EST. 2002

Utolsó reménysugár?

Mindig h?zöngünk egy kicsit, ha le?rültezzék a „fajtánkat”, pedig teljesen igazuk van. A motoros tényleg egy fanatikus bolond – legalábbis a többség. Vállalnunk kell, hogy a rég nem látott túrázós vagy pályázós cimboráinknak esetleg már csak a gyászjelentésével találkozunk viszont. Nem törvényszer?, de a magyar viszonyok között bizony vastagon benne van a pakliban. Vállalni kell, hát vállaljuk. Egy-egy nagyobb bukás után szeretteink segítségére támaszkodunk a felépülésben, de mégis csináljuk, ergo önz?ek is vagyunk.

Ez van. Így aztán a szeretteknek rémálom, az egykori motoros, jelenleg mozgássérülteknek a vágyak netovábbja lesz a nyugat-ausztrál kezdeményezés, mellyel újra nyeregbe ülhet a sorstól egykor rövidebbet húzó felhasználó. (Bár csak részlegesen érinti a témát, és természetesen semmi közünk a pipás márka terjesztésében, de mégiscsak be kell, hogy vágjam ezt a videót. Ha csak olyan csütörtök reggeli jellemfejleszt?nek, de akkor is.)

A Dreamfit agyából pattant ki, a prototípus már kész is van. Az átalakítások egyértelm?ek, mindent a kézzel irányíthatóvá kellett tenni. A váltókarhoz egy s?rített leveg?s teleszkóp csatlakozik, melyet egy kézi kapcsolóval bírhatunk m?ködésre. A kés?bbiekben automata váltó kialakítását is tervezik. A jobboldali fékkar mindkét féket m?ködteti, a kar közelében pedig van egy szabályzó, amivel a hátsó fékre gyakorolt er?hatást opcionálhatjuk, emellett egy kéziféknek is helyet hagytak. Az alsó test felet különleges idomokkal tudják a megfelel? helyen tartani, mellyel kényelmes pozícióban d?lhet a csutkákra a pilóta. A legnagyobb probléma a motor statikus kitámasztása volt. A Dreamfit „landolónak” hívja, gyakorlatilag a kisgyerekek kerékpárjáról ismert két kitámasztó kerékr?l van szó, mely megfelel?en alacsony sebességnél egyszer?en lehajlik az útburkolatra. Ha a motor újra mozgásba lendül, a kis szerkezet újra a hasidomhoz simul.

A jelenleg már m?köd? prototípus egy régebbi Honda CBR250RR gép, az egész projektet egyetemi kutatómunka keretei közt rakták össze. Annyira várják a Dreamfit munkáját szerte a világon, hogy az egyetem által biztosított kis garázsból hamarosan egy 2500 négyzetméteres gyárba költözhet a kis csapat. Már látatlanban 150 megrendelésük van, ami nyilván exponenciálisan megugorhat, ha híre megy, hogy jól m?ködik a fejlesztés. Nem valószín?, hogy közúti engedélyt is kaphat bármelyik dreamfit-es motor, f?leg azért, mert a landoló rendszer egyenetlen felülethez nem képes alkalmazkodni. Azonban mégis, mekkora lehet?ség lehet ez azoknak, akik magukban már rég letettek arról, hogy önállóan motorkerékpárt vezessenek? A tervez? egyik legnagyobb vágya az 1993-as Misano GP-n lebénult Wayne Rayne-vel való kapcsolatfelvétel, és egy közös örömmotorozás az akkori királykategóriás sztárral. Kíváncsiak vagyunk a majdani fejleményekre.

ugrás fel