EST. 2002

Valencia, STK 1000: Balázs majdnem pontszerz?

Elérkeztünk a valenciai verseny legfontosabb napjához, hiszen vasárnap délel?tt, megkezd?dtek a hivatalos futamok. Az id?járás ismét kiszámíthatatlanul várta a versenyz?ket, hiszen reggel még mindenki azt gondolta, hogy esni fog, ami be is következett, de aztán elállt. A Full-Gas Racing Team két versenyz?je miközben öltözködött, szerel?jük az eget és a már pályára induló motorok gumiit kémlelte. A végén közösen úgy döntöttek, hogy az es?gumikat részesítik el?nyben.

A vacillálás miatt késve érkeztek a rajthoz így a boxutcából kellet elindulniuk a bemelegít? körre. Ami azzal a következménnyel járt, hogy nem foglalhatták el azt a rajtpozíciót, amit a qualifikációs edzésen elértek, hanem az utolsó két helyr?l kezdhették meg a versenyt. A futam kálváriája még itt nem fejez?dött be. A 13 körös verseny, nyolcadik köre után Simeon elcsúszott és kiütötte egy másik motort, ami a pályán maradt így a versenybírák úgy döntöttek, hogy új startot rendeltek el. Ami azt jelentette, hogy Németh Balázs a 21. helyr?l, Kispataki Viktor pedig a 29. pozicióból ismét visszakerült a hivatalos rajtpozícióba. A bosszantó az, hogy a visszaintés el?tt mindkét versenyz? elkapta a lendületet.

A boxutcába visszatérve megkezdték a találgatást, hogy vajon mi lesz a versenybírák döntése a folytatással kapcsolatban. A válasz hamar megérkezett. A verseny maradék 5 körét egy új rajt el?zi meg, amelyet az eredeti pozíciókból kezdhetnek meg. A hír a magyar csapat számára nem volt túl bíztató. A versenyz?k tudomásul véve az itinert felsorakoztak a 2. rajtra. A versenybírák azonban az elkövetkez? húsz percben nem voltak túlságosan kiszámíthatóak.

A legnagyobb problémát az jelentette, hogy semmifajta információ nem jött arról hogy mikor lesz a második rajt. A másik probléma az id?járás volt, nem lehetett tudni, hogy mikor kezd el újra esni. A csapatok, mint a mérgezett egerek rohangáltak hol el?vették az es?gumikat, hol eltették ?ket. A második rajt a végén mindenki számára megváltásnak t?nt. A két Full-Gas versenyz? számára pozitív eredményt hozott, hiszen egyre jöttek feljebb. Az utolsó öt körben Németh Balázs az el?kel? 14. helyet szerezte meg, de miután a szabály úgy szól, hogy a két futam id?eredményeit összeadják és abból születik meg a végeredmény. A 34-es rajtszámú versenyz? a 17. lett. Kispataki Viktor pedig a 25. helyen végzett.

Team Suzuki

Superstock 1000 FIM Cup – Valencia, végeredmény

Poz. – Rider – Csapat – Motor – Id?

1 – Mark Aitchison- Celani Team Suzuki Italia – Suzuki GSX-R1000 K6 – 18’04.561
2 – Michele Pirro- Yamaha Team Italia – Yamaha YZF-R1 – 18’05.127
3 – Niccolò Canepa- Ducati Xerox Junior Team – Ducati 1098S – 18’13.117
4 – Matteo Baiocco- Umbria Bike – Yamaha YZF-R1 – 18’17.302
5 – Ilario Dionisi- Cruciani Moto Suzuki Italia – Suzuki GSX-R1000 K6 – 18’18.444
6 – Xavier Simeon- Alstare Suzuki Corona Extra – Suzuki GSX-R1000 K6 – 18’19.167
7 – René Mahr- Vd Heyden Motors Yamaha – Yamaha YZF-R1 – 18’20.165
8 – Matej Smrz- MS Racing – Honda CBR1000RR – 18’27.851
9 – Cedric Tangre- DBR Racing Team – Yamaha YZF-R1 – 18’30.294
10 – Marko Jerman- DBR Racing Team – Yamaha YZF-R1 – 18’30.739
11 – Claudio Corti- Yamaha Team Italia – Yamaha YZF-R1 – 18’30.989
12 – Denis Sacchetti- UnionBike Gimotorsport – MV Agusta F4 312 R – 18’34.228
13 – SheridanMorais – Team Pedercini – Ducati 1098S – 18’38.293
14 – Marko Rohtlaan- Azione Corse – Honda CBR1000RR – 18’39.102
15 – Arne Tode- Dirk Van Mol – Alpha Technik – Honda CBR1000RR – 18’46.254
16 – Timo Gieseler- MGM Racing Performance – Yamaha YZF-R1 – 18’51.324
17 – Németh Balázs- Full-Gas Racing Team – Suzuki GSX-R1000 K6 – 18’51.956
18 – Daniel Sutter- Peko Racing – Yamaha YZF-R1 – 18’55.483
19 – Barry Burrell- MS Racing – Honda CBR1000RR – 18’56.462
20 – Leonardo Biliotti- Revolution – UnionBike – MV Agusta F4 312 R – 18’59.678
21 – Jordi Torres- Yamaha Factory – Yamaha YZF-R1 – 19’03.465
22 – Luka Nedog- Team Ducati SC Caracchi – Ducati 1098S – 19’12.942
23 – Matt Bond- Mist Suzuki – Suzuki GSX-R1000 K6 – 19’21.047
24 – Franck Millet- Biassono UnionBike – MV Agusta F4 312 R – 19’23.366
25 – Kispataki Viktor- Full-Gas Racing Team – Suzuki GSX-R1000 K6 – 19’25.709
26 – Raffaele Filice- Celani Team Suzuki Italia – Suzuki GSX-R1000 K6 – 19’26.478
27 – Raymond Schouten- Vd Heyden Motors Yamaha – Yamaha YZF-R1 – 19’26.578
28 – Nicky Moore- Team Pedercini – Ducati 1098S – 19’27.300
29 – Robert Gianfardoni- RG Team – Yamaha YZF-R1 – 19’37.692
30 – Bram Appelo- EAB Ten Kate Honda – Honda CBR1000RR – 20’14.272

Nem ért célba

Danilo Dell’Omo- UnionBike Gimotorsport – MV Agusta F4 312 R – 16’39.013
Loic Napoleone- EVR Corse – MV Agusta F4 312 R – 16’54.996
Lorenzo Baroni- Team Sterilgarda – Ducati 1098S – 17’35.301
Didier Van Keymeulen- TTSL-MGM Racing – Yamaha YZF-R1 – 14’37.681
Dario Giuseppetti- MGM Racing Performance – Yamaha YZF-R1 – 15’13.983
Ayrton Badovini- Biassono UnionBike – MV Agusta F4 312 R – 9’15.337
Wim Van Den Broeck- Team Zone Rouge – Yamaha YZF-R1 – 9’26.075
Olivier Depoorter- Team Zone Rouge – Yamaha YZF-R1 – 7’32.588
Niccolò Rosso- Team Sterilgarda – Ducati 1098S – 9’02.062

Bajnokság állása

1 – N. Canepa – 41
2 – M. Aitchison – 38
3 – C. Corti – 25
4 – M. Baiocco – 24
5 – I. Dionisi – 21
6 – M. Pirro – 20
7 – X. Simeon – 19
8 – D. Van Keymeulen – 16
9 – R. Mahr – 15
10 – M. Jerman – 11

ugrás fel