EST. 2002

Üzemanyagcellás Burgman: az els? lépések

London szívében került sor az Intelligent Energy (IE) és a Suzuki közös bemutatójára, melynek tárgya a Burgman Fuel Cell néven elhíresült modell volt. Az els?, majdhogynem szériagyártásra érett üzemanyagcellás Suzuki-robogó el?djét már a 2007-es tokiói motorkiállításon megcsodálhatta a közönség Crosscage néven, a tavalyi esztend?ben pedig, ugyancsak a japán expó után feler?södni tetszettek azok a hangok, melyek szerint készen áll a modell a nagy támadásra.

A pillanat lassan eljön… A brit f?város polgármesteri hivatala is képviseltette magát az eseményen, melynek keretében a Burgman Fuel Cell megtette az els? lépéseket azon a terepen, ahová szánták: a városban. Kit Malthouse alpolgármester arról beszélt, hogy a Londonhoz hasonló nagyvárosok komoly kihívás el?tt állnak, hiszen teljesen át kell alakítaniuk közlekedésüket, amennyiben élhet? környezetet kívánnak meg?rizni a benne él?k számára. ‘Mindenhol be kell vezetni a hidrogénes technológiát, és minden infrastrukturális átalakítást ennek kell alávetni. A Burgman Fuel Cell számomra azt példázza, hogyan lehet a károsanyag-kibocsátást nullára redukálni, ezzel javítva a leveg?min?séget – úgy, hogy egy már meglév? járm?vet alakítunk át’ – mondta a vicemajor.

A Burgmanba az egyébként angol IE legutolsó generációs üzemanyagcellái kerültek. A központi ‘hidrogénhenger’ egyszeri feltöltésével mintegy 350 km-es autonómiát biztosíthatunk robogónknak, azaz semmivel sem kell többször utántölteni, mintha benzinb?l tolnánk egy telitankot. A szériagyártás valóban a küszöbön áll? ‘Ezt a technológiát a való világnak tervezzük azért, mert valós eredményeket várunk t?le a közeli jöv?ben a világpiacon’ – hangzik Henri Winand doktor, az IE ügyvezet?jének álláspontja. ‘Van egy szükséges tesztid?szak, amin keresztül kell esniük a motoroknak. Cégeink elhatározása az, hogy idén év végéig nyilvánosságra hozzák az átfogó utcai tesztek eredményeit és tanulságait. Az els? ilyen próba helyszíne Loughborough lesz, aztán kiterjesztjük egész Londonra, azért is, mert az angol f?városban hatalmas potenciált látunk, a zéróemissziós járm?vek tekintetében.’

ugrás fel