EST. 2002

Valencia, 125: Technika vs. Talmácsi, megint ott a pont

Minden tökéletes volt az els? körig. Nem csak a szombati id?mér?, meg a ma reggeli warm-up ment terv szerint, de a rajt is olyan jól jött össze Gábornak, mint ahogy ritkán szokott. Els?ként fékez bele az els? kanyarba, majd a rund második felében már nyújtja lépteit. Sima lesz, puhán bees? ezüstérem, gondoljuk, majd az els? célegyenesben Talma szélárnyékából kibújnak négyen. Itt már sejteni lehet, hogy valami nem jó, de még nem áll ki, és bár többször is kizökken a ritmusból, nem szakad le a vezet?kr?l behozhatatlanul. Elöl Corsi vezeti a szálat borzalmas elszántsággal, mögötte a vakmer?en beszurkáló Terol, de ott van di Meglio, Bradl és Gadea is. Utóbbi kett? vérfagyasztót esik, Stefan highside-ja után repül bele a spanyol riválisba.

Corsi és Terol szusszanásnyi el?nyb?l tartják a többieket, azonban a mögöttük jöv?k rákapcsolnak: di Meglio, Smith, Cortese és bizony Talmácsi is gyorsabb iramot diktálnak – Gábornak sajnos ez volt a legutolsó teljesített köre, a következ?ben elesett (mint utóbb kiderült, az els? forduló végén letört Apriliájáról a váltókar). A táv felénél befogják a vezet? duót, ismét vonattá b?vül a meccsezés. Hajszálnyi hátrányból Bradley Smith kontrollálja az élmen?k helyezkedését, Mike pedig begyújtja a rakétákat. A célegyenes végi féktávon megy be rendszeresen Simone mellé, amaz pedig rendre egy másik kombinációban képes sokkal gyorsabban f?zni, mint a francia. Megy az adok-kapok, minden rundban non-stop. A végéhez érve már fogynak a gumik, az els? kerék tapadása tréfálja meg egy pillanatra di Megliót, aki a korrigálásból ered? lendületvesztés miatt kénytelen elengedni Nicolast és Simonét. Bár még vágyunk egy nagy attakra, és bár Mike az egyes kanyarban félelmetes hátrányt dolgoz le, végül elmarad az utolsó pillanatig folyó harc. Corsi aránylag simán jön be az aranyért, és így elhappolja Talmácsi el?l az összetett második helyét. Mögötte Terol és di Meglio érkezik.

„Nem ilyen befejezést terveztem, de a technika ördöge ismét közbeszólt, mint oly
sokszor ebben az évben. Sajnos az els? kör végén a célegyenesre fordító kanyarban
letört a váltókar. Egy pillanatra megfordult a fejemben, hogy kiállok, hiszen el?bb
utóbb esés lesz/lehet bel?le, de úgy döntöttem, hogy mindent megpróbálok, hiszen a
VB ezüstérem a tét. Sajnos abban a kanyarban, ahol végül elestem már nem tudtam mit
csinálni. Sajnálom, hogy nem sikerült teljessé tennem az éremkollekciómat, de
örülök, hogy dobogóra állhatok majd a díjátadó ceremónián egy ilyen nehéz szezon
után is. Holnap megkezdem a 250cc-s gyári motor tesztelését, ami ismét hatalmas
motiváció. Köszönöm a csapatomnak és a szerel?knek a közös munkát és a szurkolóknak
a biztatást és azt a rengeteg szeretet, amit kaptam t?lük. Folyt.köv jöv?re, de már
egy kategóriával feljebb…” – mondta Gábor a verseny után. Szerencsésebb jöv? évet!

125, verseny végeredmény

1. S. CORSI ITA Jack & Jones WRB 40’45.715
2. N. TEROL SPA Jack & Jones WRB + 0.106
3. M. DI MEGLIO FRA Ajo Motorsport + 0.223
4. B. SMITH GBR Polaris World + 0.776
5. S. CORTESE GER Emmi – Caffe Latte + 1.333
6. A. IANNONE ITA I.C. Team + 21.578
7. T. KOYAMA JPN Red Bull KTM 125 + 29.387
8. S. REDDING GBR Blusens Aprilia Junior + 29.419
9. P. NIETO SPA Onde 2000 KTM + 38.059
10. E. RABAT SPA Repsol KTM 125cc + 38.481
11. L. ZANETTI ITA ISPA KTM Aran + 38.941
12. E. VAZQUEZ SPA Blusens Aprilia Junior + 48.466
13. L. SAVADORI ITA I.C. Team + 48.802
14. A. MASBOU FRA Loncin Racing + 50.340
15. E. JEREZ SPA ISPA KTM Aran + 50.575
16. T. NAKAGAMI JPN I.C. Team + 52.220
17. R. KRUMMENACHER SWI Red Bull KTM 125 + 55.047
18. J. FOLGER GER Red Bull KTM 125 + 55.139
19. J. CLUZEL FRA Loncin Racing + 55.546
20. M. RAVAIOLI ITA Matteoni Racing + 1’00.289
21. R. MURESAN ROU Grizzly Gas Kiefer Racing + 1’10.142
22. B. CHESAUX SWI WTR San Marino Team + 1’26.165
23. L. ROSSI FRA FFM Honda GP 125 + 1’26.407
24. D. SAEZ SPA Gaviota Prosolia Racing + 1’41.720

ugrás fel