EST. 2002

Utazás az Északi-sarkkörre

Tizennégy motorból álló karaván indult el július 24-én reggel az olaszországi Mandello del Larióból. A járm?vek mindegyike Moto Guzzi Norge 1200 GT volt, a pilóták pedig jeles francia, spanyol, angol, német, olasz és amerikai újságírók.

A vállalkozás azt a régmúlt kalandot elevenítette föl, melyet maga Giuseppe Guzzi vitt véghez 1928-ban, mikor Norge GT 500-asán elére az északi sarkkört.

A több mint nyolc évtized után megújult Norge modell azóta történetileg azonosítható a pionír szellemiséggel, a vállalkozó kedvvel: azt azért érdemes megjegyezni, hogy Guzzi úrnak sokkal nehezebb dolga volt a múlt század elején eposzba ill? gurulása során.

A Nordkappot szombaton este érte el a csapat, a 4.429 kilométeres utazás mindössze hat napig tartott. A résztvev?k repül?gépen tértek vissza oda, ahol a nap nincs fönt az égbolton 24 órán át. A milánói EICMA kiállításon még ezüst- színben megcsodált olasz túramotor gyönyör? vörös színben is pompázott, és bizonyította, hogy méltó utódja az 1928-as modellnek. A V 90-es blokk hatalmas nyomatékával és teljesítményével megbízható társ volt az Északra vezet? úton, és kiderült az is, hogy hihetetlen távolságok járhatók be vele a legnagyobb kényelemben.

A Norge 1200 a legfejlettebb innovációkat tartalmazza, mint például a GPS m?holdas navigációs rendszer, ABS, markolatf?tés, állítható plexi, túl a Moto Guzzi által szabadalmaztatott, az alumínium leng?villába épített CA.R.C (Cardano Reattivo Compatto) kardán végáttételen.

ugrás fel