EST. 2002

Vale, mi lenne, ha ledöntenénk azt a falat?

Az olaszokon kívül ott volt a monzai autóversenyen Jorge Lorenzo is, aki egy Fiat Punto volánja mögé ült be. A spanyol inkább kedvtelésb?l, illetve a szponzori kötelességteljesítés okán tette tiszteletét a versenyen, nem is az az érdekes.

Az olaszokon kívül ott volt a monzai autóversenyen Jorge Lorenzo is, aki egy Fiat Punto volánja mögé ült be. A spanyol inkább kedvtelésb?l, illetve a szponzori kötelességteljesítés okán tette tiszteletét a versenyen, nem is az az érdekes. Hanem a téma, amelyet megpendített az eseményt követ? sajtótájékoztatón – a Yamaha-boxon belüli hírhedt ‘vasfüggönyr?l’ beszélt, arról az ominózus falról, amely ?t és Rossit elválasztja. A szeparéra azért volt szükség, mert a Yamaha gyári csapatán belül a spanyol a Michelin, míg az olasz a Bridgestone gumijait használta, az együttm?ködés, adatcsere, információmegosztás tehát nemhogy nem volt lehetséges, de egyenesen nemkívánatos jelenséggé vált. Tény, hogy 2008-ban gyakorlatilag két külön- és szembenálló M1-es formáció dolgozott a világbajnokságban.

Jól kezdett, aztán harminc értékes másodpercbe kerül? hibát vétett Valentino Rossi a Monza Ralin, ahol végül mégis megszerezte a második összetett helyet. A Dottore megnyerte az utolsó két gyorsasági id?mér?t, átugorva egy Subarut és egy Fordot a tabellán (Longhi és Cantamessa), Dindo Capellóékat azonban már nem érhette utol – 27 másodperces hátránya már behozhatatlannak bizonyult a fináléban.

Az egyenes kieséses Master Show viadalon Rossi második lett a Longhi-féle Subaru mögött, aki egyébként toronymagas esélyesként vágott neki a versenynek, hiszen a sz?k fordulók kedveztek az autónak. Valentinóék a Focusszal az el?dönt?ben visszavágtak Capellónak, kiütve ?ket a küzdelemb?l. Marco Simoncelli és Alex De Angelis képviselték még a gyorsasági vébét, el?bbi huszonhetedik, utóbbi negyvenegyedik helyen zárt.

Nos, úgy t?nik, az egygumis rendszer bevezetése sem hozza meg az áttörést a fiatos boxban. ‘Err?l csakis Rossi tehet’ – vonja le immár a friss következtetést Jorge Lorenzo, aki pedig közeledési szándékát er?sítette meg Monzában, mondva: ‘Most, hogy ugyanazokkal az abroncsokkal dolgozunk, azt hiszem, már nem kell, hogy titkolózzunk egymás el?tt. Egy csapat vagyunk. Valentino nagyszer? versenyz?, nyolc világbajnokságot nyert meg, hatot a királykategüriában. Nem tudok olyan okról, ami miatt továbbra is elkülönülve kelljen munkálkodnunk.’

A meglehet?sen száraz választ adó címvéd? éppenséggel tud olyan okról. ‘A Yamaha együttesében két olyan motoros van, akik a vb-titulusért szállnak harcba. Idén a dolgok tökéletesen m?ködtek, miért kéne változtatnunk ezen? Úgy is mondhatnám: Jorge veszélyes ellenfél, és én jobbnak látom, ha elfedjük egymás el?l a húzásainkat.’

‘Ha kívánja, az ? falrészét bármikor lebonthatja…’

ugrás fel