EST. 2002

Új ezres modellekkel készül az MV Agusta, köztük egy lehetséges BMW S1000XR ver? crossoverrel

A hírek a ‘Gli Amici di Claudio’ (Claudio barátai) nev? rendezvényen láttak napvilágot, ami a Ducati, MV Agusta és Cagiva rajongóknak rendezett szokásos esemény még Claudio Castiglioni, az MV jelenlegi vezérigazgatójának édesapja idejéb?l.

Az európai prémium motor szegmensben jó nagy a hézag, amit az új modellek betömni hivatottak. Közel két évtizede az MV Agusta sportmotorjai jelentik a luxus kategóriás gépek és a csúcsteljesítmény közös halmazát a motoros piacon.

Giovanni Castiglioni azt mondja, a cég pénzügyi hátterében történt fejlesztések tökéletes alapot adnak a brand továbbfejlesztéséhez. Vagyis nem csak a közönség érzi úgy, hogy az F4 és a Brutale felett eljárt az id?, a hivatalos hírek szerint is hamarosan felváltja azokat valami új.

Hogy mire számíthatunk? A körvonalak meglehet?sen tiszták, soros, négyhengeres, ezer köbcentis blokkra és 200 lóer? körüli teljesítményre számítunk, legalább háromféle kapcsolható üzemmóddal, komoly elektronikai csomaggal, verseny ABS-szel, új generációs kipörgésgátlóval, félaktív vagy full elektronikus futóm?vel.

A motor megjelenését illet?en nehezebb lesz a megfejtés. A Massimo Tamburini tervezte modellek nagy népszer?séget és rengeteg rajongót hoztak a márkának, a munkáit nem véletlenül azóta is design múzeumokban mutogatják. Olyan megoldást kell most el?húzniuk, ami továbblépést jelent a jelenlegi motoroktól, de nem távolodik el a „motorkerékpár m?vészet’ szlogent?l.

MV Agusta

Nagyobb összeget tennénk rá, hogy az új modellek között a legérdekesebb egy crossover, egy sportos túraenduró lesz az ezer köbcentis blokkal. A szegmens kell?en gyorsan növekszik ahhoz, hogy a cég most, hogy javított a finanszírozási hátterén és 25%-át eladta a Mercedesnek, ne hagyja ki ezt a ziccert.

Az MV tökéletesen követi a receptet: végy egy superbike blokkot, javíts a kezelhet?ségén, tedd bele egy túrásabb vázba, és szereld fel mindenféle terepen elboldoguló futóm?vel. Ha ehhez kellemes, túrás kiegészít?k is csatlakoznak, még jobb, és ha az árát is jól lövöd be, máris kész a BMW S1000XR komoly kihívója.

A novemberi EICMA-n minden kiderül.

ugrás fel