EST. 2002

Vallelunga: Biaggi oda, Bayliss vissza

Vannak esetek, amikor a gy?zelem kötelez?. Ez szinte a legnehezebb feladat egy sportolónak, hiszen ha bevallja, ha nem, a nyomás, a teljesítménykényszer ott van. Gyakorta a papírforma is borul, éppen a hazai környezetben versenyz? csapatot vagy egyént ér? elvárások miatt. Biaggival szemben mindenki, szurkoló és szakma egyeránt gy?zelmet várt a vallelungai Superbike nagydíj legalább egy futamán. Sikerült teljesíteni a küldetést, Róma kapui alatt sikerre vinni a GSX-R-t: az els? futam leintése után ezzel a különbség 44 pontnyira redukálódott az olasz és a listavezet? James Toselans között, Max pedig pontszámban beérte Nori Hagát, aki negyedikként zárt.

A Superpole-t fantasztikus körrel megkaparintó Troy Bayliss hibát vét az els? kanyarokban, Corser, Haga és Toseland viszont igyekeznek meglepni Biaggit. Aki kardot ránt, és egyetlen mozdulattal el?zi angol és japán ellenfelét. Corser, aki a pénteki kezdett?l fogva gyors volt a közép-itáliai pályán, és második lett a Superpole-on, nem fejezi be az els? fordulót: besokall és esik. Ugyanúgy Ruben Xaus is nem sokkal kés?bb, eltékozolva egy remek alkalmat a jó eredményre. Bayliss eközben próbál meglépni, de Biaggi nem hagyja, a harmadik körben visszael?zi a pole-embert. Az ausztrálnak ekkor még van egy válasza, de a Suzuki mintha más dimenzióban menne Massimiliano kezei közt: kontra, rekontra, és ott véget is ér a párharc.

Biaggi egészen nyolc másodpercig hízlalja el?nyét, hogy az utolsó körben valóságos diadalmenethez asszisztálhasson a fantasztikus közönség, amely már a kora reggeli órákban ott ‘melegített’ a lelátókon. Baylisst a yamahás rivális, Haga is utoléri, de Nitro Nori az utolsó körökre lelassul, gumiproblémákkal találja magát szemben – nem el?ször a szezonban. Engednie kell: visszajön elé Troy papa, de érkezik a haloványan kezd?, de végül értékes harmadik helyet szerz? Toseland is… pedig fordított esetben Haga (összesen) tíz pontot hozott volna a briten, és a tabella más képet adna… Michel Fabrizio éri el ötödikként a kockás zászlót a DFX csapat Hondáján, megel?zve a Ducatitól búcsúzó Lorenzo Lanzit.

A második verseny rajtját Biaggi pocsékul veszi, csak hetedikként fordul az els? kanyarban, ezzel lényegében már az elején elszáll az esélye a duplázásra (legalábbis ezt gondolhatjuk ekkor…). Bayliss viszont egyb?l kezd elnyúlni, miközben Max a darálóba szorulva harcol. Mire kiverekedi magát onnan, bravúros el?zések sorozatát bemutatva (Xaus, Lanzi, Corser, Toseland, majd Haga az áldozatok), addigra Troy már két és fél másodperccel megy.

A két szökevény mögött Corser megy el Toseland mellett, aki a kilencedik fordulóban megteszi összetettbeli üldöz?inek azt a hatalmas szívességet, hogy elcsúszik a pálya technikás, ‘bels?’ részén, a Tornantino nev? visszafordítóban. Az angol feláll, amennyire t?le telik, megigazítja a bal félkormányt, majd tizenegyedik pozícióban folytatja a motorversenyzést. Ezt a helyezést meg is ?rzi a végéig. A Suzuki a második felvonásban is gyors a hazai pályán. Egyszer még az el?zésre is lehet?ség nyílik. ‘Késsel a fogam közt harcoltam, de elrontottam a Soratte kigyorsítását. Talán belefért volna az el?zés, de túlságosan a határon voltam’ – emlékszik vissza a futam dönt? momentumára a Kalóz.

Bayliss senkit?l sem zavartatva szárnyal hetedik idénybeli részsikere felé, Biaggi a második hellyel tökéletesen elégedett, hiszen ez az ? dics?ségének napja. 29 pontnyira olvadt a különbség, miközben még ötvenet lehet szerezni Magny Cours két versenyén. Ez még mindig szép fór, de alighanem nyugtalan hetük lesz a hondásoknak, pláne úgy, hogy Haga is beleszólhat a dolgok alakulásába (-33 pont). A Superbike világbajnokság egy újabb legendás szezonzárásra készül…

Vallelunga, els? verseny

1 Biaggi M. Suzuki GSX-R1000 K7 39’24.967
2 Bayliss T. Ducati 999 F07 39’30.605
3 Toseland J. Honda CBR1000RR 39’32.419
4 Haga N. Yamaha YZF-R1 39’35.046
5 Fabrizio M. Honda CBR1000RR 39’47.224
6 Lanzi L. Ducati 999 F07 39’50.629
7 Laconi R. Kawasaki ZX-10R 39’59.778
8 Nieto F. Kawasaki ZX-10R 40’03.042
9 Nakatomi S. Yamaha YZF-R1 40’04.037
10 Iannuzzo V. Kawasaki ZX-10R 40’12.669
11 Smrz J. Ducati 999 F05 40’12.773
12 Borciani M. Ducati 999 F06 40’18.455
13 Muggeridge K. Honda CBR1000RR 40’19.476
14 Martin S. Suzuki GSX-R1000 K6 40’26.934
15 Tiberio Y. Honda CBR1000RR 40’33.258
16 Morelli L. Honda CBR1000RR 40’33.484

Vallelunga, második verseny

1 Bayliss T. Ducati 999 F07 39’30.861
2 Biaggi M. Suzuki GSX-R1000 K7 39’32.292
3 Haga N. Yamaha YZF-R1 39’35.327
4 Corser T. Yamaha YZF-R1 39’44.627
5 Rolfo R. Honda CBR1000RR 39’51.709
6 Xaus R. Ducati 999 F06 39’52.791
7 Lanzi L. Ducati 999 F07 40’00.708
8 Nieto F. Kawasaki ZX-10R 40’00.847
9 Nakatomi S. Yamaha YZF-R1 40’10.987
10 Neukirchner M. Suzuki GSX-R1000 K6 40’11.594
11 Toseland J. Honda CBR1000RR 40’13.405
12 Iannuzzo V. Kawasaki ZX-10R 40’25.365
13 Muggeridge K. Honda CBR1000RR 40’25.885
14 Martin S. Suzuki GSX-R1000 K6 40’26.165
15 Tiberio Y. Honda CBR1000RR 40’30.642
16 Brignola N. Ducati 999 F05 40’31.470
17 Morelli L. Honda CBR1000RR 40’37.783
18 Borciani M. Ducati 999 F06 40’49.089

WSBK, az összetett élmez?nye

1 J. Toseland 396
2 M. Biaggi 367
3 N. Haga 363
4 T. Bayliss 341
5 T. Corser 267
6 L. Lanzi 192
7 R. Xaus 187
8 R. Rolfo 177
9 M. Neukirchner 136
10 M. Fabrizio 123
11 R. Laconi 122
12 Y. Kagayama 116
13 F. Nieto 98
14 J. Smrz 66
15 S. Nakatomi 61

ugrás fel