EST. 2002

Valencia: Bayliss bekezdett

Vasárnap megkezd?dött, hétf?n lezárul a Superbike és Supersport világbajnokságban érdekelt csapatok tesztje Valenciában: a nyitányon máris megd?lt a korábbi pályacsúcs, méghozzá a ducatis Troy Bayliss révén, aki 1’34’482-ig szállította le a hivatalos körid?t a Ricardo Tormón. Troy Corser a Yamahán második a vasárnapot követ?en, míg a virtuális dobogó harmadik fokán Lorenzo Lanzit találjuk a másik Ducatival. Negyedik az id?eredmény tekintetében Max Biaggi a K7-es Suzukival.

Valenciába április idusán látogat el a WSBK, el?tte még a fest?i Donington Parkban várnak kiélezett csaták a széria résztvev?ire (április 1.). Egyel?re Bayliss európai ‘bekezdése’ nem sok jót ígér az ellenfeleknek: az ausztrál négy ízben nyert már superbike-osként a Tormón, és biztosan sokan emlékszünk még a 2006-os MotoGP zárófutamra is, ahol beugróként páholta el a komplett mez?nyt Troy.

‘Nagyon sokat köröztem reggel és délután is’ mondta Bayliss. ‘Délel?tt versenygumikkal is nagyszer? körid?ket sikerült elérni, elégedettek vagyunk a teljesítménnyel. Délutánra feltámadt a szél, már nem voltak annyira jók a körülmények, de így is befért a programba egy versenyszimuláció. Ebben is mutatkozott javulás a tavalyi évhez képest, de nem vagyunk 100%-ig elégedettek. Gumikat próbálunk még, hogy több elképzelésünk legyen a dolgokról, a beállításokhoz már csak kis mértékben nyúlunk. Nagyon jó a motor, élvezetes vezetni. Tavaly 1’33’7-es id?t mentem, megpróbálom ezt felülmúlni, bár tudom, nehéz lesz. Minden jól megy, sokat segít ez a teszt a doningtoni futamokra.’

Max Biaggi most el?ször használta a GSX-R új elektronikáját, amely eltér a Katarban és Ausztráliában alkalmazottól – valószínúleg Angliában is marad a régi rendszer a motoron. ‘Egyel?re még nem tökéletes, ezért úgy döntöttünk, hogy folytassa a fejlesztést a tesztcsapat. Jobban bízunk abban, amit ismerünk, így biztosabban készülhetünk a következ? versenyekre.’

(Frissítés: a hétf?i els? – délel?tti – sorozaton Lanzi bizonyult a leggyorsabbnak 1’34’584-gyel, második Corser, harmadik a 999 F06-tal motorozó Rubén Xaus, majd Bayliss, Biaggi, Haga, Nieto és Neukirchner)

A Supersport kategória tesztjének els? felvonását a kawasakis Foret nyerte hondás kollégája, Fujiwara és az olasz Yamaha reménysége, Roccoli el?tt. Talmácsi Gerg? számára nem sikerült jól a nap, 1’41.746-tal zárt (frissítés: a hétf?i WSS-teszten Curtain és Parkes R6-osai uralták a pályát, harmadik Fujiwara lett, Gerg? 1’40’168-ra javította egyéni köridejét és 18.-ként zárt.)

Valencia: összesített id?eredmények

1 Bayliss Troy – Ducati Xerox Team – 1’34.102
2 Xaus Ruben – Team Sterilgarda – 1’34.565
3 Lanzi Lorenzo – Ducati Xerox Team – 1’34.584
4 Biaggi Max – Alstare Suzuki Corona Extra – 1’34.708
5 Corser Troy – Yamaha Motor Italia – 1’34.851
6 Haga Noriyuki – Yamaha Motor Italia – 1’35.029
7 Nieto Fonsi – Kawasaki PSG-1 Corse – 1’35.410
8 Muggeridge Karl – Alto Evolution Honda – 1’35.470
9 Neukirchner Max – Suzuki Germany – 1’35.532
10 Laconi Régis – Kawasaki PSG-1 Corse – 1’35.639
11 Polita Alessandro – Celani Team Suzuki Italia – 1’35.769
12 Kagayama Yukio – Alstare Suzuki Corona Extra – 1’35.785
13 Bussei Giovanni – Team Sterilgarda – 1’35.830
14 Brookes Joshua – Alto Evolution Honda – 1’36.106
15 Nakatomi Shinichi – Yamaha YZF – 1’36.832
16 Zaiser Christian – LBR Racing Team – 1’38.192
17 Morelli Luca – Team Pedercini – 1’39.444
18 Ellison Dean – Team Pedercini – 1’39.644

ugrás fel