EST. 2002

Turbót a boxerre rovat: Canjamoto Scorpion

A képen látható ?rült, de mindenképpen látványos kinézet? tárgy a kanadai Canjamoto (Canadian Jamaican Motorsports) nev? társaság m?ve. Túl egyszer? lenne a karibi szigetország f?fogyasztási tradícióival poénkodni a fura motorral összefüggésben, nem is tesszük. Scorpion névre keresztelt masinájuk vázszerkezete és er?forrása is a BMW R1200S modellb?l származik, a polgárinak mondható bajor gépre viszont igen különleges, cetre emlékeztet? idomzatot szereltek. A gyártó 2008-ra elkészíti a motor szériaváltozatát, ezenfelül kifejezetten pályára szánt versenyskorpiókat is hadrendbe állít. A beszerelt 1.170 köbcentis lökettérfogatú blokk lehet a BMW széria-állapotú kéthengeres boxere, de a kanadaiak egy turbófeltölt?vel ellátott verziót is kilátásba helyeztek, amely 160 lóer?t ad le a hátsó keréken. A váltó hat sebességes, a végáttétel kardán.

A motor további érdekességeket is tartogat: a m?szerpanel például teljességgel digitális: egy jöv?b?l idepottyant modellen nincs helye analóg sebességmér?nek. Többféle fejidom-változatot készítenek, a nyájas megrendel? aszerint válogathat közülük, hogy mire kívánja használni a 186 kilót nyomó, 800 mm-es nyeregmagassággal kecsegtet? járm?vet. Richard Minott, a Canjamoto tervez?je szerint a cél egy er?s egyéniséggel rendelkez?, egzotikus vezetési élményt nyújtó kétkerek? megalkotása volt. Alighanem sikerült.

ugrás fel