EST. 2002

Valentino Rossi megkezdi az évadot… Ferrarival


A Valentino-addiktoknál minden bizonnyal már elkezdtek jelentkezni az elvonási tünetek, hiszen ebben a naptári évben még nem volt szerencsénk magazinjelleg? felvillanásokról beszámolni a Dottore háza tájáról. Ennek azonban egycsapásra vége, életmód-rovatunk f?szerepl?je remélhet?leg alaposan kipihente magát, és megkezdi a 2010-es versenyidényt: egy Ferrari volánja mögött.

Az F-2008-assal, azaz a két évvel ezel?tti fejlesztés? autóval nyílik módja a Dokinak körözni Barcelonában a Forma-1 nyitótesztjén, érdemei és kilencedik vb-címének afféle elismeréseképp. A felek nem gy?zik hangsúlyozni, hogy semmi többr?l nincs szó, Rossit különben is jobban foglalkoztatja a ralizás, ha majd egyszer elj? a váltás ideje. A Ferrari továbbra is elképzelhetetlennek és kivitelezhetetlennek tartja, hogy egy harmadik gépet állítson hadrendbe 2011-t?l – bár addig még sok víz lefolyik rajtunk. Azt viszont nyíltan elismerik, hogy Valentino ‘Nemzeti Kincs’ Rossi kocsiba ültetésének költségei b?ségesen megtérülnek az ?rlény kínálta publicitással.

Ez lesz a hatodik alkalom, hogy a motoros bajnok Forma-1-es autóba ül: az els? tesztelésre Fioranóban, a külvilágtól hermetikusan elzárva került sor 2004. április 21-én, aztán az ismétlés 2005 augusztusának elején. Aztán 2005 novembere, Mugello, a negyedik próba helyszíne pedig Valencia volt az F1-es mez?ny egy részének társaságában, 2006. február 2-án. Az ötödik, ezidáig utolsó kocsikázásra 2008. november 20-án kerítettek sort.

A nagy különbség az els? és az utolsó el?tti tesztelések között az, hogy Rossi már az unásig elismételte: nem tartja reálisnak, hogy elszerz?djön az F1-be – az elején ez még er?sen benne volt a pakliban. Persze még az ? álláspontja is megváltozhat… kér?kb?l nincs hiány, ha a Yamahánál nem kapaszkodnának belé tíz körömmel az év végén, megvannak az alternatívák. Van, aki egy Fiat-közeli raliautóba vizualizálja Rossit, van, aki egy vörös szín? MotoGP motorra…

És még csak január van.

Dottore és a Formulauno a számok nyelvén

FIORANO, 2004. ápr.: 59”4 (+3”5 mp-re a pályacsúcstól)

FIORANO, 2005. aug.: 57”90 (+ 1”9)

MUGELLO, 2005. nov.: 1’21”64 (+2”9)

VALENCIA, 2006. feb.: 1’12”31 (+2”3)

MUGELLO, 2008. nov.: 1’22”5 (+ 1”5)

ugrás fel