EST. 2002

Újra Misano: jön San Marino és a Rimini Riviéra Nagydíja

Újabb történelminek beharangozható hétvégére készül a motorsport: a gyorsasági világbajnokság visszatér Misanóba. Népünnepély keretében veszik birtokukba a felújított és megfordított menetirányú pályát a pilóták. Hosszas lobbitevékenység és háttérmunka vezetett idáig, hogy a romagnai Riviéra, Rimini és közvetlen környéke megint fogadhassa a MotoGP-t és a kétütem? kategóriákat, miután a Superbike már parádés versenyekkel debütált Misanóban.

‘Egyre kevesebb rajtam a nyomás’

A ring maga arculatot váltott: ‘ideges és lassú’ pályának nevezi az olasz szaksajtó, Marco Melandri szerint pedig – aki egy 600-as sportmotorral körözött nemrégiben az aszfaltcsíkon – kevés a valódi el?zési pont: ‘Lassú, nehéz, technikás és két olyan hely is van, ahol egyesben tudunk átmenni.’ Arról persze szó sincs, hogy valamiféle motoros Montecarlót csináltak volna a San Marino-közeli helyszínb?l, sokkal inkább Melandri gyomra az, ami nehezen veszi be az újításokat a régi, megszokott Misano után.

Wifi minden négyzetcentiméteren: az új Misano (Klikk.)

‘Helybéli’ pilótákból egyébként egy komplett mez?nyt ki lehetne állítani: a Carro (Szekér) és a Tramonto (Napnyugta) kanyarok között tanulta a csapatást Rossi, Capirossi, Melandri, De Angelis, Dovizioso, Pasini és még egy sor kevésbé jegyzett talján – ?k mind-mind a pálya félszáz kilométeres körzetében születtek, és nyilván saját osztályukban mindent megtesznek a sikerért szurkolóik el?tt.

On board: Misanóban a Ducati 1098-cal

Közülük jóformán már senki nincs l?távolban a világbajnoki címért: a MotoGP-ben Casey Stoner uralmának évadját éljük (mellesleg szólva a Ducatinak is hazai pálya az aktuális helyszín… a Rossi-fanokat és a vörösszív?eket külön lelátóra ültetik, még mindkét tribünön akad szabad hely), 246 ponttal vezet, szemben a Rossi által összegy?jtögetett 186-tal. Ez a mérk?zés már majdnem eld?lt – igaz, még nincs vége. Az ausztrálnak szinte már az is elég, hogy talpon maradjon, márpedig ez nem okozott neki különösebb gondot 2007-ben. Kíváncsian várjuk, hogy a gumik hogyan muzsikálnak majd az ismeretlen borításon, abban meg csak reménykedünk, hogy nem egy motoros pályanap él? közvetítését láthatjuk majd, ahol a gyorsak megel?zik a lassúakat, oszt’ jónapot (a Laguna Seca-i és a brnói versenyeket mindennem? kockázat nélkül levetíthetnénk egy szívszanatóriumban).

Két hónapja nem nyert, nemzeti h?sb?l fekete bárány lett: Rossi nem nyilatkozik a sajtónak, amely hetek óta lapátolja rá a trágyát

A 250-ben is kezd kibontakozni a végkifejlet, éspedig Jorge Lorenzo vb-címe, de ezúttal idegenben játszik a spanyol, aki 30 egységnyi el?nnyel érkezik az Adria partjára Andrea Dovizioso el?tt, Alex De Angelisszel szemben pedig az eddigi nagydíjak alapján +40 a mutatója. Harc lesz, annyi szent, de a vállalkozás szinte lehetetlen ebben az esetben is – ha Lorenzo jó helyezést ér el. Ha valami váratlan esemény történik, az már más lapra tartozik… A Tóth csapat színeiben induló Hector Barbera nem kezdte túl jól a szezont, de alighanem rendezte a gondolatait a nyári szünetben, mert Csehországban már helyenként olyan volt, mint a tavalyi Barbera.

Harc lesz, de ki állítja meg a nyalókást?

A 125 továbbra is a ‘kiemelt’ kategória számunkra. A brnói emlékek még olyan frissek, mintha tegnap történt volna minden. A hajrában odacsaptak a társak Talmácsinak, aki ha most visszacsap, teljesen elégedettek lennénk. Faubel átvette a vezetést, de semmi nem d?lt el (valószín?leg most sem fog). Pasini nagyon élénk és harcos lesz, igaz, neki 91 pontos hátránya van a tabellán. Újra motorverseny – egy pályán, ami el?ször egy kicsit ismeretlen lesz a legtöbbeknek. Nincs más hátra, mint el?re,

Hajrá magyarok!!!

ugrás fel