Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-motogp Teszt Jerezben, második nap

Teszt Jerezben, második nap

Teszt Jerezben, második nap

[ Manuel Poggiali, kiváló bemutatkozás az Aprilia 250-en]

Jerez de la Frontera (Spanyolország) – Nehéz es?fellegek, szürke ég, kutya hideg.
Ezek a körülmények fogadják a Jerezben tesztel? három csapatot a második tesztnapon
– f?ként az Apriliát. A csapat színeiben Manuel Poggiali fut Melandri MotoGP-járgányával;
a feladat a m?szaki beállítások végére érni.
Az els? napon az Aprilia csapatf?nökeinek arra a közhelyre kellett rájönniük,
miszerint ‘bajnok nem terem minden ágon’. Poggiali els? ízben szállt
fel a 250 MotoGP-re, és kiváló id?eredményt futott. Üröm az örömben, hogy egy
banális hibát követ?en Manuel kicsúszott a pályáról. Mindennek ellenére Rossano
Brazzi csapatfelel?s szuperlatívuszokban beszélt Poggiali teljesítményér?l,
pedig Brazzi tudvalev?leg öreg róka a motorozásban, és nem kevés csiszolatlan
gyémántot látott már. Poggiali a második napon ‘Tanulóvezet?’ feliratot
viselt a hátán – mellesleg felülmúlta el?z? napi, amúgy is káprázatos idejét:
1”-cel. Rögtön pár körrel ezután túl élesen érkezett egy kanyarba, és motorját
elhagyva egy falnak repült, alaposan összetörve magát. A kalandot jerezi kórházlátogatás
követte: a radiográfiai vizsgálat hál’ istennek kizárta a komolyabb sérülést.

Így térhetett vissza Manuel Poggiali – immár gondos orvosi jótanácsokkal tarsolyában
– a 250-es nyergébe, néhány kör megtétele után azonban az ?sz hajú Brazzi –
látva az ifjú 1”46 körüli köreredményeit – pihenni küldte Poggialit.

[Edwards 52 kört futott, legjobb ideje 1’42”7]

Rengeteg dolga akadt Edwardsnak és Hagának a második tesztnapon: a csapat
f?ként a váz és a futóm? beállításaival babrált, így a pilóták szinte
körönként látogatták a bokszot. A japán 71, az amerikai 52 kört tett meg, s
a texasi határozottan gyorsabbnak bizonyult. Legjobb köre 1’42”7-es volt, míg
Haga nem ért 1”45 alá, ráadásul ki is csúszott, akárcsak csapattársa az el?z?
napon. A team egyetért abban, hogy Edwards ráérzett a háromhengeresre, míg Hagának
még meg kell értenie a motort.
Edwards a második tesztnapot így kommentálta:
‘Ha néhány apróság a helyére kerül, abszolút rendben vagyunk. Mától teljesen
optimista vagyok.’

[Hagának még akadnak nehézségei az Rs Cube-bal]

A nap végén az elmaradhatatlan szórakozás: a tesztpilóták újra motorra ülnek,
de csupán a show miatt: burn-out, wheeling, gyorsulás, egykerekezés; amikor
a csapatmenedzser leállítja ?ket, azt válaszolják, hogy még csak most kezdtek
igazán belelendülni – mint a gyerekek.

Bartol negatív felhangoktól nem mentes távozását követ?en Giampiero Sacchi
csapata megfelel? helyettesít?emberekkel úgy t?nik, rendezte sorait. A team
két pimaszul fiatal tehetségre, Jorge Lorenzo-ra és Stefano Bianco-ra, valamint
egy korábbi 250-es világbajnok veteránra, Emilio Alzamorára bízta járm?veit.

[Jorge Lorenzo a leggyorsabb: ideje 1’49”8]

Lorenzo és Altamora a Derbi színeit védik majd, míg Bianco a Gilera-csapatot
segíti. ‘Sajnálom, hogy sokan leírtak bennünket – mondta Sacchi Jerezben
– Bartol másik teamet választott (a KTM-et – a szerk.), és nyilván jó oka volt,
hogy így tegyen, csakhogy 2003 decemberéig érvényes szerz?dése volt a mi csapatunkkal.
A szerz?déseket pedig illik tiszteletben tartani, vagy ha már nem, legalább
viselni a következményeket. Mi mindenesetre dolgozunk tovább.’
A Derbi és a Gilera id?eredményei nem kimagaslóan jók, de sokat sejtetnek: az
élen Lorenzo végzett 1’49”7-tel, Alzamora legjobb köre 1’49”8 volt, míg Bianco
nem fért be 1’50 alá (1’50”2).

[Az ‘öreg’ Cecchinello jegyzi a legjobb id?t 125-ön: 1’48”2]

Luigi Cecchinellót mintha az ördög szállta volna meg a második tesztnap során;
? jegyzi a 125-ösök közül a legjobb id?t, 1’48”2-t. A versenyz?-menedzser elégedett
a járgányokkal, és örül az Apriliával folytatódó jó viszonynak. Nyilatkozata
szerint egyedül a Dunlop-gumik hagynak kívánnivalót maguk után: ‘Rendben
van, hogy mnopolhelyzetük van ebben a kategóriában, de egyszer?en nem hiszem
el, hogy három év alatt semmit nem fejlesztettek. Elkelne egy olyan abroncs,
ami többet mutat fel, mint egy ‘standard’ gumi.’
A Cecchinello csapatában induló Stoner még épp csak ismerkedik a 125-ös osztállyal:
legjobb ideje felettébb érdekes: kerek 1’49.
Említést érdemel még Perugini esete, akinek csontja tört a spanyol pályán: ‘Nyugalom
– mondta – hozzá vagyok szokva az ilyesmihez,és tudom, mivel jár. Teli vagyok
energiával, mert nagyon jó a motorom és égek a vágytól, hogy versenyezzek –
s?t, annyi hosszú év után talán most van a legtöbb kedvem motorozni. Csak figyeljetek.’

www.motonline.com