  négyszöglet? acél leng?villához kapcsolódik. A leng?villán azért látszik, hogy a gyártási költségeket próbálták alacsonyan tartani, de ennek ellenére az Msx összképe komolynak hat. A fékeken nem érezzük az olcsóságot.

El?l egy  220mm-es szimpla tárcsába egy kétdugattyús fék harap, még hátul is egy méretes 190 mm-es tárcsa egy egydugattyús munkahengerrel. Ráadásul a fékek beszállítója a Nissin lett. Érdemes még szót ejteni a digitális m?szerfalról. Ez a megszokott hondás „egyenm?szerfal”, de komolyabbá teszi a gép megjelenését. A gyártás egyébként Thaiföldön történik, ebb?l kifolyólag a méretei elég kompaktak, értsd: nagyon kicsi az egész.

Teszt Honda MSX 125 – Mini Street Extreme

A 125 köbcentiméteres,  légh?téses, benzinbefecskendezéses egyhengeres blokk 10 LE-s, ez elég is a városban!

A lámpatestek és a minimálisra szabott idomok jó min?ség?ek. Az indexek folyamatosan világítanak, aminek köszönhet?en talán jobban észrevehet?. A projektoros els? lámpa is a nagymotoros szint?. Négy szín közül lehet választani, sárga, fekete, piros és a fehér. Talán ebben a sárgában a legfigyelemfelkelt?bb.

Teszt Honda MSX 125 – Mini Street Extreme

A drifthez azért gyenge, de a jó kis Nissin fékekkel könnyen lehet csúsztatni a 100kg-os gépet!

Ha rápattanunk a gépre, a hard-endurókat idéz? üléspozíció és kényelem fogad. A kicsit kemény ülés, olyan keskeny, hogy szinte a combunkkal felemelhetjük a gépet. Ugye az nem kérdés, hogy a városi közlekedésre szánják az MSX-et. Érdemes összehasonlítani egy hasonló köbcentis robogóval, így hamar rájövünk mire is szánták.

Használhatóságát tekintve alulmarad egy robogótól. Itt nem tudunk pakolni az ülés alá, lábbal kell váltanunk és a hátsó féket kezelnünk. Ez egy kezd? motorosnak talán kicsit nehezebb és a tárolási lehet?ség hiánya miatt kevésbé praktikus a napi használatban. Ugyanakkor az élvezeti faktor amit ez a kis gép nyújt, jóval nagyobb, mint egy hasonló robogóé.  Olyan mint egy mini streetfighter vagy mini supermoto. A 10 LE-s er?forrás kell?en dinamikus, f?leg a városi közlekedéshez. A négysebességes váltó s?r? használatára azért fel kell készülni.

Simán állva hagyjuk a forgalmat. Azt nem mondom, hogy er?b?l kerékre áll, de egy kis kuplung aláfestéssel fel lehet húzni könnyen.  A végsebessége háromjegy?, nagy nehezen ki lehet izzadni a 103km/h-t, de mondjuk azt, hogy 90-es tempót viszonylag könnyen elérhetjük. A fordulékonyság oltárán fel kellett áldozni az egyenesfutást.

A tengelytávja 120cm, ezt még kimondani is vicces. Ennek köszönhet?en, bár nem nagy er?vel, de könnyen beszitál az eleje 80 km/h felett. Viszont a fordulékonysága egyedülálló, szinte egy helyben megfordulunk vele,  kocsik között könnyen tudunk forgolódni. A fékek jók, illenek a profilba. Kell hozzájuk némi kézi er?, de könnyen megtáncoltathatjuk az els? keréken a gépet.

Teszt Honda MSX 125 – Mini Street Extreme

Ez se maradjon ki. Nincs olyan centi az út során, amit ne lehetne vele kihasználni … Én tennék rá egy topcase-t is.

Jó pár napot nálam volt az Msx. A pesti forgalomban nagyon jó, azzal azonban számolnunk kell, hogy kell egy táska a hátunkra ha van némi cuccunk. Én tennék rá egy topcase-t, ami sokat segítene ezen. A gép formája nagyon jó lett, kicsi, kecses, sportos, elég gizda.  Ráadásul két személyes, és lehet kétszeméllyel használni. Bár b?séges helykínálatról nem lehet szó, és a kényelem sem jut róla az eszünkbe, de elvihetjük a csajokat a fagyizó körül egy körre.

Teszt Honda MSX 125 – Mini Street Extreme

Igen, ez nem vicc, akár két személlyel is motorozhatunk. Az élvezet megmarad, a kényelem még elviselhet?.

Akkor igazán élvezetes, ha nem sietünk és van egy kis id?nk az alapvet? stunt elemek gyakorlására. Erre meglep?en jó a gép. Els?-hátsó kerekezés, farolgatás, még talán a ‘madmax’-köröket is meg lehet vele rajzolni. A kis Honda rendszámos, és A1-es jogsival vezethet?. Az ára kicsivel 900 ezer forint alatt van, egészen pontosan 895.000 Ft. Soknak nem nevezhet?, ugyanakkor az kérdéses, hogy egy mini fun-bike-ra áldoz-e valaki ennyit, illetve valakinek az apukája…

Teszt Honda MSX 125 – Mini Street Extreme

Szép is, jó is, és baromira élvezhet?. Szerintünk jól sikerült. Rendszámos és A1-es jogsival már vezethet?, de vajon lesz rá kereslet közel 900e ft-os ár mellett?

Az Msx meglep? motor, de hozza az elvártat, ezzel új lehet?ségeket nyújt a piacon. Mini is, Street is, és eléggé Extrém is. Városi használatra és a huligánkodásra nagyon jó, a túrákat kerüljük vele és a kényelem sem az er?ssége. De! Ha valaki a motorozás esszenciáját szeretni egy bef?ttesüvegben zsebre tenni és hazavinni, az kapaszkodjon bele a legközelebbi Msx-be!

M?szaki adatok:

Honda MSX125 2013

ugrás fel