EST. 2002

Triumph Rocket III Roadster

Ultimate Muscle Street Figter – hogy a Triumph PR-osainak hogyan juthatott eszébe street fighterként emlegetni az új Rocket III Roadstert a sajtóanyagban, az meghaladja képzel?er?nket.

Nincs az a mennyiség? acid, ami egy ekkora motort utcai harcosnak láttat, legalábbis a „street fight” újkori értelmezése esetében. De ha azon kor szerint értelmezünk a szavak jelentését, amiben az angolok dönt? hányada még jelenleg is éli mindennapjait, (ahogy a Triumph-nál is bizonyára sokan) ez esetben valóban, a 60-as 70-es évek utcai motoros harcaiban nem lenne legy?z?je az új Rocketnek.

Maradjuk csak simán a Roadsternél, ez a hivatalos neve a 2010-es Rocket III-nak, de valójában a kutya nem tör?dik a nevével, amikor egy 2294 köbcentis, és egy olyan er?s motorblokk bizsergeti koronaékszereinket és tolja milliméterekkel össze gerincünket minden egyes nagyobb gázmozdulatra, amit a következ? számok jellemeznek jól: 146 LE 5750-es-, és 223 Nm 2750-es f?tengelyfordulatnál.

Elképzelni alig lehet egy ilyen bitang blokkot, még úgy is megzabál akármit gyorsulásban, hogy menetkészen 367 kilót, plusz minket mozgat. Bármilyen alacsony fordulaton, bármilyen gázhúzásra mozdonyként indul el – így talán megvan a sorhármas m?ködtetésének élménye, ehhez pedig az eddigi, Roadster nélküli Rocket III üléspozíciója nem volt ideális.

Ahogy a kipufogók sem, ugyanis a meglep?en fickósan mozgatható bálna könnyedén karcolta magát oda az aszfaltra, így a Rocket III Roadstert a régihez képest sportosabb kormánnyal, hátrébb és lejjebb helyezett lábtartókkal gyártják. A futóm?vet is módosították: elöl egy 43 mm-es csúszószárú, felfordított Kayaba villa vigyázza az els? kereket, valamint hátra is japán futóm? került, 20%-kal puhábban, ami, ahogy Hinckey mondja, kezesebbé tette és jobban szereti az úthibákat.

Ez mind pompás, már indulhatunk is a szerpentinre sportmotorosokra frászt hozni a balerínaként szökken? Rockettel, viszont az aszimmetrikus hármas kipufogóvégeket nagyon is siratjuk! Kár volt beállni a sorba a két hatalmas kipufogóval, és megfosztani félreismerhetetlen ismertet?jegyét?l a sorhármast.

Igaz, a hátsón kívül bármilyen szögb?l lélegzetelállító, de f?leg összetéveszthetetlen a Rocket III, de mivel az utakon – bárhol is tartózkodjon a megfigyel? – általában hátulról fogják látni, ezért a kipufogók miatt egy feketepont megy a Triumph-nak. Vissza a triplacsövet!

A fent említett 223 Nm egyébént 10%-kal több, mint az eddigi 200-as nyomatékérték, ebb?l is látszik, hogy az átdolgozás nem csak a futóm?vet és az üléspozíciót érintette, plusz, ha már jobban gyorsul és jobban is kanyarodik, gondoltak azokra is, akik megállni is biztonságban szeretnek: a 2010-es évjárattól már a blokkolásgátlót is megkapják szériában a Rocket III-ak, ami ekkora súlynál nagyon is jó dolog.

És ha még mindig nem lennénk meggy?z?dve, hogy a Triumph Rocket III Roadster egy igazi rokkerállat fenegyerek akció és pisztolyh?s, elég ha megnézzük a rendelhet? fényezések választékát. Mindössze két színben kapható ugyanis, feketében és feketében. Ennyi! Akinek nem tetszik, húzzon más gázt! A politikailag korrektség miatt, el kell hogy mondjuk, hogy a két fekete közül az egyik fényes, a másik matt.

ugrás fel