EST. 2002

Új szabályozás 2007-t?l

Harmadik évébe lépett az egykori 500 köbcentis kategóriát felváltó MotoGP-sorozat:
az idény elején a motorgyártók szövetsége (Motorcycle Sports Manufacturer’s
Association, MSMA) technikai változatásokról szóló javaslatot intézett a nagydíjakat
felügyel? Bizottság felé (amelynek tagjai a FIM, a Dorna, az IRTA és az említett
MSMA).

A cél a versenyz?k biztonságának szavatolása: a dolog egyre szükségszer?bb,
figyelve a motorok teljesítményének növekedését, amit nyilvánvalóan nem fog
vissza a 2005-t?l esedékes módosítás, a tanktérfogat 24 -r?l 22 literre csökkentése.

A szövetség elképzelése szerint a motortérfogat 990-r?l 900 köbcentire változna
a 2007-es esztend?t?l: ezzel az elképzelések szerint meg lehetne fogni a
csúcssebességek egekbe szökését. A módosító javaslat érinti a gépek súlyát is:
133 kg a két-, 140,5 kg a három-, 148 kg a négy-, 155,5 kg az öt- és 163 kg
a hathengeresek tervezett maximális tömege.

Az üzemanyagtank térfogatának további redukálásáról jöv?re döntenek
az illetékesek.

ugrás fel